Straipniai pagal žymą: filmo recenzija

„Mumija“ – mumija kurios nevertėjo iškasti (apžvalga)

Vasara, tai toks laikotarpis, kai tipinis Lietuvis veržiasi kur nors į karštą Turkiją, Egiptą ar Tenerifę. Tuo tarpu pasaulio kino teatrus užkariaują ne ką mažiau „karštų“ blockbusterių virtinė, žinomais superherojų vardais, kvapą gniaužiančiomis veiksmo scenomis ar specialiaisiais efektais kviečianti publiką ...

Skaityti »

„Apsimetėliai“ – atostogos kartu, bet geriau būtų atskirai (apžvalga)

„Esame tas, kas stengiamės atrodyti, todėl labai svarbu, kuo vis dėlto nusprendžiam apsimesti.“ Kurtas Vonegutas Rudenį studijuodama Taline nuėjau į ten vykusią specialią „Apsimetėlių“ peržiūrą, kurioje dalyvavo režisierius. Universiteto kino salė tuomet buvo sausakimša. Tačiau nuo rudens iki dabar praėjo ...

Skaityti »

„Nuostabioji moteris“ – gal ir ne nuostabi, bet tikrai maloni staigmena (apžvalga)

Šį kartą galima pradėti nuo nedidelės išpažinties, o gal tiesiog prisipažinimo. Nelaukiau aš naujojo DC produkto pavadinimu „Nuostabioji moteris“ (Wonder woman, 2017). Netgi galima sakyti, kad buvau pasirengęs jo aktyviai nemėgti. Gal tokios išankstinės nuostatos garbės ir nedaro, bet supraskite ...

Skaityti »

„Karibų piratai: Salazaro kerštas“ – Holivudo „kankanas“ bei „čiliakas“ (apžvalga)

Tokios vietos kaip visokie can canai, čiliakai ir le krepai yra labai įdomus reiškinys. Visų pirma todėl, kad niekas į juos nenori eiti. Nesupraskite manęs klaidingai. Eina žmonės ten. Būriais. Tačiau niekas niekada nėra pasakęs kažko panašaus į: „Ką veiki ...

Skaityti »

„Karalius Artūras. Kalavijo legenda“: Labai brangus kliedesys (apžvalga)

Kuo žmogų, gyvenantį jau spėjusiame įsibėgėti XXI amžiuje, galėtų masinti karaliaus Artūro istorija? Gerai pagalvokite. Labai gerai. Galbūt kažin kokiomis amžinosiomis vertybėmis? Galbūt riteriškas garbės kodeksas šiais etinio neapibrėžtumo laikais gali pasiūlyti šiek tiek tikrumo, šiek tiek dvasinio įkvėpimo? Galbūt ...

Skaityti »

„Svetimas: Covenant“ – kompromisas tarp filosofijos ir kibiro kraujo (apžvalga)

Prieš pradedant kalbėti apie naujausią „Svetimo“ franšizės dalį – „Svetimas: Covenant“ – nejučia norisi prisiminti kuo gi viskas prasidėjo. 1979-aisias Ridely Scotto režisuota pirmoji „Svetimas“ (Alien) dalis tapo kultiniu filmu, kuriame puikiai sujungiami mokslinės fantastikos ir siaubo filmo žanrai. Vietoje ...

Skaityti »

„Galaktikos sergėtojai. 2 dalis“ – ką gali tikras režisierius (apžvalga)

Taigi sveiki sulaukę vasaros! Sakysite, kad juk dar visai nepanašu į vasarą. Jūs klystate, nes apie prasidėjusią vasarą iš tikrųjų byloja ne atšilę orai ar prakaituoti žmonių kūnai, o mega blockbusterių sezono startas. Šiemet pirmąja jo kregžde tapo filmas Nr. ...

Skaityti »

„Prarastasis miestas Z“ – nepaklydęs džiunglėse (apžvalga)

1936-aisias Lietuvoje pasirodė rašytojo, Brazilijos lietuvio, Viktoro Kropo knyga „Džiunglių paslaptys: lietuvių išeivio pergyventų nuotykių romanas“. Knygoje autorius prisimena savo ir komandos 1929-aisis vykdytą kelionę Brazilijos Amazonės upės baseino džiunglėse. Nuotykių ieškotojai tikisi rasti aukso, kelionėje jie patiria daugybę pavojų, ...

