Straipniai pagal žymą: kino pavasaris 2017

22-ojo „Kino pavasario“ rezultatai: augantis lankomumas ir specialūs seansai Kanų festivalyje

Tendencingai kasmet augantis lankomumas, daug žadančios perspektyvos talentingiems kino kūrėjams, kokybiškai perteiktos pasaulio kino industrijos tendencijos – bruožai apibendrinantys šiemet 22-ą kartą įvykusį „Kino pavasarį“. Visa tai ganėtinai jaunam Vilniaus kino festivaliui padėjo sulaukti itin svarbaus įvertinimo – vakar prasidėjusio ...

Skaityti »

„Baigiamųjų egzaminų“ aktorė M. V. Dragus: „Ir C. Mungiu, ir M. Haneke filmuose peržengiau raudoną liniją“

„Buvau pamišusi dėl režisieriaus Cristian Mungiu, kaip kad kitos mano amžiaus merginos pameta galvas dėl muzikos žvaigždžių“, – sako 23-jų aktorė Maria–Victoria Dragus. Ji sukūrė vieną pagrindinių vaidmenų minėto rumunų režisieriaus filme „Baigiamieji egzaminai“ („Graduation“), kuris šiemet buvo rodomas „Kino ...

Skaityti »

KP`17. Nuviliantis Ewano McGregoro režisūrinis debiutas „Amerikietiškoje pastoralėje“ (apžvalga)

„Amerikietiška pastoralė“ (American Pastoral, 2016) – ilgai lauktas aktoriaus Ewano McGregoro režisūrinis debiutas. Šis filmas yra pirmasis ambicingas aktoriaus žingsnis žengti režisieriaus keliu. Seniai norėjusiam užsiimti šį vaidmenį Ewanui McGregorui netikėtai atsirado pasiūlymas imtis šio didelio projekto. Filmo scenarijus sukurtas ...

Skaityti »

KP`17. „Visos nemiegotos naktys“: jaunystės poezija, beprasmybės grožis

Jie patys iki galo netiki savo deklamuojama (deklaruojama?) poezija, savo filosofija. Jie stengiasi būti gerais pagrindiniais aktoriais savo pačių kuriamame spektaklyje – savo gyvenime, sudėliotame iš mažyčių naktinių etiudų. Tai – jaunystė. Tai laikas, kai blyksteli kaip kometa, nori išragauti ...

Skaityti »

„Kino pavasario 2017“ uždarymo ceremonijoje apdovanoti geriausi kino kūrėjai

Dvi savaites kino mylėtojus džiuginęs 22-asis Vilniaus kino festivalis „Kino pavasaris“ baigėsi. Balandžio 6-osios vakarą Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje uždarymo šventės metu buvo apdovanoti ir geriausieji kino kūrėjai. Į uždarymo ceremoniją susirinko gausus būrys kino industrijos atstovų, kino kūrėjų ir festivalio ...

Skaityti »

Paskutinę „Kino pavasario“ savaitę įvyks kelios dešimtys seansų–susitikimų su kino kūrėjais

Prasidėjus paskutinei 22-ojo „Kino pavasario“ savaitei žiūrovai kviečiami suskubti ne tik pamatyti geriausias kino juostas, bet ir susitikti su svarbiais festivalio svečiais. Savo filmų pristatyti ir į žiūrovų klausimus atvyksta vienas garsiausių ukrainiečių režisierių Sergej Loznitsa, jo kolega – žymus ...

Skaityti »

Konkursinių programų pristatyme – autoritetinga tarptautinė kino bendruomenė

Įpusėjęs „Kino pavasaris“ šeštadienį sukvietė festivalio žiūrovus ir užsienio svečius į konkursinių programų pristatymo vakarą. Tarp programų „Nauja Europa – nauji vardai“, „Baltijos žvilgsnis“ ir „Trumpas konkursas“ filmų – net 6 lietuviškos kino juostos. Visus konkursinių programų filmus vertins tarptautinė ...

Skaityti »

A. Stonys pristatė filmą „Moteris ir ledynas“: trisdešimt metų vienatvės kalnuose

Tian Šanio kalnuose Centrinėje Azijoje, šalia Kazachstano, Kirgizijos ir Kinijos valstybių sienos, 3 500 metrų aukštyje, jau trisdešimt metų gyvena Lietuvos mokslininkė Aušra Revutaitė. Dar nuo sovietmečio veikiančioje Glaciologijos stotyje Tiuksiu ledyne atsiskyrusi nuo civilizacijos ji tyrinėja klimato pokyčius. Šeštadienio ...

Skaityti »

KP`17. Cristi Puiu „Sieranevada“. Kuklus rumunų Naujosios bangos žavesys (apžvalga)

Apie rumunų Naująją bangą pradėta kalbėti daugiau negu prieš dešimtmetį, kai Cristi Puiu „Pono Lazaresku mirtis“ (The Death of Mr. Lazarescu, 2005) nugalėjo antroje pagal svarbumą Kanų kino festivalio programoje „Ypatingas žvilgsnis“, Corneliu Porumboiu „12:08 į Rytus nuo Bukarešto“ (12:08 ...

