Naujienos

Klaipėdai – užsienio animacijos meistrų dėmesys

Andersas Narverudas Moenas „Beautiful Land of Nevermind“
Andersas Narverudas Moenas
„Beautiful Land of Nevermind“

Vasario 18-21 dienomis Klaipėdos kultūros fabrikas virs dideliu pieštojo pasaulio gerbėjų debesiu – čia jau antrus metus dūgs tarptautinis animacijos ir video žaidimų festivalis „Beautiful Land of Nevermind“. Pirmajam tokio formato reiškiniui Baltijos ir Šiaurės šalių regione dėmesį parodė ne vienas ryškus Lietuvos bei užsienio šalių animacijos kūrėjas.

Į festivalio atidarymo vakarą ir susitikimus su žiūrovais atvyksta Norvegijos Fredrikstato animacijos festivalio vadovas Andersas Narverudas Moenas, tikinantis, kad animacija – puikus įrankis kūrėjams pasakoti labai asmeniškas istorijas.

Reklama

Kaip patekote į animacijos pasaulį?

Pradėjau savanoriauti festivalyje, kuriam dabar pats vadovauju. Tai vyko 1999 – 2001 metais. Prieš užimdamas direktoriaus poziciją 2012-aisiais, dirbau su įvariais kultūros ir kino projektais: festivaliais, radijo laidomis ir koncertais. Taip pat ėjau vyriausiojo patarėjo kino klausimas pareigas vienoje didžiausių kompanijų Norvegijoje. Taigi galiu drąsiai teigti, kad į animaciją mane atvedė Fredrikstato animacijos festivalis.

Turėdamas tokią patirtį Jūs turbūt žinote labia daug apie šią kino rūšį. Koks jausmas gyventi animacijos pasaulyje?

Tai nuostabu! Savo darbe sutinku daug talentingų žmonių. Sunku būtų kur nors kitur kino industrijoje rasti tokius savo darbui atsidavusius darbuotojus, kokie yra animatoriai. Jie labai žemiški ir malonūs žmonės. Tiesiog myliu juos.

Kaip piešti veikėjai padeda atskleisti istoriją ir ieškoti atsakymų į sudėtingus klausimus?

Apskritai manau, kad animacija padeda filmų kūrėjams geriau papasakoti asmenišką istorija , o dizainas leidžia labiau atskleisti temą, kurta atmosferą ar suteikti veikėjui asmenybę. Trumpai tariant, filmų kūrėjui tai puikus būdas išreikšti savo kūrybinę laisvę ir kalbėti apie tai, kas jam svarbu.

Žvelgiant bendrai: šiandien animacija patiria savo šlovės dienas, ar jos jau praeityje?

Man nepatinka lyginti šiandieninį ir praeities meną. Kai kurie žmonės mėgsta romantizuoti tam tikrus periodus visose meno srityse ir pamiršta, kad laikas bėga, viskas greitai keičiasi… Vienodai svarbu pastebėti ir šiandieninius talentus, ir mokytis iš praeities meistrų.

Kokie yra pagrindiniai skandinaviškosios animacijos požymiai?

Norvegija, Švedija ir Danija nėra vienodos, bet esama tam tikrų elementų bendrų visoms trims šalims. Filmai dažnai paremti scenarijaus ir pasakojamos istorijos plėtote, o autoriai yra labai savarankiški ir tam tikra prasme atitolę nuo likusios filmo scenos.

O kuo skiriasi skandinaviškoji ir baltiškoji animacija?

Skirtinga istorijos pasakojimo maniera. Baltų režisieriai labiau mėgsta slėpti savo intencijas nei skandinavai. Baltiški animacijos darbai Norvegijos publikai neretai atrodo keistai. Aš asmeniškai juos labai mėgstu, bet manau taip yra dėl tradicijos ar Rytų-Vakarų mąstymo skirtumų. Baltai taip pat turi stipesnį polinkį lėlių animacijai, o Skandinavijos šalys vysto augančią 3D ir specialiųjų efektų rinką. Suomiai, kaip ir visuomet, yra kažkur per vidurį (šypsosi).

Koks garso vaidmuo animacijos pasaulyje?

Tai gali būti esminis filmo sėkmės arba nesėkmės aspektas. Muzika gali lemti labia daug.

Kodėl nusprendėte atvykti į Lietuvą, į antrąjį tarptautinį animacijos ir video žaidimų festivalį „Beautiful Land of Nevermind“?

Šio festivalio organizatoriai lankėsi mūsų festivalyje Nrvegijoje 2014-aisias, nuo tada palaikome glaudžius ryšius ir kuriame bendrus planus. Tad kai mane pakvietė – apsidžiaugiau ir nesudvejojau atvykti.

Komentarai