fbpx
Naujienos

Pradėta filmuoti Donato Ulvydo kino juosta „Emilija“ – pirmoji artėjančio valstybės šimtmečio kregždė

„Emilija“  filmavimo aikštelėje Astos Martinonytės nuotrauka
„Emilija“ filmavimo aikštelėje
Astos Martinonytės nuotrauka

Jau kelias savaites režisierius D. Ulvydas su savo kino komanda Vilniuje ir Kaune filmuoja naujausią kino juostą „Emilija”, kuri žiūrovus kino teatruose pasieks, rengiantis minėti Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį.

„Šios kino juostos filmavimas pats savaime tampa nepaprastu reiškiniu. Didžiulėse masinėse scenose sutiko filmuotis tūkstančiai žmonių, jaučiame didžiulį visų palaikymą. Nuoširdžiai dėkojame už pakantumą tiems, po kurių langais ar šalia gatvėje vyksta filmavimo darbai. Kadangi filmuojame autentiškose vietose Vilniuje ir Kaune, žmonių supratingumą vertiname kaip didelį indėlį į kino apie Lietuvai svarbius įvykius kūrimą”, – sako filmo prodiuserė Živilė Gallego.

„Emilija“  filmavimo aikštelėje Astos Martinonytės nuotrauka
„Emilija“ filmavimo aikštelėje
Astos Martinonytės nuotrauka

Anot režisieriaus, filmas, nukelsiantis žiūrovus į masinių demonstracijų sūkurį aštuntą praėjusio amžiaus dešimtmetį, pirmiausia kalbės ne apie priespaudą, bet apie laisvę. Laisvę, kurią net slogiais sovietiniais laikais kiekvienas laikė savo prigimtine ir pamatine teise. Tą įrodo įvykiai Kaune, kai po Romo Kalantos susideginimo į gatves protestuoti prieš okupacinį režimą, negalvodami apie galimas represijas, susirinko tūkstančiai žmonių. Spontaniškas protestas tapo laisvės išraiška ir jos šaukliu. O Laisvės alėja – nepaprastai tikslia įvykių metafora.

„Emilija“  filmavimo aikštelėje Astos Martinonytės nuotrauka
„Emilija“ filmavimo aikštelėje
Astos Martinonytės nuotrauka

Minioje buvę studentai, pensininkai, medikai, žemdirbiai, teisėjai, siuvėjai ar aktoriai susibūrė vieno tikslo vardan – nusikratyti užmestą jungą. Iš to meto archyvinių nuotraukų žvelgia minia šviesių veidų, kiekvienas jų – atskira istorija, liudijanti to laiko tragizmą.

„Mus domina jaunų žmonių gyvenimo dramos, vykusios laikmetyje, kuriame nuolat reikėjo rinktis tarp tiesos ir melo. Tarp meilės, išdavystės ir atleidimo,” – sako filmo režisierius.

Pagrindinė filmo herojė, neseniai studijas baigusi būsima aktorė Emilija gauna paskyrimą dirbti Kauno dramos teatre. Anksti likusi našlaite, jauna mergina didmiestyje ir garsiame jo teatre mėgina kabintis į gyvenimą. Tačiau čia, užgesus rampos šviesoms, gyvenimas visiškai ne toks, apie kokį ji svajojo. Čia vyks kova ne tik už idėjas, bet ir už būvį. Savo kelyje ji sutiks ir tų, kurie pasirašę sutartį su velniu – už priekabą mėšlo ar šoninės gabalą puotaus prie vieno stalo su ciesoriumi, nors tuo metu ant plauko kybos kolegų likimai, o gal ir gyvybės. Pati Emilija, į teatrą atsinešusi didžiąją savo gyvenimo paslaptį, bus priversta priimti sunkiausią savo gyvenimo sprendimą.

„Emilija“  filmavimo aikštelėje Astos Martinonytės nuotrauka
„Emilija“ filmavimo aikštelėje
Astos Martinonytės nuotrauka

„Pagrindinių filmo herojų siekis – laisvai mylėti, kurti ir sakyti tiesą – taps ne tik didelės laimės, bet ir tragedijos pamatu. Tačiau tik laisvas žmogus tiek anais, tiek šiais laikais gali būti savo gyvenimo šeimininku. Jis gali apsispręsti, ką daryti: kentėti ar kovoti. Be išlygų tikėti idėja, mylėti tėvynę ar mylimąjį. Net tada, kai mylėti užginta”, – sako D. Ulvydas.

Vieno visų laikų populiariausių lietuviškų filmų „Tadas Blinda. Pradžia” režisierius D. Ulvydas „Emiliją” kuria kartu su šiemet prestižiniame Sundance (JAV) kino festivalyje apdovanoto filmo „Sangailės vasara” prodiusere Živile Gallego.

Filmą prodiusuoja kompanija „Fralita Films” kartu su „Ulvyds”.

Filmą iš dalies finansuoja Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos ir Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija.

Jau netrukus D. Ulvydo komanda pristatys filme pagrindinius vaidmenis kuriančius aktorius, o dabar fotogalerijoje – pirmosios akimirkos iš filmavimo aikštelės (nuotraukos Astos Martinonytės).

Komentarai