Straipniai pagal žymą: filmo recenzija

„Tamsusis bokštas“ – gerokai per žemas būti kino visatos centre (apžvalga)

Stivenas Kingas (Stpehan King) yra, be abejo, vienas žymiausių ir populiariausių gyvų rašytojų pasaulyje. Per ilgą karjerą rašytojas sukūrė daugiau nei penkiasdešimt romanų, begalę trumpų istorijų ir kitų veikalų. Už neblėstantį savo populiarumą ir sėkmę jis, dalinai, turėtų būti dėkingas ...

Skaityti »

„Atominė blondinė“ – be „Blondie“, bet vis dar „Atomic“ (apžvalga)

1979 metais JAV muzikos grupė „Blondie“ su roko ir stiliaus ikona, blondine  Debbie Harry įrašė savo hitą „Atomic“. Nors debiutinis režisieriaus Davido Leitcho filmas „Atominė blondinė“ (Atomic blonde, 2017) neturi nieko bendro su žymia JAV roko grupe, tačiau geros muzikos, ...

Skaityti »

„Amitvylio siaubas. Prabudimas“ – Helovinui dar per anksti (apžvalga)

Adresas 112-ka Oušeno aveniu mažame Amitvylio miestelyje, JAV, yra tapęs neatskiriama šiuolaikinės Amerikos siaubo legendų dalimi. 1974-aisias šiame name įvyko kraupi žmogžudystė, kurios metu 23-ejų metų Rolandas DeFeo Jr. nužudė naktį miegančius savo tėvus, dvi seseris ir du brolius. Mįslingomis ...

Skaityti »

„Valerianas ir tūkstančio planetų miestas“ – brangus kruasanas akims (apžvalga)

Pasigilinę į daugelį nūdienos brangiausių mokslinės fantastikos filmų frančizių priešistorę nesunkiai aptiksime kelis pirminius šaltinius, kurių mintys ir idėjos vienokiu ar kitokiu būdu „nusėdo“ šiose franšizėse. Tokių idėjų „aukso graliu“ galime laikyti aštuntojo dešimtmečio viduryje režisieriaus Alejandro Jodarowsky bandytą ekranizuoti ...

Skaityti »

„Žmogus voras: grįžimas namo“ – žavi, bet neįspūdinga naujosios franšizės pradžia (apžvalga)

Nuo 1962 metų, kuomet Stanas Lee ir Steve Ditko išleido pirmąjį „Žmogaus-voro“ komiksą, šis superherojus tapo ne vieno paauglio ar coming of age jaunuolio mėgstamiausiu fikciniu veikėju. 15-os metų genetiškai modifikuoto voro įkastas jaunuolis ne tik galėjo skraidyti Niujorko dangoraižiais, ...

Skaityti »

„Lemtinga pagunda“ – nostalgiškas paveikslas apie laukimą ir adaptaciją (apžvalga)

Prisiminkite gerai žinomą „Išvyką prie Kabančios uolos“ (Picnic on Hanging Rock, 1975). Tik šįkart veiksmas vyksta ne Australijoje, o Virdžinijoje, ir dingusias moksleives pakeičia surastas pašautas jankis. Galiausiai, net jei „Išvyka“ ir nėra matyta, šios siužeto detalės nėra itin svarbios ...

Skaityti »

„Diunkerkas“ – filmas, kurį būtina žiūrėti kino teatre (apžvalga)

Christopherio Nolano filmai yra vieni laukiamiausių reginių kino bendruomenėje. Jis vienas tų retų režisierių, kuris geba kurti kokybišką masinei auditorijai skirtą kiną. Nolano filmai dažnai pasižymi kinematografiškumu, labirintišku scenarijumi, praktiniais efektais, montažu, suderintu su garso takeliu, kurio autorius dažniausiai būna ...

Skaityti »

„Mumija“ – mumija kurios nevertėjo iškasti (apžvalga)

Vasara, tai toks laikotarpis, kai tipinis Lietuvis veržiasi kur nors į karštą Turkiją, Egiptą ar Tenerifę. Tuo tarpu pasaulio kino teatrus užkariaują ne ką mažiau „karštų“ blockbusterių virtinė, žinomais superherojų vardais, kvapą gniaužiančiomis veiksmo scenomis ar specialiaisiais efektais kviečianti publiką ...

Skaityti »

„Apsimetėliai“ – atostogos kartu, bet geriau būtų atskirai (apžvalga)

„Esame tas, kas stengiamės atrodyti, todėl labai svarbu, kuo vis dėlto nusprendžiam apsimesti.“ Kurtas Vonegutas Rudenį studijuodama Taline nuėjau į ten vykusią specialią „Apsimetėlių“ peržiūrą, kurioje dalyvavo režisierius. Universiteto kino salė tuomet buvo sausakimša. Tačiau nuo rudens iki dabar praėjo ...

