„Žaklina“: kas slėpėsi po našlės šydu (apžvalga)

Kadras iš filmo „Žaklina“
„Du Kine“ archyvas

Praėjusiais metais biografiją apie Pablo Nerudą, kairiųjų pažiūrų Čilės poetą ir diplomatą, pristatę broliai Pablo ir Juanas de Dios Larraínai šiemet į ekranus išleidžia dar vieną biografinę dramą „Žaklina“ (Jackie, 2017). Naujausiame filme visas dėmesys nukreipiamas į Johno Fitzgeraldo Kennedy žmonos Jacqueline (Natalie Portman) asmeninę tragediją iškart po jos vyro, buvusio JAV prezidento, nužudymo 1963-aisiais.

Nepaisant to, kad abi režisieriaus iš Čilės biografinės juostos be galo skirtingos, tačiau tiek „Žaklina“, tiek „Neruda“ yra apie istorines asmenybes įvykių, kurių jie negalėjo kontroliuoti, sūkuryje. Be to, abi juostos, bent iš pirmo žvilgsnio, daugiau ar mažiau susijusios su politika, o jų nuotaika, kaip ir „Klubo“ (El Club, 2016), panaši, be didelių emocinių šuolių.

Dramos veiksmas rutuliojasi aplink interviu žurnalistui iš žurnalo „Life“, kuris vyko praėjus savaitei po prezidento mirties. Kai Žaklina atsakinėja į Teodoro H. Vaito (Billy Crudupas) klausimus, ar juos užduoda pačiam žurnalistui, žiūrovams rodomi moters prisiminimai, iš kurių žurnalistui svarbiausias – prezidento nužudymas.

Kadras iš filmo „Žaklina“
„Du Kine“ archyvas

„Žaklina“ – skausmingas ir tylus našlės pasakojimas, kuriame nėra šviesių pragiedrulių ar vietos humorui. Pirmosios damos skausmas atidengtas per trumpas „išpažintis“: žurnalistui ir kunigui, per trumpus pokalbius su vyro broliu, kuriuo ji pasitikėjo ir kuris vėliau taip pat buvo nužudytas, ir ilgamete asistente.

Reklama

Filme įdomu stebėti, kaip laikas ir vyro mirtis pakeitė Žaklinos elgesį – aprodydama savo namais tapusius Baltuosius rūmus prieš televizijos kameras ji atrodė nepatyrusi, besijaudinanti, įsitempusi ir dirbtina. Įdomu tai, jog šis turas sukonstruotas iš originalių archyvinių ištraukų bei, be abejonės, suvaidintų. Už išraiškingą kameros darbą buvo atsakingas „Kapitono Fantastikos“ (Captain Fantastic, 2016) ir „Ji“ (Elle, 2016) kinematografas Stéphane Fontaine.

Čilės režisieriui P. Larraínui „Žaklina“ buvo iššūkis. Ne tik dėl to, kad šis filmas pirmasis jo darbas užsienio kalba, tačiau taip pat – tai pirmas jo bandymas pavaizduoti moters pasaulį (ir ne bet kokios). Ko gero, dėl šios priežasties jis sutiko imtis filmo režisūros su sąlyga, jei pirmosios JAV ledi vaidmuo atiteks aktorei Natalie Portman.

Kadras iš filmo „Žaklina“
„Du Kine“ archyvas

Jacqueline Kennedy iki šiol prisimenama kaip stiliaus ikona. Tai viskas, ką kai kurie apie šią moterį težino. Atkuriant jos stilių kostiumų dizainerei Madeline Fontaine neišvengiamai teko labai svarbi užduotis autentiškai perteikti pirmosios damos stilių ir grakštumą. Dizainerė kostiumus yra kūrusi filmams „Beprotiška meilė“ (Yves Saint Laurent, 2014) ir „Amelija“ (Amelie, 2001). Daugelis kostiumų buvo specialiai sukurti M. Fontaine ir jos komandos rankomis, taip pat savo pagalbą pasiūlė mados namai, kurių apdarus Žaklina dėvėdavo. Prie garsiojo rožinio kostiumėlio pasiuvimo prisidėjo „Chanel“, papuošalus ir originalų Žaklinos laikrodį atsiuntė „Piaget“. Filme tiksliai atkurti kiti du reikšmingi apdarai – raudonas „Dior“ kostiumėlis, kurio vilkėdama Jacqueline Kennedy aprodo Baltuosius rūmus, ir nežinomo autoriaus kurta juoda laidotuvių apranga.

