fbpx
Kino garsai

Kino garsai #3 Top 5 iš filmo „Ištrūkęs Džango“

„Ištrūkęs Džango“
„Ištrūkęs Džango“

Quentino Tarantino „Ištrūkęs Džango“ (Django Unchained, 2012) – dabar jau kiek pamiršta, tačiau viena svarbiausių ir laukiamiausių 2013 metų žiemos kino naujienų. „Bene labiausiai išbaigtas Tarantino filmas“, „juokingiausias vesternas“, „galėjo būti ir geriau“ – įvairiausių nuomonių teko išgirsti tiek man, tiek tikriausiai ir Jums. Galite sakyti – kiek gi galima apie tą Tarantino kalbėti? Išties ilgai galvojau, ar dar traukti šį filmą į dienos šviesą, ar vis tik jau palikti archyve, tačiau čia mes kalbame apie muziką, o „Ištrūkusio Džango“ garso takelis dažnai įvardinamas kaip viena stipriausių juostos pusių, būtų gaila taip jo ir nepanagrinėti ar nepasiklausyti.

Garso takelis išties inovatyvus. Sakau inovatyvus, nes vesterno veiksmui vykstant apie 1858 metus galime išgirsti ir šiuolaikiškų hiphopo muzikos ritmų. Dalis kūrinių, skambančių filme, atitinka tematiką ir laikmetį, tačiau kiti – lyg perkūnas iš giedro dangaus. Tokia stilių sintezė keistokai nustebina, bet kartu ir atkreipia dėmesį ir pagalvojus skamba ne taip blogai. Savotiškai. „Bet čia juk Tarantino“, – režisierių pateisina kiti.

Dainas šiam filmui kūrė tokie garsūs atlikėjai kaip Johnas Legenda, RZA, kuriant garso takelį daug prisidėjo ir italų kompozitorius Ennio Morricone. Net keturios dainos buvo sukurtos specialiai šiam filmui, ir, tiesą sakant, skambėjo kiek geriau nei anksčiau įrašyti kūriniai, naudojami filme, mat labiau susiję su siužetu. Bet mažiau kalbų, daugiau muzikos. Klausom.

  •      Johnas Legenda – Who did that to you

Kelionę po muzikinį „Ištrūkusio Džango“ pasaulį pradėkime nuo amerikiečių ritmenbliuzo atlikėjo Johno Legendos specialiai šiam filmui sukurtos dainos „Who did that to you“. Daina, kuri dažnai lieka nepastebėta ir užgožta kitų filmo hitų, tačiau suteikianti daug jėgos pagrindiniam filmo herojui vergui Džango (Jamie Foxas) bei jo, kaip teisybės sergėtojo ar gelbėtojo, įvaizdžiui. „Turiu surasti tą kvailį, kuris tau tai padarė“ – dainuoja Johnas Legenda, tačiau kadre matant filmo herojų Džango nesunku suprasti, jog dainos tekstas taikomas būtent jam ir jo tolimesniems veiksmams.

  •  Luisas Bacalovas – Django

„Ištrūkęs Džango“ kaip ir dauguma kitų filmų neapsieina be teminės dainos, apdainuojančios pagrindinį filmo herojų. Įdomu tai, jog ši daina sukurta jau 1966 m. ir buvo naudota beveik tokio paties pavadinimo italų vesterne „Džango“ (Django, 1966), kuris buvo pripažintas vienu žiauriausių visų laikų filmų. Vadinasi, Tarantino „Ištrūkęs Džango“ nėra tokia didelė naujiena vesternų pasaulyje.  Nepaisant to, Luiso Bacalovo kūrinys skamba išties tinkamai – atitinka ir filme vaizduojamo laikotarpio stilistiką, ir vesternų garso takelių žanrą, ir kartu išaukština pagrindinį herojų.

  •    Ennio Morricone – The Braying Mule

„The Braying Mule“ – vienas iš italų kompozitoriaus Ennio Morricone kūrinių, skambančių juostoje. Nors filmo garso takelis buvo įvertintas išties neblogai, kompozitorius drąsiai pareiškė, jog Tarantino naudojama muzika visiškai nedera tarpusavyje, ir jog nebenorėtų su šiuo režisieriumi dirbti ateityje. „The Braying Mule“ kaip filmo garso takelis naudojamas jau ne pirma kartą – anksčiau šis kūrinys skambėjo ir vesterne „Du sesers Saros mulai“ (Two Mules for Sister Sara, 1970).

  •     Anthony Hamiltonas & Elayna Boynton – Freedom

Specialiai filmui sukurtas Amerikos ritmenbliuzo ir soul muzikantų kūrinys „Freedom“ neabejotinai sulaukė daugiausiai žiūrovų bei kritikų simpatijų ir atnešė šlovę atlikėjams. Daina pasakoja apie didžiausią tiek šio filmo, tiek apskritai gyvenimo vertybę – laisvę. Filmo scenos skambant šiai dainai atrodo išties muzikaliai, dramatiškai, pavojingai, drąsiai, patraukliai.

  •      Ennio Morricone – Sister Sarah‘s theme

Nepaisant neigiamo italų kompozitoriaus požiūrio į Tarantino parenkamus garso takelius, Ennio Morricone filmui padovanojo ir dar vieną šaunų kūrinį. Vėlgi daina sukurta jau minėtam amerikiečių-meksikiečių vesternui „Du sesers Saros mulai“. Žinant šį faktą kūrinio pavadinimas „Sesers Saros tema“ įgauna prasmę. Subtiliai, kiek liūdnokai, bet paslaptingai skambantis kūrinys nuramina ir pabaigia mūsų kelionę po XXI a. vesterno garsų pasaulį.

O tiems, kurie jau pasigedo keisto ir netikėto „Ištrūkusio Džango“ skambesio, pridedame papildomą, šeštą kūrinį – amerikiečių reperio Ricko Rosso specialiai filmui sukurtą „100 black coffins“. Klausimą, ar tinkamas jis šiam filmui, ar ne, paliekame žiūrovų teismui.

Komentarai