fbpx
Kreivės, Naujienos

Vakar prasidėjęs Vilniaus LGBT* festivalis „Kreivės“ kvies prisiminti R. W. Fassbinderį

Kadras iš filmo „Laisvės kumščio teisė“ Festivalio „Kreivės“ archyvas
Kadras iš filmo „Laisvės kumščio teisė“
Festivalio „Kreivės“ archyvas

Ketvirtadienį filmu apie traslytį jaunuolį „Dainos Aleksis“ ir paroda „Vision of Kaos“ prasidėjęs Vilniaus LGBT* festivalis „Kreivės“ nuo penktadienio kviečia prisiminti, festivalio rengėjų teigimu, kreiviausius vokiečių kino grando Rainerio Wernerio Fassbinderio (1945-1982) darbus.

Šiemet vokiečių kino režisieriui, scenaristui, aktoriui būtų sukakę 70 metų. Tai graži proga dar kartą prisiminti (o kai kam, matyt, atrasti) vieną svarbiausių pasaulyje kino kūrėjų. Pasak kino kritikės Neringos Kažukauskaitės, jo filmai aktualumo nepraranda iki šiol, jie kiekvieną žiūrovą priverčia reaguoti. Kiekvienas čia atras jam rūpimus klausimus.

„R. W. Fassbinderio talentas yra lyg didžiulis, beprotišką spindesį skleidžiantis deimantas, atveriantis begalines žiūrėjimo galimybes ir perpektyvas, – sako kino kritikė. – Jis tobulai atitiko „prakeiktojo poeto“ įvaizdį – kovą su nepakenčiamai netobulu pasauliu pradėjęs nuo kovos su savimi. Neslepiantis savo homoseksualumo, alkoholikas, narkomanas, be galo prieštaringa ir sudėtinga asmenybė. Ir taip pat – visiškas darboholikas, nesuvokiamai greitai statantis filmus, spektaklius.“

Per gana trumpą savo karjerą Fassbinderis sukūrė per keturiasdešimt juostų. Režisierius nuolat keitė savo stilius, pasižymėjo didele žanrų įvairove. Tačiau, N. Kažukauskaitės teigimu, viena nesikeitė jo filmuose – iš mažų, taiklių pastebėjimų ir žmogiškų dramų jis sudėliojo negailestingą XX a. antros pusės istoriją.

„Kai jis mirė, vokiečių spauda rašė: „Mirė mūsų Balzacas“. Ir matyt neklydo – jo kūryba iš tiesų yra „žmogiškoji komedija“. Jis buvo iki galo atviras, nebijojo apsinuoginti (net tiesiogine prasme) savo filmuose, ir to reikalavo iš kitų,“ – sako N. Kažukauskaitė.

Festivalyje „Kreivės“ žiūrovai ne tik galės pamatyti R. W. Fassbinderio filmus „Karčios Petros fon Kant ašaros“, „Laisvės kumščio teisė“, „Trylikos mėnulių metai“ ir „Kerelis“, iš kurių Lietuvos kino teatruose anksčiau buvo rodytas tik pirmasis, tačiau sekmadienį jie taip pat galės pasiklausyti N. Kažukauskaitės paskaitos apie šią išskirtinę kino asmenybę. Kritikė supažindins su pagrindiniais R. W. Fassbinderio kūrybos etapais, svarbiausiais filmais, ryškiausiomis temomis ir nuolatiniais kūrybos bendražygiais, su kuriais jis sukūrė beveik visas savo juostas.

Komentarai