fbpx
Naujienos

Jau 18-ą kartą Kanuose viešintis festivalis „Kino pavasaris“ siunčia kino gerbėjams įžvalgas apie garsiausią kino festivalį pasaulyje

Vida Ramaškienė  Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
Festivalio „Kino pavasaris“ direktorė Vida Ramaškienė
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Nuo pirmųjų Vilniaus tarptautinio kino festivalio „Kino pavasaris“ gyvavimo metų komanda vyksta į Kanų festivalį, kur suvažiuoja ne tik ryškiausios kino pasaulio žvaigždės, bet ir šios industrijos įtakingiausieji. Vakar skambiai ir iškilmingai su australų vizionieriaus Bazo Luhrmanno stilinga drama „Didysis Getsbis“ (The Great Gatsby) atidarytas 66-asis,  garsiausias pasaulyje – Kanų festivalis. Čia „Kino pavasario“ atstovai atrinks įdomiausius ir vertingiausius filmus bei kvies svarbius kino žmones apsilankyti kitąmet jau 19-ą kartą vyksiančiame kino festivalyje Vilniuje.

„Kanuose lankausi jau 18-ą kartą, tačiau šis įspūdingas ir prabangus kino renginys sugeba nustebinti kasmet. Viena nekinta visus tuos metus – tai išskirtinės kino premjeros ir garsiausi kino vardai bei veidai. Čia atvykstame susitikti su svarbiais kino industrijos žmonėmis, užmegzti ryšių, skleisti žinią apie Lietuvą kino pasaulyje ir, žinoma, atrinkti patraukliausių filmų mūsų publikai, kuriai  pranešime karščiausias naujienas ne tik iš šio festivalio vidaus. Dalinsimės įspūdžiais ir įžvalgomis apie kino juostas, atvykstančias žvaigždes bei šurmuliuojančius renginius iš visų festivalių, kuriuos planuojame aplankyti šiemet,“ – pasakoja festivalio „Kino pavasaris“ direktorė Vida Ramaškienė.

Ryškiausi pretendentai į „Auksinę palmės šakelę“

Kasmet Kanų festivalyje gausybę filmų peržiūrintis festivalio „Kino pavasaris“ programos koordinatorius Edvinas Pukšta dalijasi mintimis apie 66-ojo Kanų festivalio konkursinę programą bei įžvalgomis, kam šiemet turėtų pavykti „nuskinti“ bene trokštamiausią kino apdovanojimą – „Auksinę palmės šakelę“.

„Oficialioji konkursinė Kanų festivalio programa primena neliečiamųjų aukščiausios lygos režisierių suvažiavimą, į kurį beveik neįmanoma patekti nežinomiems ir perspektyviems naujokams. Su šviežiausiais filmais čia susirinko ankstesniais metais atrasti ir Kanų atrankos komisijos sekami, bent po sykį svarius prizus laimėję ir kitose festivalio programose subrendę bei pagrindinėje Žiuri komisijoje ankstesniais metais dirbę režisieriai,“ – pasakoja Kanuose viešintis E.Pukšta.

Anot E.Pukštos, tarp pretendentų į „Auksinę palmės šakelę“ ryškiai dominuoja prancūziškai kalbantys arba Prancūzijos finansuoti filmai bei laukiamiausi pripažintų meistrų anglakalbiai kūriniai. „Kai gausiausiai lankomi seansai žvaigždžių kalve tituluojamoje „Lumiere“ salėje yra rezervuojami Romanui Polanskiui, Francois Ozonui, Jimui Jarmuschui, Nicolasui Windingui Refnui, Arnaud Desplechinui, Jamesui Gray’ui, broliams Joeliui ir Ethanui Coenams, Stevenui Soderberghui, tai prestižiškiausio kino maratono laukimas įgauna ypatingą statusą.“

Kitomis kalbomis bendraujančiai Europai šiemet atstovauja tik pastaruosius keturis savo filmus čia pristatęs italas Paolo Sorrentino („Kino pavasaris“ rodė jo nepamirštamus hitus „Po meilės“ ir „Il Divo“) ir olandų veteranas Alexas van Warderdamas („Kino pavasaryje“ pristatyta jo provokuojanti juodo humoro dramedija „Padavėjas“). Pirmą kartą į Kanų festivalį pakviestas  Berlyno „Auksiniu lokiu“ ir „Oskaro“ premija apdovanotas Irano režisierius Asgharas Farhadi („Skyrybos“). Azijai oficialioje konkursinėje programoje Kanuose atstovauja ne vieną kartą raudonu kilimų žengę japonai Takeshi Miike ir Hirokazu Kore-eda („Kino pavasario“ ekranuose rodyti trys produktyvaus režisieriaus filmai: „Pripučiama lėlė“, „Sapnuoju, kad einu“, „Stebuklas“) bei Kinijos režisierius Jia Zhang-ke („Kino pavasario“ žiūrovai pamena jo filmą „Tykus gyvenimas“).

