fbpx
Naujienos, Scanorama

„Scanorama“ į programą susišlavė Kanų kino festivalio favoritus

Kadras iš filmo „Dypanas“ Festivalio „Scanorama“ archyvas
Kadras iš filmo „Dypanas“
Festivalio „Scanorama“ archyvas

Jau lapkričio 5-ąją prasidėsiantis 13-asis Europos šalių kino forumas „Scanorama“, visus metus keliavęs po svarbiausius Europos kino festivalius, turi puikių žinių – festivalio programoje žiūrovai išvys kone visus šių metų Kanų kino festivalio favoritus.

„Nepataikaujame apdovanojimų blizgesiui ir garsiems vardams, tačiau džiaugiuosi, jog šiemet sutapo mūsų bei Kanų kino festivalio skoniai ir žiūrovams pristatysime visus svarbiausio metų kino renginio favoritus“, – pasakoja „Scanoramos“ įkūrėja ir meno vadovė Gražina Arlickaitė.

Išskirtinio dėmesio „Scanoramoje“ neabejotinai sulauks Kanų kino festivalyje „Auksinę palmės šakelę“ pelniusi prancūzų režisieriaus Jacques’o Audiard’o socialinė drama „Dypanas“ (Dheepan, 2015). Kanų festivalio komisijai pirmininkavę režisieriai Joelis ir Ethanas Coenai pabrėžė, jog šiemet geriausią filmą rinko ne kino kritikai, o menininkai, ir jiems šis filmas pasirodė nepapratai gražus. Pagal tikrą istoriją sukurta drama nagrinėja šiuo metu visai Europai aktualią pabėgėlių temą ir pasakoja apie sunkią jų dalią, siekiant pabėgti nuo mirties savo šalyje ir pradėti naują gyvenimą.

„Scanoramos“ žiūrovai turės galimybę pamatyti ir Kanuose „Didįjį prizą“ pelniusią vengrų režisierius Laszlo Nemeso dramą „Sauliaus sūnus“ (Son of Saul, 2015). Tai debiutinis režisierius filmas, tačiau L. Nemesas ne naujokas kino pasaulyje – jis buvęs garsaus vengrų režisieriaus Bela Tarro asistentas. Kontroversiškas filmas apie Aušvico koncentracijos stovyklos specialiojoje komandoje dirbantį vengrų žydą, kasdien į mirtį lydintį savo tėvynainius, prie ekrano prikausto ne tik dramatiška istorija, bet ir originaliais vizualiniais sprendimais. Kitu kampu į Holokaustą pažvelgęs filmas abejingų nepaliko ne tik Kanuose, bet ir Londono, Sarajevo bei Toronto kino festivaliuose.

Kadras iš filmo „Sauliaus sūnūs“ Festivalio „Scanorama“ archyvas
Kadras iš filmo „Sauliaus sūnūs“
Festivalio „Scanorama“ archyvas

Konkursinėje Kanų kino festivalio programoje varžėsi ir jaudinantis prancūzų režisierės Maïwenn filmas „Mano karalius“ (Mon Roi, 2015). Už pagrindinį vaidmenį šioje dramoje Emanuelle Bercot Kanuose pripažinta geriausia aktore (šis apdovanojimas šiemet taip pat skirtas ir aktorei Rooney Mara, už vaidmenį filme „Kerol“). Jausmingoje santykių istorijoje vaidina ir šiais metais Kanuose savo režisūrinį debiutą pristatęs aktorius Louis’as Garrelis bei „Cezario“ laureatas Vincentas Casselis. Kalbama, kad sukurti šį filmą režisierę įkvėpė asmeninė patirtis po skaudaus romano su režisieriumi Lucu Bessonu.

Dar vienas Kanų kino festivalio laureatas, kurį pamatys ir „Scanoramos“ žiūrovai – tai kroatų režisieriaus Daliboro Matanićo darbas „Vidurdienis“ (The High Sun, 2015). Šis filmas, pasakojantis tris meilės ir neapykantos Balkanuose istorijas, „Ypatingo žvilgsnio“ programoje buvo apdovanotas Žiuri prizu. „Vidurdienis“ taip pat tapo rumunų pretendentu į „Oskarą“ geriausio užsienio filmo kategorijoje.

Į Kanų laureatų sąrašą pateko ir rumunų Naujosios bangos režisieriaus Corneliu Poromboiu komiška drama apie godumą „Lobis“ (The Treasure, 2015), pelniusi „Ypatingo talento“ apdovanojimą už režisūrą ir scenarijų. Pagrindinis filmo personažas – doras žmogus, kuriam galvą susuka žinia apie kaimyno senelio sode užkastą lobį. Apakintas minties netrukus praturtėti vyras ryšis beprotiškiausioms avantiūroms, kurias lydės nesusipratimai ir pavojus ramiam šeimos gyvenimui.

Šių metų „Scanoramos“ programoje žiūrovų laukia ir dar daugiau Kanų kino festivalyje pristatytų filmų.

Šiemet Europos šalių kino forumas „Scanorama“ vyks lapkričio 5–22 dienomis Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

Komentarai
Europos šalių kino forumas „Scanorama“ yra didžiausias ir svarbiausias rudens sezono kino renginys Lietuvoje. Nuolat augdama ir plėsdamasi „Scanorama“ lieka ištikima savo principams ir vertybėms: dalintis geriausių filmų atradimais, provokuoti diskusijas, formuoti diskursus su kūrėjais ir ieškoti atsakymų į kinui aktualius klausimus. Todėl kiekvienų metų lapkričio mėnesį keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose) vykstantis festivalis, per kone dvi savaites žiūrovams pristato daugiau nei 100 įdomiausių ir vertingiausių pastarųjų metų Europos kino kūrinių, kviečia į susitikimus su reikšmingiausiais šiuolaikiniais kino kūrėjais ir į akistatą su pačiais savimi.