fbpx
Kino pavasaris, Naujienos

„Kino pavasaryje“ – reikšmingi lietuviško kino atradimai

Lietuviškų filmų programos spaudos konferencija Audriaus Solomino nuotrauka
Lietuviškų filmų programos spaudos konferencija
Audriaus Solomino nuotrauka

 

Visus, pasiilgusius gero lietuviško kino, festivalis „Kino pavasaris“ pakvietė susipažinti su svarbiausiais praėjusių metų lietuvių kurtais filmais bei kartu pamatyti šviežias kino premjeras. Net trys lietuviško kino programos – „Lietuvių filmai. Premjeros“, „Lietuvių filmai“ ir „Lietuviai svetur“,  šiais metais bus skirtos kuo išsamiau pristatyti lietuviško kino naujienas. Žiūrovai galės pamatyti jau spėjusius išgarsėti ir simpatijų sulaukusius filmus, tokius kaip „Redirected/Už Lietuvą!”, „Ekskursantė“, „Vardas tamsoje“, „Santa“, iki šiol tik užsienio publikai pristatytus už Lietuvos ribų kuriančių tautiečių darbus ir 15 laukiamų filmų premjerų.

„Festivalis pristato didžiausią lietuviškų filmų koncentraciją – 42 nauji filmai iš Lietuvos ir 4 pasaulio žemynų, – pasakoja „Kino pavasario“ lietuviškų filmų programos sudarytoja Justė Zavišaitė, – parenkame tokias programas ir filmus, kurie būtų įdomūs įvairiausiai publikai:  nuo istorinių įvykių, senosios kultūros ir gyvenimo dramų iki klajonių po nepažintus egzotiškus kraštus ir beribės vaizduotės ekranizacijų.  Sunku būtų išrinkti vieną favoritą, nes maloniai stebinančių filmų šioje programoje tiek daug, kad ypatingai nekantrauju sužinoti,  už ką gi balsuos ir ką išrinks žiūrovai.“

Lietuvos gamta, legendos, tradicijos ir istorija dokumentikoje

Filmas „LITUANICA paslaptis“ gilinasi į legendinį ir vis dar daug neatsakytų klausimų keliantį transatlantinį skrydį ir po jo sekusią katastrofą. Pasitelkdamas Stepono Dariaus dienoraščius, archyvinę medžiagą ir specialistų išvadas, režisierius Remigijus Sabulis siekia rekonstruoti tautos didvyriais tapusių S.Dariaus ir S.Girėno portretus ir kiekvieną su jų ryžtingu skrydžiu Niujorkas-Kaunas susijusią detalę. Filmas nagrinėja, kaip gimė šį beprotiška idėja ir visas galimas žūties priežastis, apmąsto kada ir kaip gimsta legenda. Režisierius Remigijus Sabulis teigia, jog šiuo filmu norėjo pasakyti visa tai, kas glūdėjo nuo 1983-iųjų metų, kuomet Raimondo Vabalo filme „Skrydis per Atlantą“ atliko Stepono Dariaus vaidmenį. Prieš porą metų nusprendus kurti filmą, režisierius ieškojo naujos formos ir naujo priėjimo prie šios temos, taip filmo pagrindu siekis pakalbėti apie dvi  asmenybes.

Krivis Jonas Trinkūnas, geografas Tadas Šidiškis bei tautodailininkas Algirdas Verseckas – trys charizmatiškos ir įkvėpiančios asmenybės, visą savo gyvenimą paskyrusios lietuviškų tradicijų puoselėjimui ir perdavimui, bei sugebėjusiomis aplink save suburti bendraminčių būrį. Visus keturis metų laikus, daugiau nei porą metų filmo herojus lydėjusio režisieriaus Ernesto Samsono bei visos kūrybinės komandos filmas „Semme“ (prūsų kalba – „žemė“), pasakoja apie Lietuvos etnokultūrą, tikėjimą ir atsidavimą. Šį atvirą filmą praturtina istorikų, etnografų, tautodailininkų apmąstymai apie pačią tradicijos ir jos puoselėjimo prasmę, praeitį ir jos tąsą ateityje.

Šis filmas – tai unikali povandeninė kelionė po keturių Lietuvos ežerų – Versminio, Ilgio, Baltųjų Lakajų ir Asvejos dugnus, lydima keturių narų, jų patirčių ir įspūdžių. Filmo „Ežerų dugne“ režisierių duetas sukuria estetinę vizualinę pasaką žiūrovų akims, palydimą puikiu garso takeliu. Tai pasaka apie ežerų nuotaikas, paslaptis ir gelmes, iš pirmo žvilgsnio bauginančias, bet kiek vėliau atsiveriančias stebinančiu atšiauriu grožiu, kunkuliavimu ir netikėtais reljefais.