Kokią Jacqueline Kennedy šiame filme sukūrė amerikiečių aktorė? Išsilavinusią, jautrią menui, istorijai ir grožiui, elegantišką ir pasišventusią, kaip ji sakė, gerai atlikti savo darbą – eiti pirmosios ledi pareigas, ir šiek tiek paslaptingą.

Kadras iš filmo „Žaklina“
„Du Kine“ archyvas

N. Portman pavyko perteikti daugiasluoksnį personažą: žmoną, netekusią vyro, motiną, kuri turi pasirūpinti vaikais, pirmąją šalies damą, pavyzdingą ir pasitempusią, užsiimančia prasminga veikla, o ne švaistančia valstybės pinigus ir tiesiog 34-erių metų moterį, kuri susiduria su dideliu gyvenimo išbandymu, keliančiu klausimus ir kvestionuojantį jos santykį su Dievu.

Dramoje primenama, jog J. F. Kennedy mirtis nebuvo pirma didelė netektis Žaklinos gyvenime – ji taip pat neteko dviejų kūdikių, „Žaklinoje“ tai šiek tiek sustiprino jos dramatišką likimą. Kaip bebūtų, psichologai yra įrodę, jog moteriai sutuoktinio mirtis visuomet būna skaudžiausia. Čia galima prisiminti sceną, kurioje ji užsimena, jog J. F. Kennedy nebuvo tobulas, tačiau tai jos tikėjimo ir paramos savo vyrui nesumažino.

Iš tikrųjų, niekas nežinojo, kokia yra Jacqueline Kennedy. Taigi net pažiūrėjus šį filmą, susidursime tik su viena iš galimų versijų. Be to, režisieriaus atkurtas etapas yra be galo trumpas. Taip, ko gero, ir saugiau. P. Larraínas pats sakė, kad iki šiol nesuprato, kokia asmenybė buvo J. Kennedy.

Filmo anonsas:

Auksė Podolskytė

Su kinu aš keliauju po skirtingus kraštus, mokausi apie pasaulį ir save, atsipalaiduoju ir svajoju, pasikraunu motyvacijos, o kai reikia – jis mane guodžia, linksmina ir liūdina. Į KINFO atėjau, nes labai norėjau rašyti apie kiną. Radau daugiau nei tikėjausi.

Praėjusiais metais biografiją apie Pablo Nerudą, kairiųjų pažiūrų Čilės poetą ir diplomatą, pristatę broliai Pablo ir Juanas de Dios Larraínai šiemet į ekranus išleidžia dar vieną biografinę dramą „Žaklina“ (Jackie, 2017). Naujausiame filme visas dėmesys nukreipiamas į Johno Fitzgeraldo Kennedy žmonos Jacqueline (Natalie Portman) asmeninę tragediją iškart po jos vyro, buvusio JAV prezidento, nužudymo 1963-aisiais. Nepaisant to, kad abi režisieriaus iš Čilės biografinės juostos be galo skirtingos, tačiau tiek „Žaklina“, tiek „Neruda“ yra apie istorines asmenybes įvykių, kurių jie negalėjo kontroliuoti, sūkuryje. Be to, abi juostos, bent iš pirmo žvilgsnio, daugiau…

Filmo įvertinimas

Režisūra - 8
Scenarijus - 7
Kinematografija - 9
Aktorių darbas - 9
Muzika - 7

8

Vienas komentaras

  1. Filmo platintojams Lietuvoje turėtų būti gėda filmą pavadinimą “Jackie” sulietuvinti į “Žaklina”. Net žagtelėjau pamačius sulietuvinimą ir dar po to ilgai galvojau, kas čia per filmas… Gal geriau tada “Žaki”?

Komentuoti

Jūsų el.paštas nebus publikuotasPažymėti laukai būtini *

*