Skaityti »

„Nuostabioji moteris“ – gal ir ne nuostabi, bet tikrai maloni staigmena (apžvalga)

Šį kartą galima pradėti nuo nedidelės išpažinties, o gal tiesiog prisipažinimo. Nelaukiau aš naujojo DC produkto pavadinimu „Nuostabioji moteris“ (Wonder woman, 2017). Netgi galima sakyti, kad buvau pasirengęs jo aktyviai nemėgti. Gal tokios išankstinės nuostatos garbės ir nedaro, bet supraskite ...

Skaityti »

„Karibų piratai: Salazaro kerštas“ – Holivudo „kankanas“ bei „čiliakas“ (apžvalga)

Tokios vietos kaip visokie can canai, čiliakai ir le krepai yra labai įdomus reiškinys. Visų pirma todėl, kad niekas į juos nenori eiti. Nesupraskite manęs klaidingai. Eina žmonės ten. Būriais. Tačiau niekas niekada nėra pasakęs kažko panašaus į: „Ką veiki ...

Skaityti »

„Karalius Artūras. Kalavijo legenda“: Labai brangus kliedesys (apžvalga)

Kuo žmogų, gyvenantį jau spėjusiame įsibėgėti XXI amžiuje, galėtų masinti karaliaus Artūro istorija? Gerai pagalvokite. Labai gerai. Galbūt kažin kokiomis amžinosiomis vertybėmis? Galbūt riteriškas garbės kodeksas šiais etinio neapibrėžtumo laikais gali pasiūlyti šiek tiek tikrumo, šiek tiek dvasinio įkvėpimo? Galbūt ...

Skaityti »

„Svetimas: Covenant“ – kompromisas tarp filosofijos ir kibiro kraujo (apžvalga)

Prieš pradedant kalbėti apie naujausią „Svetimo“ franšizės dalį – „Svetimas: Covenant“ – nejučia norisi prisiminti kuo gi viskas prasidėjo. 1979-aisias Ridely Scotto režisuota pirmoji „Svetimas“ (Alien) dalis tapo kultiniu filmu, kuriame puikiai sujungiami mokslinės fantastikos ir siaubo filmo žanrai. Vietoje ...

Skaityti »

„Galaktikos sergėtojai. 2 dalis“ – ką gali tikras režisierius (apžvalga)

Taigi sveiki sulaukę vasaros! Sakysite, kad juk dar visai nepanašu į vasarą. Jūs klystate, nes apie prasidėjusią vasarą iš tikrųjų byloja ne atšilę orai ar prakaituoti žmonių kūnai, o mega blockbusterių sezono startas. Šiemet pirmąja jo kregžde tapo filmas Nr. ...

Skaityti »

„Prarastasis miestas Z“ – nepaklydęs džiunglėse (apžvalga)

1936-aisias Lietuvoje pasirodė rašytojo, Brazilijos lietuvio, Viktoro Kropo knyga „Džiunglių paslaptys: lietuvių išeivio pergyventų nuotykių romanas“. Knygoje autorius prisimena savo ir komandos 1929-aisis vykdytą kelionę Brazilijos Amazonės upės baseino džiunglėse. Nuotykių ieškotojai tikisi rasti aukso, kelionėje jie patiria daugybę pavojų, ...

Skaityti »

„Kerė Pilbė“: nuolatos atsikartojanti romantika (apžvalga)

Kerė Pilbė – mergina turinti 185-ių balų intelekto koficientą, devyniolikmetė, kuri jau sugebėjo baigti Harvardą, cituojanti Kirkegardą ir Foucault, tačiau visiškai nesugebanti užmegzti santykių su žmonėmis. Stipriai peržengianti įprastas žmogaus proto ribas mergina neturi labai reikalingo žmogui gebėjimo prisitaikyti prie ...

Skaityti »

KP`17. Nuviliantis Ewano McGregoro režisūrinis debiutas „Amerikietiškoje pastoralėje“ (apžvalga)

„Amerikietiška pastoralė“ (American Pastoral, 2016) – ilgai lauktas aktoriaus Ewano McGregoro režisūrinis debiutas. Šis filmas yra pirmasis ambicingas aktoriaus žingsnis žengti režisieriaus keliu. Seniai norėjusiam užsiimti šį vaidmenį Ewanui McGregorui netikėtai atsirado pasiūlymas imtis šio didelio projekto. Filmo scenarijus sukurtas ...

