fbpx
Naujienos

Netrukus Lietuvoje pradedamas rodyti filmas „Didis grožis“ – Italijos nominantų Oskarui sąraše

Kadras iš filmo „Didis grožis“ „Prior Entertainment“ archyvas
Kadras iš filmo „Didis grožis“
„Prior Entertainment“ archyvas

Netrukus į Lietuvos kino ekranus įžengsiantis režisieriaus Paolo Sorrentino filmas „Didis grožis“ (it. „La Grande Bellezza“, 2013) pateko į septynių filmų sąrašą, iš kurio jau rugsėjo 25 dieną bus išrinktas vienas laimingasis, šiemet Italijos vardu stosiantis į varžytuves dėl Oskaro geriausio užsienio filmo kategorijoje.

Italijos interneto platybėse ir lažybų punktuose jau mirga spėlionės apie laimingąjį  septyneriukės filmą, turintį didžiausias galimybes pelnyti nominaciją Oskarui. Šiuo metu lyderio poziciją užtikrintai laiko „Didis grožis“, rodytas Kanų, Toronto ir Karlovy Vary festivalių programose bei pelnęs teigiamus žiūrovų ir kino kritikų įvertinimus. Filmo galimybes laimėti padidina ir tai, jog jau lapkričio 15 dieną jis bus pradėtas rodyti JAV kino teatruose. Italų kino klasiku vadinamas režisierius P. Sorrentino savo naująjį filmą „Didis grožis“ vadina „intelektualia kelione po Romą“ ir neslepia įkvėpimo sėmęsis iš savo mokytoju vadinamo Federico Fellini.

Italijos kino istorijoje Oskarui buvo nominuota net 13 filmų ir šiuo skaičiumi šalis atsilieka tik nuo Prancūzijos, savo sąskaitoje turinčios 27 laimėjimus. Paskutinį apdovanojimą Italijai parvežė tikrą šou Oskarų apdovanojimų ceremonijoje surengęs režisierius Roberto Benigni, 1999-aisiais geidžiamiausią kino pramonės apdovanojimą pelnęs už komedijinę karo dramą „Gyvenimas yra gražus“ (angl. „Life Is Beautiful“, 1997).

Spalio 4-ąją Lietuvos kino ekranuose rodyti pradedamas filmas „Didis grožis“ nagrinėja aukštuomenės gyvenimo subtilybes, grožio sąvoką ir keri stulbinančiais Amžinojo miesto vaizdais. Istorijos įvykių epicentre atsidūręs Romos naktinio gyvenimo liūtas, rašytojas Džepas Gambardela, sulaukęs 65-ojo gimtadienio nusprendžia gyvenimą kreipti nauja vaga ir daryti tik jam patinkančius dalykus, siekdamas išsilaisvinti iš kankinančio aukštuomenės gyvenimo bei nagrinėdamas asmeninio gyvenimo dramą.

Kerinčių Romos vaizdinių, Feliniško grotesko, kritikos aukštuomenės tuštumai ir kone karikatūrinių vakarėlių kadrų, persipinančių su intelektualiomis diskusijomis fone Džepas neria į didžio grožio gyvenimo verpetą, perpildytą beprasmiškumu ir nagrinėja grožio prigimtį, jau netrukus atsiskleisiančią Lietuvos kino ekranuose.

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=M6uGH-E-yLQ”]

Komentarai