Stop kadras #7 „Nepažįstamieji traukinyje“

Filmo „Nepažįstemieji traukinyje“ plakatas Šaltinis pinterest.com

Filmo „Nepažįstamieji traukinyje“ plakatas
Šaltinis pinterest.com

1951-ieji. Šiais metais Libija atgavo nepriklausomybę nuo Italijos, Natas King Cole`as išleido garsiausią savo dainą „Unforgettable“, gimė kanadiečių ledo ritulio treneris Kenas Hitchcockas, o jo bendrapavardis britas Alfredas Hitchcockas pristatė savo naują filmą „Nepažįstamieji traukinyje“ (Strangers on a train, 1951). Turbūt niekam ne paslaptis, jog Hitchcockas kūrė detektyvus ir trilerius, ir šis filmas –  ne išimtis.

  • Kino juostos scenarijus parašytas remiantis Patricios Highsmith romanu tokiu pačiu pavadinimu. Įdomu tai, jog Hitckcockas nusipirko šio romano teises anonimiškai, norėdamas sutaupyti, kadangi tuo metu jo vardas jau buvo ganėtinai žinomas. Planas išdegė ir pirkinys jam tekainavo 7500 JAV dolerių.
Kadras iš filmo „Nepažįstemieji traukinyje Šaltinis www.tcf.ua.edu

Kadras iš filmo „Nepažįstamieji traukinyje“
Šaltinis www.tcf.ua.edu

  • Hitchcockas neretai savo filmuose pasirodydavo epizodiniuose vaidmenyse. Šioje juostoje režisierių galima pastebėti pačioje filmo pradžioje – jis lipa į traukinį nešinas kontrabosu. Šią sceną režisavo Hitchcocko dukra – Patricia Hitchcock.
Patricia Hitchcock Šaltinis pinterest.com

Patricia Hitchcock
Šaltinis pinterest.com

  • Hitchcockas žavėjosi Edgaro Allano Poe kūriniais nuo paauglystės ir kartais įterpdavo kelis motyvus iš jo novelių. Kino kritikai pastebėjo kelias sąsajas tarp nevaldomos karusėlės filmo pabaigoje ir Poe „Nusileidimas į Maelstromą“ (A Descent into the Maelstrom). Novelėje pasakojama apie žmogų, kuris pateko į vandens sūkurį ir išliko gyvas. Tuo tarpu filme ant karuselės vyko įnirtinga kova. Dar vienas svarbus ir įdomus momentas – juostoje galima matyti, kaip žmogus palenda po greitai besisukančia karusele ir šliaužia po ja. Čia nebuvo jokios apgaulės ir kaip pats Hitchcockas sakė, tai buvo pats pavojingiausias triukas kada nors atliktas jam režisuojant ir jis niekada daugiau to nedarys. Be to, šį triuką atliko net ne aktorius ar kaskadininkas, o paprasčiausias karuselės darbuotojas, kuris pats pasiprašė šiam vaidmeniui.
Kadras iš filmo „Nepažįstemieji traukinyje“  Šaltinis www.thingsinmovies.com

Kadras iš filmo „Nepažįstamieji traukinyje“
Šaltinis www.thingsinmovies.com

  • Filmas susilaukė sėkmės tarptautiniu mastu, 1952 metais buvo demonstruojamas Vokietijoje, tačiau čia  buvo penkiomis minutėmis trumpesnis negu originalas. Pasirodo, vokiečiai iškirpo kelias scenas, mat jos pasirodė pernelyg brutalios. Vėliau iškirptos scenos buvo grąžintos, tačiau jos buvo su subtitrais, tuo tarpu  visas likęs filmas – dubliuotas.
  • Turbūt ne kiekvienas atkreipia dėmesį į veikėjų padėtis kadre. O vertėtų. Hitchcockas yra nuostabus vizualinių efektų meistras ir puikiai išnaudoja kadro erdvę. Veikėjai išdėstomi kadre pagal tam tikrą šabloną, kurio režisierius griežtai laikėsi – kairė pusė dažniausiai tenka „blogiečiams“ arba silpnavalimas/neryžtingiems asmenims, tuo tarpu dešinė yra „geriečių“ arba laikinai domijuončių dalis. Kaip pavyzdį galima pateikti sceną iš filmo: Bruno įvykdęs nusikaltimą ateina apie tai pranešti Guy‘iui. Bruno – kairėje kadro pusėje, tuo tarpu Guy‘ius – dešinėje.
Kadras iš filmo „Nepažįstemieji traukinyje“ Šaltinis www.goodreads.com

Kadras iš filmo „Nepažįstamieji traukinyje“
Šaltinis www.goodreads.com

Reklama
  • Na ir pabaigai dar viena, tikiuosi, įdomi istorija. Carol Burnett, amerikiečių aktorė ir prodiuserė, 1951 metais dirbo bilietų kontroliere „Warner“ kino teatre, Holivudo bulvare. Tuo metu kaip tik didžiuosiuose ekranuose buvo rodomi „Nepažįstamieji traukinyje“. Viena porelė pavėlavo į seanso pradžią ir Carol jų neįleido. Kadangi pati jau buvo mačiusi filmą, teigė, jog tai nuostabi kino juosta ir ją privaloma žiūrėti nuo pat pradžių. Dėl šio įvykio kino teatro direktorius atleido Carol. Kai 1975 metais jai buvo skirta žvaigždė Holivudo šlovės alėjoje, aktorė paprašė įdėti šią žvaigždę priešais „Warner“ kino teatrą.

Žiūrėkite, stebėkite bei analizuokite filmą. Ir būtinai nuo pradžių!

Marina Juralevičiūtė

Vienas ryškiausių vaikystės prisiminimų, lėmęs potraukį fotografijai – kai tėvas raudonų lempučių šviesoj parodė, kaip „gimsta“ nuotraukos. Dar vienas vaikystės džiaugsmas – animacija, kurią vėliau pakeitė filmai. KINFO apjungia šiuos du mano pomėgius :)

Komentuoti

Jūsų el.paštas nebus publikuotasPažymėti laukai būtini *

*