Skaityti »

KP`17. „Moteris ir ledynas“: stebėjimas prisėdus ant debesies (apžvalga)

Poetinės dokumentikos kūrėjas Audrius Stonys viename interviu sakė, kad vaikystėje norėjo pamatyti, kaip pasaulis atrodo atsisėdus ant debesies. Filmas „Moteris ir ledynas“ (Woman and the Glacier, 2016) gana tiksliai atitinka jo vaikystės svają. Sėdėdama nedidelėje „Pasakos“ kino salėje atsidūriau tarytum ...

Skaityti »

Metų lietuvišku muzikos klipu išrinktas siurrealus Gintarės Minelgaitės darbas reperiams „Despotin Fam“

Penktadienį įvyko antrojo „Kino pavasario“ ir agentūros „Zest“ organizuojamo lietuviškų muzikinių klipų konkurso finalas. Didžiajame ekrane buvo parodyta 15 stipriausių praėjusių metų lietuviškų muzikinių klipų, o tarptautinė žiuri tarė savo balsą dėl nugalėtojų. Susumavus balsus, nugalėtoju paskelbtas hiphopo grupės „Despotin ...

Skaityti »

Specialus filmo „Moliūgėlio gyvenimas“ seansas ir diskusija – kad vaikai augtų laimingi

Kokybišką kiną įvairaus amžiaus žiūrovams rodantis „Kino pavasaris“ siekia ne tik suteikti pramogą, bet ir įžiebti socialinę atsakomybę skatinančias diskusijas. Vienas tokių seansų įvyks balandžio 5 d. 15.30 val. Festivaliui prisijungus prie Prezidentės Dalios Grybauskaitės inicijuotos nacionalinės saugumo kampanijos „Už ...

Skaityti »

„Kino pavasaris“ tiesiogiai transliuoja susitikimus su pristatyti filmų atvykusiais svečiais

„Kino pavasario“ metu festivalio būstinėje – kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ – veikia video studija. Joje vyksta pokalbiai tiek su šalies, tiek su užsienio filmų kūrėjais, kuriuos gali stebėti ne tik festivalio lankytojai, bet ir jo sekėjai socialiniame tinkle „Facebook“. ...

Skaityti »

KP`17. „Lietuvių filmų premjeros“: trumpametražių filmų programa (apžvalga)

„Kino pavasaryje“ parodyta pirmoji programos „Lietuvių filmų premjeros“ dalis, sudaryta iš šešių trumpametražių filmų. Naujausius darbus pristatė režisieriai Tomas Ramanauskas, Karolis Kaupinis, Gediminas Šiaulys, Kamilė Milašiūtė, Gerda Paliušytė ir Elvina Nevardauskaitė su Davidu Heinemannu. Programą sudarė du animaciniai filmai, du ...

Skaityti »

KP`17. „Malholando kelias“ – tikrosios Kalifornijos svajos (apžvalga)

Geriausias šio amžiaus filmas, tamsus, siurrealistinis, sudėtingos struktūros, dėl kurios teisingos versijos iki šiol vyksta aktyvios diskusijos, bei praėjusių metų hitas, spalvingas, lengvas, smagiai pramoginis. Ką bendro turi šie du filmai? Iš esmės viską. Jie pasakoją tą pačią istoriją. Apie ...

Skaityti »

KP`17. „Vandenis“: nepasiduoti kompromisui, nesitraukti, neišnykti (apžvalga)

Šiemet „Kino pavasaris“ kaip niekada džiugina dėmesį prikaustančių moterų portretais. Vien atidarymo ir uždarymo filmų pasirinkimas – Paulo Verhoeveno  „Ji“ (Elle, 2016) ir Juliano Rosefeldto „Manifestas“ (Manifesto, 2017), su ypač stipriais Isabelle Huppert bei Cate Blanchett vaidmenimis – atrodo kaip ...

Skaityti »

Iš Šiaurės Korėjos grįžusių „Išlaisvinimo dienos“ kūrėjų vilniečiai nepaleido beveik valandą

Filmas „Išlaisvinimo diena“ yra išskirtinis ne tik „Kino pavasario“, bet viso pasaulio kino istorijoje: jame pirmą kartą nufilmuota Vakarų grupė, gavusi oficialų leidimą koncertuoti Šiaurės Korėjoje. Daugelio nuostabai, šia grupe tapo slovėnų provokatoriai „Laibach“.  Šeštadienį, kovo 25-ąją, Vilnių aplankė filmo ...

