fbpx
Kino pavasaris, Naujienos

R. Zemkauskas: „Programa „Meistrai“ – geras derinys tarp autorinio ir komercinio kino“ (vaizdo įrašas)

Kadras iš filmo „Iš to, kas yra prieš“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
Kadras iš filmo „Iš to, kas yra prieš“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Kaip ir kiekvienais metais festivalio „Kino pavasaris“ programoje „Meistrai“ gausu tarptautinį pripažinimą jau užsitarnavusių režisierių naujausių kūrinių.

Tarp programos filmų išvysime net keturis „Oskarus“ šiemet laimėjusią meksikiečių režisieriaus Alejandro Gonzálezo Iñárritu juodąją komediją „Žmogus–paukštis“ („Birdman“), ilgiausią festivalio filmą, net 5,5 valandos trunkantį, filipiniečių režisieriaus Lavo Diazo šedevrą „Iš to, kas yra prieš“ („From What Is Before“), devynių garsių režisierių kurtą kompiliaciją apie tikėjimą „Pokalbiai su Dievais“ („Words with Gods“), 2015 m. Berlyno kino festivalyje „Auksiniu lokiu“ apdovanotą iraniečių režisieriaus Jafaro Panahio dokumentinį filmą „Taksi“ („Taxi“) ir daugelį kitų.

„Ši, savo geografine aprėptimi puiki programa – labai geras derinys tarp autorinio ir komercinio kino. Juk ir vienur, ir kitur randame gerų meistrų…“, – įspūdžiais apie programą „Meistrai“ dalijasi rašytojas ir žurnalistas Rytis Zemkauskas.

Plačiau vaizdo siužete:

Be R. Zemkausko apžvelgtų juostų festivalio žiūrovai programoje „Meistrai“ taip pat išvys:

  • Peterio Greenaway‘aus skandalingą filmą „Eizenšteinas Guanachuate“ („Eisenstein in Guanajuato“), kuriame pasakojama sovietų kino autoriaus Sergėjaus Eizenšteino aistringą ir netikėtai intymią viešnagę Meksikoje;
  • amerikiečio Abelio Ferrara versiją apie paskutines 24 legendinio italų režisieriaus – Piero Paolo Pazolinio gyvenimo valandas – dramą „Pazolinis“ („Pasolini“);
  • po didžiulio žemės drebėjimo atsigaunančiame Haityje nufilmuotą Raoulio Pecko dramą „Žmogžudystė Pakote“ („Murder in Pacot“), kurioje susipina politinės peripetijos ir skirtingų šalies socialinių visuomenės sluoksnių problemos;
  • festivalio žiūrovams puikiai pažįstamo Pietų Korėjos režisieriaus Kim Ki-duko jau dvidešimtąjį vaidybinį filmą „Vienas prieš vieną“ („One on One“), kurio centre – neaiškių aplinkybių gaubiama paauglės žmogžudystė ir dar paslaptingesnis kerštas jos vykdytojams;
  • veterano Barry Levinsonio tragikomediją „Septintas veiksmas“ („The Humbling)“, kurioje pasakojama apie pagyvenusį teatro ir kino aktorių Saimoną (Alas Pacino) vidury spektaklio ištikusią krizę;
  • šiais metais Berlyno kino festivalyje „Sidabriniu lokiu“ apdovanotą Čilės režisieriaus Pablo Larraino religinę dramą „Klubas“ („The Club“) apie šalies pajūrio miestelyje už savo nuodėmes atgailaujančius kunigus, kuriuos persekioja nekviesto svečio kaltinimai pedofilija;
  • „Auksiniu lokiu“ Berlyne įvertintą iraniečių režisieriaus Jafaro Panahio slapta nufilmuotą kūrinį „Taksi“ („Taxi“), kuriame autentiškai susipina dokumentika ir vaidybinis kinas. Nors režisieriui yra uždrausta kurti filmus ir išvykti iš šalies, jis surado būdą kaip kūrybos draudimą apeiti – pats sėda už taksi vairo, vežioja žmones po Teheraną, o pokalbius su spalvingos reputacijos keleiviais filmuoja automobilyje įmontuotos kameros.
Komentarai
Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ yra didžiausias kino renginys Lietuvoje. Sukurtas 1995 metais, festivalis vieno didžiausių ir gausiausiai lankomų renginių šalyje vardą užsitarnavo pateikdamas žiūrovams kruopščiai atrinktą, didžiuosiuose pasaulio festivaliuose kino profesionalų ir mėgėjų įvertintą kino programą.