„Vasaros media studija“: kodėl dėmesys šiemet skiriamas prodiuserio profesijai?

„Vasaros media studijos“ vadovė Inesa Kurklietytė Donato Savicko nuotrauka

„Vasaros media studijos“ vadovė Inesa Kurklietytė
Donato Savicko nuotrauka

Gyventi kinu – tokią misiją vykdo jau šešioliktus metus vykstanti „Vasaros media studija“. Ir išties – dvi savaites trunkančios intensyvios tarptautinės kūrybinės dirbtuvės kino specialybės studentams atveria visai naujus profesinius horizontus: čia jie teorines žinias gali pritaikyti praktiškai, išsibandyti savo galimybes ir komandinio darbo įgūdžius. Įvykdydami jiems mestus profesinius iššūkius ir taip nuolat tobulėdami, jie auga tam, kad ateities kinas būtų ne ką mažiau įdomus nei buvęs ar esamas, tam, kad į jį įneštų unikalias idėjas ir naujas raiškos formas.

Kasmet „Vasaros media studija“ būna skirta vis kitai kino sričiai ar kino profesijai. Šiemet dirbtuvių tema – „Prodiuseris kine“. Tarptautinė dėstytojų komanda supažindina studentus su pagrindinėmis filmų prodiusavimo ir gamybos taisyklėmis, dalyviai čia studijuoja finansavimo, sklaidos, filmų pardavimo strategijas.

Kodėl prieš kelias dienas prasidėjusių dirbtuvių tema yra skirta prodiuserio profesijai? Kodėl šiemet išskirtinis dėmesys skiriamas būtent šiai kino profesijai? To klausiame „Vasaros media studijos“ vadovės, kino režisierės Inesos Kurklietytės.

„Vasaros media studijos“ vadovė Inesa Kurklietytė Donato Savicko nuotrauka

„Vasaros media studijos“ vadovė Inesa Kurklietytė
Donato Savicko nuotrauka

„Pasaulyje ir Europoje ne iki galo yra aiški prodiuserio rolė. Lietuvoje kartais jo profesija suvokiama kaip vadybininko, kuris turi atlikti visiškai paprastas ir elementarias funkcijas. Tuo tarpu pasaulyje prodiuseris yra idėjų generatorius, kuris atsakingas už viską nuo pradžios iki pabaigos ne tik buitine, bet ir idėjine, dvasine prasme. Jis buria kolektyvą ir yra jo siela. Lietuvoje dar reikia užauginti tokius prodiuserius, ir Europoje taipogi, nes čia vis dar stiprus režisieriaus kultas, kuris kartais yra perdėtas. Manau, kad prodiuserio rolė kasmet vis stiprėja ir auga. Todėl šiemet dirbtuvės ir skirtos šiai labai svarbiai specialybei, turinčiai didžiulę potenciją augti. Sieksime suprasti, kokia iš tikrųjų plati ši specialybė, koks yra tas žmogus, kuris imasi atsakomybės palaikyti kino idėją ir ją realizuoti iki galo – iki didžiųjų ekranų“, – teigia Inesa Kurklietytė.

Reklama

Atrodo, kad šios specialybės žmogus turi išmanyti viską. Gal galėtumėte sukonkretinti?

„Bet juk taip ir yra. Jis turi išmanyti kadravimą, garsą, techniką, finansus, scenarijaus meistriškumą ir net teisę. Prodiuseris turi matyti aktualias temas, kas yra pozityvu, ką kurti šiandien, kad nebūtų pasenę po dvejų metų. Kartais jų žinios netgi viršija tai, ką išmano režisierius. Nes režisieriaus darbas daugiau kūrybinis, o jo, prodiuserio, – strateginis. Tai plataus matymo, didžiulio meistriškumo žmogus. Pasikartosiu, kad jo reikšmė kino industrijoje tik auga“, – reziumuoja „Vasaros media studija“ vadovė.

Tad belieka laukti šios, naujos kino kartos kūrybos vaisių. Ir naujų, ambicingų tarptautinių projektų. Juk kūrybinių dirbtuvių dalyviai susirinkę net iš 11-os Europos šalių, atstovaujantys 14-ai skirtingų kino ir medijų aukštųjų mokyklų, čia susidraugauja ir kartu tobulėdami pamąsto apie bendrus ateities projektus. Lauksime, stebėsime ir vertinsime. Nauja kino karta gimsta čia ir dabar, Juodkrantėje.

Komentuoti

Jūsų el.paštas nebus publikuotasPažymėti laukai būtini *

*