Skaityti »

Programos „Filmai šeimai“ pristatyme žiūrovus užbūrė netrukus Lietuvą aplankysiantis mielas našlaitis

Tik ką prasidėjęs „Kino pavasaris“ šeštadienio rytą surengė seansą patiems išrankiausiems žiūrovams. Vaikams ir jų tėveliams buvo pristatyta programa „Filmai šeimai“. Šių metų programos filmai – lėlinė animacija ir du dokumentiniai – su visokio amžiaus žiūrovais kalbėsis lyg su suaugusiais, ...

Skaityti »

KP`17. Abbaso Kiarostami filmų retrospektyva: „Te vėjas mus nuneš“

Kas tokio slypi kadre, kuriame vienišas automobilis vingiuoja, išnykdamas iš akiračio ir vėl pasirodydamas sodriai rudame akmeningame kraštovaizdyje? Kodėl kvapą gniaužia vėjyje siūbuojantys auksiniai javai, apsupę vis mažėjančias, galiausiai išnykstančias motoroleriu pralekiančių vyriškių figūras? Arba paprasčiausias kasdienis gestas – vyras, ...

Skaityti »

„Kino pavasaris“ prasidėjo: atidaryta pirmoji Lietuvoje virtualios realybės kino salė

Ketvirtadienis – oficialus „Kino pavasario“ startas. Jį pažymėjo sausakimšoje kino salėje parodytas festivalio atidarymo filmas „Ji“ (rež. Paul Verhoeven) ir pirmieji virtualaus realybės kino seansai. Greta kino teatro „Forum Cinemas Vingis“ šiandien atidaryta festivalio metu veiksianti salė „VR Cinema“ sutraukė ...

Skaityti »

KP`17. Apgaulės ir seksualumo žaidimas gotikiniame trileryje „Tarnaitė“ (apžvalga)

Naujausias Pietų Korėjos režisieriaus Park Chan-wooko filmas „Tarnaitė“ (The Handmaiden, 2016) – mįslingas, seksualus ir intriguojantis trileris, kuriame tvyro tamsa, tačiau jame išsiskleidžia naivi ir tyra meilės istorija, skleidžainti šviesos blyksnius. Park Chan-wookas studijavo filosofiją, bet pamatęs Alfredo Hitchcocko „Vertigo“ ...

Skaityti »

KP`17: Kelly Reichardt „Tikros moterys“ apie tarpusavio santykių komunikacijos problemas (apžvalga)

Kelly Reichardt karjeros pradžioje teko dirbti su Halu Hartley, Normanu René ir Toddu Haynesu. Su pastaruoju ji susipažino debiutinės režisieriaus juostos „Nuodai“ (Poison, 1991) filmavimo metu. Kelly Reichardt buvo atsakinga už darbą su rekvizitais. Ilgainiui ši pažintis virto nuoširdžia dviejų ...

Skaityti »

KP`17. Kur veda Agnieszkos Holland „Pėdsakas“? (apžvalga)

Tiek originalus lenkiškas, tiek angliškas naujojo kino veteranės Agnieszkos Holland filmo pavadinimo vertimas yra gana retai naudojami terminai. Lenkiškas „Pokot“ pavadinimas apibūdina medžioklėje nušautų žvėrių skaičių, angliškasis „Spoor“ – medžiojamų žvėrių paliktą pėdsakų taką. Lietuviškasis vertimas „Pėdsakas“ atrodo paprastesnis terminas. ...

Skaityti »

„Kino pavasario“ žiūrovų laukia išskirtiniai susitikimai su konkursinių programų kūrėjais

Nuo šiandien Vilnius dviem savaitėms taps tarptautiniu kino kūrėjų ir žiūrovų pasimatymo centru. Festivalio ašies – trijų konkursinių programų „Nauja Europa – nauji vardai“, „Baltijos žvilgsnis“ ir „Trumpas konkursas“ – pristatyti sugužės režisieriai, aktoriai, operatoriai ir prodiuseriai. Su festivalio žiūrovais ...

Skaityti »

„Kino pavasario“ meno vadovė Santa Lingevičiūtė: „Klaidingai manoma, jog mūsų regiono jaunų režisierių kūryba yra neprofesionali ir neįdomi“

Viena iš tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris“ konkursinių programų „Nauja Europa – nauji vardai“ šiemet pristato 11-ka filmų, kurie varžosi dėl geriausio filmo, geriausio režisieriaus ir geriausio aktoriaus bei geriausios aktorės apdovanojimų. Tarp jų – ir vienas filmas iš Lietuvos, ...

Skaityti »

KP`17. „Nocturama“ – tokia estetiška ir tokia trikdanti (apžvalga)

„Nocturama“ (2016) – filmas, kuriame rodoma jaunų Paryžiaus teroristų pusė gyvenimo paros – nuo nusikaltimo įvykdymo iki po jo užklumpančių laukimo ir nežinios.  Svarbu paminėti, jog filmas buvo sukurtas dar iki teroristinių įvykių Prancūzijoje ir apie juos nekalbama. Netgi būtų ...

Skaityti »