Vienas iš „Lietuviai svetur” programos filmų – istorinė dokumentika „Nematomas frontas”. Tai dar vienas pasakojimas apie drąsius ir ryžtingus lietuvius ir partizanų judėjimo Lietuvoje istoriją. Baltijos šalyse susikūręs pasipriešinimo judėjimas kovojo už laisvę prieš komunistinio pasaulio jėgas. Remiantis dar niekur nerodytais archyviniais kadrais ir sukrečiančiais interviu, filmas siekia pateikti istoriją iš abiejų kovojančių pusių. Pasak vieno iš filmo režisierių Jono Ohmano, tai „filmas, skirtas pristatyti Lietuvos tapatybę, pakalbėti apie pasipriešinimą ir išskirtinius žmones, išdrįsusius pabandyti parodyti savo teises. Istorija yra gyvas dalykas, ypač šiuose kraštuose. Todėl su tuo kas joje slypi dar teks susidurti ir susidoroti“.

Lietuviškų filmų programos sudarytoja Justė Zavišaitė Roberto Daškevičiaus nuotrauka
Lietuviškų filmų programos sudarytoja Justė Zavišaitė
Roberto Daškevičiaus nuotrauka

Drąsus trumpametražių filmų režisierių žvilgsnis

Gausus trumpametražių filmų repertuaras pristatys įdomių vaidybinių istorijų ir iki šiol lietuvių kine mažai nagrinėtų aktualių temų bei eksperimentų nebijančių režisierių darbus. Pamatysime ilgai lauktą naujausią režisieriaus Tado Vidmanto darbą „Kadagio gatvė“ apie neįprastai pasisukusį Patriko vienos nakties nuotykį, naktinei draugei užstrigus vonioje. Vytauto Tinterio filmas „Smurtas“ pateiks dvi galimas interaktyvios dramos, nagrinėjančios seksualumą ir seksualinį elgesį, pabaigas. Įsimylėjusių moksleivių Benos ir Vegos istorija atsiskleis Marijos Kavtaradzės filme „Pasakyk, kad neskaudės“, atrinktame į tarptautinio San Sebastiano filmų festivalio studentiškų filmų programą.

„Kino pavasaryje“ bus galima išvysti net du jauno režisieriaus Tito Sūdžiaus filmus. Filme „Serdžio“ mergina atsitiktinai išgelbėja nepažįstamą vyrą pririštą prie traukinio bėgių. Tačiau istorija tampa dar dramatiškesnė išgelbėtam Serdžio (Mindaugas Papinigis) pradėjus pasakoti šio įvykio priešistorę – dabar svarbus tampa merginos gyvybės klausimas. Kitas režisieriaus darbas –„Drąsiausiais žmogus pasaulyje“ – tai įtraukiantis ir nuotaikingas drąsiausio pasaulio žmogaus vizitas į Vilnių, siekiant bet kuria kaina išlaisvinti pagrobtą šeimos narį. „Savo filmais labai noriu pabėgti nuo realizmo, taip pat kyla natūralus noras pabėgti nuo to, ką daro visi aplink mane. Kol esu jaunas režisierius, siekiu išbandyti kuo daugiau žanrų, tai lyg procesas tarp žaidimo ir edukacijos“, – teigia režisierius Titas Sūdžius.

Drąsi šešerių metų mergaitė, lydima kiek keistokos raudonplaukės, save pristatančios „privačia dingusių tėvų detektyve“, leidžiasi į pavojingą kelionę išgelbėti savo tėvus, kuriuos pagrobė pati Anglijos karalienė. Mergaitės akimis, smagia forma, spalvotu ir animacija pagyvintu filmu režisierius Ernestas Jankauskas norėjo pakalbėti apie emigracijos problemą ir paliktus emigrantų vaikus, euronašlaičius. „Filmo užduotis buvo sukurti vaikišką pasaulį. Kalbėti apie vaiko skausmą ir kaip jis pasireiškia per jo fantazijas. Taip pat norėjome sukurti filmą, kurį galėtų žiūrėti visa šeima“, – teigia režisierius Ernestas Jankauskas ir filmo bendraautorė Gabija Siurbytė.

„Kino pavasario“ organizatoriai primena, kad kovo 11 dieną bilietai į visus „Kino pavasario“ lietuviškos programos filmus, išskyrus „Lošėją“, kainuos tik po 8 litus.

Filmas „Anglijos karalienė pavogė mano tėvus“

Filmas „Semme“

Filmas „Ežerų dugne“

Filmas „Kadagio gatvė“

Filmas „Smurtas“

Visa informacija apie programas „Lietuvių filmai. Premjeros“, „Lietuvių filmai“, „Lietuviai svetur“: http://kinopavasaris.lt/filmai

Apie festivalį:

19-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ vyks 2014 m. kovo 20 – balandžio 3 dienomis. Tai – didžiausias kino renginys Lietuvoje, pernai pritraukęs daugiau nei 80 tūkst. žiūrovų, ir vienas ryškiausių kino festivalių Rytų Europoje. Šiemet „Kino pavasaryje“ bus parodyta apie 250 filmų, kuriuos festivalio atstovai atrinko, per metus aplankę daugiau nei 30 tarptautinių festivalių. Daugiau informacijos: www.kinopavasaris.lt

 

Komentarai
Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ yra didžiausias kino renginys Lietuvoje. Sukurtas 1995 metais, festivalis vieno didžiausių ir gausiausiai lankomų renginių šalyje vardą užsitarnavo pateikdamas žiūrovams kruopščiai atrinktą, didžiuosiuose pasaulio festivaliuose kino profesionalų ir mėgėjų įvertintą kino programą.