Skaityti »

KP`17. „Visos nemiegotos naktys“: jaunystės poezija, beprasmybės grožis

Jie patys iki galo netiki savo deklamuojama (deklaruojama?) poezija, savo filosofija. Jie stengiasi būti gerais pagrindiniais aktoriais savo pačių kuriamame spektaklyje – savo gyvenime, sudėliotame iš mažyčių naktinių etiudų. Tai – jaunystė. Tai laikas, kai blyksteli kaip kometa, nori išragauti ...

Skaityti »

„Gražuolė ir pabaisa“ – nieko naujo, bet labai gražu (apžvalga)

Pastaraisiais metais jau tampa įprasta kurti vaidybinius filmus pagal legendines  Walto Disney`aus animacines juostas. Prisiminkime „Pelenę“ („Cinderella“, 2015) bei „Džiunglių knygą“ („The Jungle Book“, 2016). Apeliuojant į vaikystėje žiūrėtą klasiką, užsitikrinamas aiškus žiūrovų ratas ir komercinė sėkmė. Tad buvo tik ...

Skaityti »

KP`17. „Šventasis“ – nematomi žmonės pagaliau tampa matomais (apžvalga)

Pagaliau atsiranda lietuviškas kinas, reflektuojantis aktualią socialinę problematiką, šių dienų realijas ir tai darantis neprisidengiant saugią distanciją kuriančia ironija, neskoninga, ant patyčių ribos balansuojančia satyra. Pirmasis ilgametražis Andriaus Blaževičiaus vaidybinis filmas „Šventasis“ (2016, Lietuva, Lenkija) – stiprus debiutas. Tai filmas, ...

Skaityti »

KP`17. „Malholando kelias“ – tikrosios Kalifornijos svajos (apžvalga)

Geriausias šio amžiaus filmas, tamsus, siurrealistinis, sudėtingos struktūros, dėl kurios teisingos versijos iki šiol vyksta aktyvios diskusijos, bei praėjusių metų hitas, spalvingas, lengvas, smagiai pramoginis. Ką bendro turi šie du filmai? Iš esmės viską. Jie pasakoją tą pačią istoriją. Apie ...

Skaityti »

KP`17. „Vandenis“: nepasiduoti kompromisui, nesitraukti, neišnykti (apžvalga)

Šiemet „Kino pavasaris“ kaip niekada džiugina dėmesį prikaustančių moterų portretais. Vien atidarymo ir uždarymo filmų pasirinkimas – Paulo Verhoeveno  „Ji“ (Elle, 2016) ir Juliano Rosefeldto „Manifestas“ (Manifesto, 2017), su ypač stipriais Isabelle Huppert bei Cate Blanchett vaidmenimis – atrodo kaip ...

Skaityti »

KP`17. Apgaulės ir seksualumo žaidimas gotikiniame trileryje „Tarnaitė“ (apžvalga)

Naujausias Pietų Korėjos režisieriaus Park Chan-wooko filmas „Tarnaitė“ (The Handmaiden, 2016) – mįslingas, seksualus ir intriguojantis trileris, kuriame tvyro tamsa, tačiau jame išsiskleidžia naivi ir tyra meilės istorija, skleidžainti šviesos blyksnius. Park Chan-wookas studijavo filosofiją, bet pamatęs Alfredo Hitchcocko „Vertigo“ ...

Skaityti »

KP`17: Kelly Reichardt „Tikros moterys“ apie tarpusavio santykių komunikacijos problemas (apžvalga)

Kelly Reichardt karjeros pradžioje teko dirbti su Halu Hartley, Normanu René ir Toddu Haynesu. Su pastaruoju ji susipažino debiutinės režisieriaus juostos „Nuodai“ (Poison, 1991) filmavimo metu. Kelly Reichardt buvo atsakinga už darbą su rekvizitais. Ilgainiui ši pažintis virto nuoširdžia dviejų ...

Skaityti »

KP`17. Kur veda Agnieszkos Holland „Pėdsakas“? (apžvalga)

Tiek originalus lenkiškas, tiek angliškas naujojo kino veteranės Agnieszkos Holland filmo pavadinimo vertimas yra gana retai naudojami terminai. Lenkiškas „Pokot“ pavadinimas apibūdina medžioklėje nušautų žvėrių skaičių, angliškasis „Spoor“ – medžiojamų žvėrių paliktą pėdsakų taką. Lietuviškasis vertimas „Pėdsakas“ atrodo paprastesnis terminas. ...

Skaityti »