Oficialios Kanų programos vadovas Thierry Fremaux palieka ypač mažai vietų debiutantams ir perspektyviems talentams. Šiemet čia papuolė meksikietis Amatas Escalante (režisieriaus Carloso Reygadaso asistentas, du pirmuosius filmus pristatęs antroje pagal svarbą programoje „Ypatingas žvilgsnis“) ir prancūzas Arnaud Des Pallieres (jo epinėje istorinėje dramoje „Michael Kolhaas“ pagrindinį vaidmenį atlieka Kanuose pernai geriausiu aktoriumi pripažintas danas Madsas Mikkelsenas).

Neviešinami Kanų festivalio užkulisiai, vedantys net prie N.Sarkozy

Thierry Fremaux nepakeitė taktikos nei dėl šalių įvairovės, nei dėl polinkio į oficialią konkursinę programą kviesti išskirtinai tik vyrus. Tarp 20 kūrėjų, pretenduojančių į „Auksinę palmės šakelę“, yra vienintelė moteris. Anot E.Pukštos, netikėta tai, kad į aukščiausią lygą pakviesta režisuojanti aktorė Valeria Bruni Tedeschi su komedijine drama „Pilis Italijoje“. Spėjama, kad tai galėjo lemti ypač stiprus kūrėjos užnugaris – jos sesuo Carla Bruni yra kadenciją baigusio Prancūzijos prezidento Nicolas Sarkozy žmona.

Nepaisant „svarbiausių kino žvaigždžių“ prioritetinio atrankos kriterijaus, 66-ojo Kanų festivalio konkursas atrodo sunkiau nuspėjamas ir neturi vieno akivaizdaus ar ryškaus favorito. Anot „Kino pavasario“ programos koordinatoriaus E.Pukštos, šiemet dar stipriau aiškėja tendencija, kad po „Artisto“ triumfo, Kanai pradėjo rimtai investuoti į būsimųjų „Oskaro“ nominantų pasaulinių premjerų platformą. Šį kartą tokiais pretendentais yra laikomi ne tik broliai Coenai su folkloro muzikos drama „Levino Deiviso galvoje“ (Inside Llewyn Davis), bet ir Alexanderio Payne’o nespalvota kelio drama „Nebraska“.

Gausus staigmenų ir atradimų „Ypatingas žvilgsnis“

Pristatomų filmų geografiją praplės ir režisierių – moterų trūkumą kompensuos antroji Kanų festivalio programa „Ypatingas žvilgsnis“, kuri visada pateikia netikėtumų. Tai, kad čia atsidūrė pagrindiniame konkurse itin laukta prancūzų garsenybė Claire Denis, į „Auksinę palmės šakelę“ anksčiau pretendavusi amerikietė Sofia Coppola ir keistas idėjas mėgstantis režisuoti Holivudo aktorius Jamesas Franco („Kino pavasario“ gerbėjai matė jo tobulai suvaidintas „127 valandas“, o šiemet „Laukines atostogas“) įrodo, jog Thierry Fremaux stengiasi, jog „Ypatingas žvilgsnis“ būtų toks pats svarbus, reikalingas ir nestokojantis žvaigždžių.

Šiemet mėlynu kilimu puoštoje „Debussy“ salėje prisistatys net aštuoni debiutantai su pirmaisiais filmais (vieną iš šių vietų jau tradiciškai užėmė Sandanso kino festivalyje nugalėjusi drama „Fruitvale Station“). Kanai kvies į egzotinių vaizdų ir emocijų paieškas Kambodžoje, Filipinuose, Honkonge, Irake, Argentinoje, Palestinoje. Pastarajai atstovauja „Oskaro“ premiją už dramą „Rojus čia“ laimėjęs Hany Abu-Assadas. Iš Venecijos festivalio perviliotas ir ypač ilgais filmais stebinantis maestro Lavas Diazas siūlys tik „4 val. 10 min.“ trukmės naujieną. Kanai neslėpdami viešai deklaruoja paramą nelegaliai Irane filmuojamoms ir uždraustoms istorijoms. Absurdišką 20 metų tylos bausmę savotiškai traktuojantis Mohammadas Rasoulofas, prieš dvejus metus pristatęs dramą, slaptais metodais perdavė Kanams naujausią kūrinį „Rankraščiai nedega“.

Festivalio „Kino pavasaris“ komanda tęsia viešnagę Kanuose, garsiausiame pasaulio kino festivalyje, ir artimiausiu metu vėl praneš karščiausius įvykius iš festivalio vidaus. Sekite naujienas: www.kinopavasaris.lt

Festivalio „Kino pavasaris“ informacija

Komentarai