Stop kadras #29. „Geri vyrukai“

Kadras iš filmo „Geri vyrukai“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Kadras iš filmo „Geri vyrukai“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

„Kiek tik prisimenu, visada norėjau būti gangsteriu“, – tokiais žodžiais prasideda jau klasika tapęs Martino Scorseses filmas „Geri vyrukai“ (Goodfellas, 1991). Nors režisierius niekada neketino sukurti dar vieno filmo apie nusikaltėlių grupuotes. Perskaitęs Nicolas Pileggi knygą „Išmintingas vyrukas“ (Wiseguy, 1986), Scorsese iškart ja susižavėjo. Jam tai pasirodė geriausiai gangsterių gyvenimą parodanti knyga. Martinas užaugo apsuptas nusikaltėlių, mat vaikystę praleido Niujorko rajone Kvinse, todėl geriau nei kiti režisieriai žinojo, kaip jie elgiasi.

Nicolas Pileggi savo knygą parašė remdamasis Henry Hillo pasakojimais. Su juo jis susisiekė, kai Henry jau buvo liudininkų FTB apsaugos programoje. Pileggi Hillą pasirinko todėl, kad jis buvo pasiryžęs atvirai papasakoti apie savo nusikalstamą veiklą ir kaip iš tikrųjų buvo organizuojami nusikaltimai. Rašytojas net savotiškai tapo jo informatoriumi, pasakojo jam įvairiausias paskalas ir tai, kas dėjosi tuo metu aplinkui. Už tai Pileggi gaudavo vertingos informacijos savo knygai. Net ir filmavimo metu Robertas De Niro kalbėdavosi su Henry Hillu, kad galėtų geriau susipažinti su savo veikėju Džimiu, sužinoti, kaip jis vaikščiojo ar laikė rankoje cigaretę.

Kadras iš filmo „Geri vyrukai“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Kadras iš filmo „Geri vyrukai“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Iš tikrųjų vos tik De Niro sutiko vaidinti „Geruose vyrukuose“, režisierius suprato, kad jo vardas padės jam užsitikrinti finansavimą savo filmui. Todėl iškart pradėjo rinkti visą komandą. Pagrindiniam Henry Hillo vaidmeniui jis pasirinko Ray`ų Liotta. Šis sprendimas, deja, nepatiko studijai, kadangi ji norėjo labiau žinomo aktoriaus. Tačiau Liottą nenuleido rankų ir užsitikrino sau vietą filme. Važiuodamas į filmavimą, jis net klausydavosi slaptų policijos įrašų, kad išmoktų kalbėti kaip H. Hillas. Karen vaidmenį atlikusi Lorraine Bracco iš pradžių bandė susisiekti su gangsterių žmonomis, tačiau jos gyveno uždaroje bendruomenėje. Todėl aktorei nepavyko su jomis susipažinti. Aktorė su tikrąja Karen nepanoro sutikti, norėdama sukurti vaidmenį tai, kaip jai atrodė natūraliausia.

Filmavimo metu aktoriui Joe Pesci buvo sunkiausia filmuotis scenoje, kurioje jis nušauna jauną vaikiną Spaiderį už tai, kad jis per daug kalba. Jam buvo sunku suvokti šio veiksmo priežastis tol, kol jis nepradėjo jaustis kaip jo veikėjas. Beje, Scorsese repeticijų metu leido aktoriams laisvai improvizuoti, o labiausiai patikusius žodžius jis įterpdavo į scenarijų. Šitaip filme atsirado scena, kai Tomis klausia: „Kaip juokinga? Ar aš tave linksminu?“ (Funny how? Do I amuse you?). Panašus įvykis iš tikrųjų nutiko aktoriui Joe Pesci, kurį vėliau jis kartu su aktoriumi Ray`umi Liotta improvizavo repeticijų metu. Režisierius šią sceną nufilmavo 4-5 kartus, perrašė ir įtraukė į scenarijų.

Reklama
Kadras iš filmo „Geri vyrukai“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Kadras iš filmo „Geri vyrukai“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

„Yra du dalykai, kurių manęs visada klausia žmonės apie „Gerus vyrukus“. Pirma: Kas Robertas De Niro yra realybėje?, Antra: Kaip tau pavyko vienu kadru nufilmuoti sceną „Copos“ naktinio klubo virtuvėje?“ – viename interviu pasakojo operatorius Micheal Ballhaus. Priežastis labai paprasta – režisierius negavo leidimo filmuoti įėjimo per pagrindinį įėjimą, todėl teko pasirinkti galines duris. O kodėl nuspręsta viską nufilmuoti vienu kadru? Scorsese teigė, kad tai simbolizuoja Henrio gyvenimo stilių; tai, kad dar visas gyvenimas prieš jį. Tai gyvenimo stilius, kuris vilioja Hillą.

Viso filmo biudžetas buvo dvidešimt penki milijonai dolerių. Tuo metu tai buvo pats didžiausias Scorsese`s filmo biudžetas, tačiau vidutinis, jei lygintume su kitais režisieriaus filmais. Vien Jungtinėse Amerikos Valstijose jis užsidirbo apie 50 milijonų dolerių. Filmo premjera įvyko 47-ajame Tarpautiniame Venecijos kino festivalyje, kuriame Martinas Scorsese laimėjo „Sidabrinį liūtą“ kaip geriausias režisierius. Filmas buvo nominuotas šešiems „Oskarams“, o Joe Pesci gavo apdovanojimą kaip geriausias antraplanis aktorius.

P. S. Ar žinote, kodėl pabaigoje parodomas Joe Pesci personažas, išaunantis į kamerą? Šią sceną, režisierius pasiskolino iš pirmojo vesterno „Didžiojo traukinio apiplėšimas“ (The Great Train Robbery, 1903), norėdamas parodyti, kad tai – ta pati istorija. Grupelė nusikaltėlių, įvykdžiusių nusikaltimą ir už tai sėdusi į kalėjimą.

Filmo anonsas:

Komentuoti

Jūsų el.paštas nebus publikuotasPažymėti laukai būtini *

*