2016 m. ES kino teatrų lankytojų skaičius buvo didžiausias nuo 2004-ųjų

Europos audiovizualinė observatorija

Europos audiovizualinė observatorija (European Audiovisual Observatory – Observatoire européen de l’audiovisuel) šiuo metu vykstančiame 67-ojo Tarptautinio Berlyno kino festivalio metu paskelbė pirmuosius 2016 m. Europos kino teatrų lankomumo duomenis. Po stiprių 2015-ųjų bendras Europos Sąjungos kino teatrų lankomumas praėjusiais metais ūgtelėjo dar 1,6 proc. iki 994 mln. parduotų bilietų. Tai 16 mln. daugiau nei 2015 m. ir daugiausia nuo 2004 m. Įskaitant ES nepriklausančias Europos teritorijas 2016 m. parduotų bilietų skaičius yra didžiausias per kelis pastaruosius dešimtmečius ir siekia daugiau kaip 1,27 mlrd.

Svarbu paminėti, kad 2016 m. lankytojų skaičiaus augimas ES šalyse buvo palyginti vienodas: kino teatrų lankomumas augo 19-oje ir sumažėjo vos 5-iose iš 24 ES rinkų, pateikusių pirminius duomenis. Taigi, dauguma ES rinkų ne tik patvirtina stiprų 2015-ųjų augimą, bet ir jį stiprina. Kalbant apie geografiją, ES kino teatrų lankomumą visų pirma skatino didelis prieaugis Prancūzijoje (+7,4 mln., +3,6 proc.), Lenkijoje (+7,4 mln., +16,6 proc.), Ispanijoje (+7,2 mln., +7,5 proc.) ir Italijoje (+5,8 mln., +5,4 proc.). Verta paminėti ir rekordinį prieaugį Čekijoje (+2,7 mln., +20,6 proc.) bei Slovakijoje (+1,1 mln., +23,4 proc.): šiose šalyse bilietų pardavimas pasiekė dar neregėtą mastą. Kino teatrų lankomumas reikšmingai sumažėjo vos dviejose ES šalyse: Vokietijoje palyginti su 2015 m. parduotų bilietų skaičius nukrito 18,1 mln. (13,0 proc.), iš dalies dėl menkesnio susidomėjimo nacionaliniais filmais, o Jungtinėje Karalystėje – 3,7 mln. (2,1 proc.).

Už ES ribų gerokai ūgtelėjo trejus metus iš eilės sąstingyje buvusi Rusijos rinka: 9,6 proc. iki 191 mln. Tai rekordinis lygis, padėjęs sustiprinti antrąją Rusijos vietą Europoje pagal kino teatrų lankytojų skaičių. 6-ojoje didžiausioje Europos kino rinkoje Turkijoje kino teatrų lankomumas mažėjo antrus metus iš eilės ir nukrito 3,6 proc. nuo 60,5 mln. iki 58,3 mln. parduotų bilietų. Tuo metu Norvegijoje užfiksuotas didžiausias kino teatrų lankomumas per pastaruosius 40 metų: parduotų bilietų skaičius augo 9 proc. iki 13,1 mln.

Lankomumo augimą paskatino geri JAV kino studijų rezultatai ir stiprūs nacionaliniai filmai

Dar anksti analizuoti ES kino teatrų lankomumo priežastis, bet, atrodo, galima teigti, kad 2016 m. pasiekimai ne tik prilygs, bet ir pralenks išskirtinai gerus 2015-uosius iš esmės dėl populiarių filmų, kurių pristatė palyginti daug JAV kino studijų, ir dėl didelio dėmesio sulaukusių italų, prancūzų, lenkų ir čekų filmų vidaus rinkose. Kitaip nei 2015 m., kai ES rinkose išsiskyrė tokie filmai, kaip „Žvaigždžių karai VII“, „Pakalikai“ ir „Spektras“, į kuriuos buvo parduota po maždaug 38 mln. bilietų, 2016-aisiais nė vienas filmas, atrodo, nepritraukė daugiau kaip 30 mln. lankytojų. Tarp ES populiariausių filmų yra animacinių, tokių kaip „Slaptas augintinių gyvenimas“, „Žuvytė Dorė“, „Džiunglių knyga“ ir „Zootropolis“, ir vaidybinių, pavyzdžiui, „Fantastiniai gyvūnai ir kur juos rasti“, „Šelmis-1. Žvaigždžių karų istorija“, „Žvaigždžių karai VII“, „Deadpool“ ir „Kapitonas Amerika. Pilietinis karas“

Reklama

Palyginti su 2015 m., ES sukurtų filmų rinkos dalis išaugo 11-oje ir sumažėjo 13-oje iš 24 ES rinkų, pateikusių 2016 m. duomenis. Didžiausia nacionalinės produkcijos rinkos dalis vėl buvo Prancūzijoje (35,3 proc.), antroje vietoje – Čekija (29,5 proc.), po jos – Suomija (28,9 proc.) ir Italija (28,7 proc.). Už ES ribų didžiausia nacionalinės produkcijos rinkos dalis buvo Turkijoje. 2016 m. šioje šalyje vietiniai filmai pritraukė 53,4 proc. visų lankytojų.

Komentuoti

Jūsų el.paštas nebus publikuotasPažymėti laukai būtini *

*