Skaityti »

„Kerė Pilbė“: nuolatos atsikartojanti romantika (apžvalga)

Kerė Pilbė – mergina turinti 185-ių balų intelekto koficientą, devyniolikmetė, kuri jau sugebėjo baigti Harvardą, cituojanti Kirkegardą ir Foucault, tačiau visiškai nesugebanti užmegzti santykių su žmonėmis. Stipriai peržengianti įprastas žmogaus proto ribas mergina neturi labai reikalingo žmogui gebėjimo prisitaikyti prie ...

Skaityti »

KP`17. Nuviliantis Ewano McGregoro režisūrinis debiutas „Amerikietiškoje pastoralėje“ (apžvalga)

„Amerikietiška pastoralė“ (American Pastoral, 2016) – ilgai lauktas aktoriaus Ewano McGregoro režisūrinis debiutas. Šis filmas yra pirmasis ambicingas aktoriaus žingsnis žengti režisieriaus keliu. Seniai norėjusiam užsiimti šį vaidmenį Ewanui McGregorui netikėtai atsirado pasiūlymas imtis šio didelio projekto. Filmo scenarijus sukurtas ...

Skaityti »

KP`17. „Visos nemiegotos naktys“: jaunystės poezija, beprasmybės grožis

Jie patys iki galo netiki savo deklamuojama (deklaruojama?) poezija, savo filosofija. Jie stengiasi būti gerais pagrindiniais aktoriais savo pačių kuriamame spektaklyje – savo gyvenime, sudėliotame iš mažyčių naktinių etiudų. Tai – jaunystė. Tai laikas, kai blyksteli kaip kometa, nori išragauti ...

Skaityti »

„Gražuolė ir pabaisa“ – nieko naujo, bet labai gražu (apžvalga)

Pastaraisiais metais jau tampa įprasta kurti vaidybinius filmus pagal legendines  Walto Disney`aus animacines juostas. Prisiminkime „Pelenę“ („Cinderella“, 2015) bei „Džiunglių knygą“ („The Jungle Book“, 2016). Apeliuojant į vaikystėje žiūrėtą klasiką, užsitikrinamas aiškus žiūrovų ratas ir komercinė sėkmė. Tad buvo tik ...

Skaityti »

KP`17. „Šventasis“ – nematomi žmonės pagaliau tampa matomais (apžvalga)

Pagaliau atsiranda lietuviškas kinas, reflektuojantis aktualią socialinę problematiką, šių dienų realijas ir tai darantis neprisidengiant saugią distanciją kuriančia ironija, neskoninga, ant patyčių ribos balansuojančia satyra. Pirmasis ilgametražis Andriaus Blaževičiaus vaidybinis filmas „Šventasis“ (2016, Lietuva, Lenkija) – stiprus debiutas. Tai filmas, ...

Skaityti »

KP`17. „Malholando kelias“ – tikrosios Kalifornijos svajos (apžvalga)

Geriausias šio amžiaus filmas, tamsus, siurrealistinis, sudėtingos struktūros, dėl kurios teisingos versijos iki šiol vyksta aktyvios diskusijos, bei praėjusių metų hitas, spalvingas, lengvas, smagiai pramoginis. Ką bendro turi šie du filmai? Iš esmės viską. Jie pasakoją tą pačią istoriją. Apie ...

Skaityti »

KP`17. „Vandenis“: nepasiduoti kompromisui, nesitraukti, neišnykti (apžvalga)

Šiemet „Kino pavasaris“ kaip niekada džiugina dėmesį prikaustančių moterų portretais. Vien atidarymo ir uždarymo filmų pasirinkimas – Paulo Verhoeveno  „Ji“ (Elle, 2016) ir Juliano Rosefeldto „Manifestas“ (Manifesto, 2017), su ypač stipriais Isabelle Huppert bei Cate Blanchett vaidmenimis – atrodo kaip ...

Skaityti »

KP`17. Apgaulės ir seksualumo žaidimas gotikiniame trileryje „Tarnaitė“ (apžvalga)

Naujausias Pietų Korėjos režisieriaus Park Chan-wooko filmas „Tarnaitė“ (The Handmaiden, 2016) – mįslingas, seksualus ir intriguojantis trileris, kuriame tvyro tamsa, tačiau jame išsiskleidžia naivi ir tyra meilės istorija, skleidžainti šviesos blyksnius. Park Chan-wookas studijavo filosofiją, bet pamatęs Alfredo Hitchcocko „Vertigo“ ...

Skaityti »

KP`17: Kelly Reichardt „Tikros moterys“ apie tarpusavio santykių komunikacijos problemas (apžvalga)

Kelly Reichardt karjeros pradžioje teko dirbti su Halu Hartley, Normanu René ir Toddu Haynesu. Su pastaruoju ji susipažino debiutinės režisieriaus juostos „Nuodai“ (Poison, 1991) filmavimo metu. Kelly Reichardt buvo atsakinga už darbą su rekvizitais. Ilgainiui ši pažintis virto nuoširdžia dviejų ...

Skaityti »

KP`17. Kur veda Agnieszkos Holland „Pėdsakas“? (apžvalga)

Tiek originalus lenkiškas, tiek angliškas naujojo kino veteranės Agnieszkos Holland filmo pavadinimo vertimas yra gana retai naudojami terminai. Lenkiškas „Pokot“ pavadinimas apibūdina medžioklėje nušautų žvėrių skaičių, angliškasis „Spoor“ – medžiojamų žvėrių paliktą pėdsakų taką. Lietuviškasis vertimas „Pėdsakas“ atrodo paprastesnis terminas. ...

Skaityti »

KP`17. „Nocturama“ – tokia estetiška ir tokia trikdanti (apžvalga)

„Nocturama“ (2016) – filmas, kuriame rodoma jaunų Paryžiaus teroristų pusė gyvenimo paros – nuo nusikaltimo įvykdymo iki po jo užklumpančių laukimo ir nežinios.  Svarbu paminėti, jog filmas buvo sukurtas dar iki teroristinių įvykių Prancūzijoje ir apie juos nekalbama. Netgi būtų ...

Skaityti »

KP`17. Triptikas „Mėnesienoje“ (apžvalga)

Greičiausiai iki praeitų metų Barry Jenkinso pavardės nebuvote net girdėję. Nieko keisto. „Mėnesieną“ sukūrusiam režisieriui tai tik antras pilnametražis filmas, o jo prieš aštuonerius metus pasirodžiusios debiutinės mumblecore juostos „Vaistai nuo melancholijos“ (Medicine for Melancholy, 2008) nepastebėjo tiek žiūrovai, tiek ...

Skaityti »

„Traukinių žymėjimas 2“. Žaidimas su nostalgija (apžvalga)

Po beveik 21-rių metų pertraukos dienos šviesą išvydo antroji „Traukinių žymėjimo“ dalis (T2: Trainspotting, 2017), režisieriaus Danny Boyle ir aktorių komandos pavadinta pagal Jameso Camerono filmo „Terminatorius 2: paskutinio teismo diena“ (Terminator 2: Judgment Day, 1991) pavadinimą. Filmo prodiuseriai tikriausiai ...

Skaityti »

Ironiška santykių drama „Amžinai kartu“ – kai kasdienės problemos tampa įdomios (apžvalga)

„Amžinai kartu“ – tai kaip tas anekdotas apie santykius, kai moteris pyksta, kad vyras jos nesupranta, nors jis tai galėtų įžvelgti tik iš jos priekaištingo žvilgsnio. Šis filmas ironiškai, lengvai, tačiau kartu ir giliai pažvelgia į šeimos santykius. Režisierė Lina ...

Skaityti »

Rusijos istorinis epas „Vikingas“: kaip Vladimiras krikštą į Rusiją atnešė (apžvalga)

Brangiausias 2016 m. Rusijos filmas „Vikingas“. Ir vėl padvelkia propagandiniais vėjais. Šį kartą Rusijos kino industrija atiduoda duoklę Rusijos stačiatikių bažnyčiai. Glaudūs ryšiai tarp Rusijos politinės ir bažnytinės valdžios žymi visą jos istoriją (žinoma, išskyrus sovietmetį), tad pats laikas buvo ...

Skaityti »

„Naktiniai gyvuliai“ – kai tikiesi daugiau nei gauni (apžvalga)

Koks būdas meno pasaulyje atkeršyti savo buvusiai antrajai pusei yra sofistikuočiausias? Sukurti meno kūrinį ir dedikuoti jį įskaudinusiam žmogui. Venecijos kino festivalyje laimėjusio „Didįjį žiūri prizą“ Tomo Fordo, geriau žinomo kaip mados dizainerio, „Naktinių gyvulių“ (Nocturnal Animals, 2016) adaptacija, nukelia ...

Skaityti »