Festivalio „Kino pavasario“ komanda sugrįžo iš neseniai pasibaigusio vieno svarbiausių kino industrijos renginių Berlyno kino festivalio. Žinoma, ne tuščiomis. „Kino pavasaryje“, kovo 31–balandžio 14 d., bus parodyta net 13 „Berlinalėje“ gerai įvertintų filmų.
Berlyno kino festivalio nugalėtojai
„Kino pavasario“ žiūrovai pirmieji Lietuvoje galės išvysti po premjerinių seansų Berlyno kino festivalyje apdovanotas juostas. Tai asmeniškiausia danų režisieriaus, „Dogmos“ judėjimo pradininko, Thomaso Vintenbergo drama „Komuna“ („The Commune“). Ji pasakoja apie intelektualų šeimą, kuri nuosavoje užmiesčio viloje įsteigia komuną, tampančia išbandymu jų pačių santykiams. „Komunos“ pagrindinė aktorė Trine Dyrholm Berlyne pelnė „Sidabrinį lokį“ už geriausią moters vaidmenį.
https://www.youtube.com/watch?v=6hRpqriyfI8
Keturių skirtingo amžiaus moterų likimus ir svajones po komunizmo nugriovimo Lenkijoje 1990 m. pradžioje stebinti drama „Jungtinės meilės valstijos“ („United States of Love“) buvo apdovanota „Sidabriniu lokiu“ už geriausią scenarijų. Per spaudos konferenciją režisierius Tomaszas Wasilewskis paminėjo, kad šiame filme jis rodo Lenkiją tokią, kokią atsimena iš savo vaikystės.
8 valandų trukmės istorinė drama „Lopšinė liūdnai paslapčiai“ („A Lullaby to the Sorrowful Mystery“, rež. Lav Diaz) apie Filipinų revoliucionieriaus Andres Bonifacio našlę ir 30 dienų trukusias šiurpias ir beviltiškas jos vyro kūno paieškas pelnė „Sidabrinį lokį“ už naujų perspektyvų atvėrimą. Filipinų literatūrą, muziką, mitologiją supinančiam filmui L. Diazas ruošėsi net 17 metų. „Lopšinė liūdnai paslapčiai“ bus rodomas „Kino pavasario“ programoje „Meistrai“.
Geriausiu debiutiniu filmu pripažinta ir už geriausią aktoriaus (Majd Mastoura) vaidmenį apdovanota romantinė drama „Hedis“ („Hedi“, rež. Mohamed Ben Attia). Garsiųjų brolių Dardenne’ų prodiusuota istorija pasakoja apie jauno tunisiečio pastangas pakeisti likimą ir pasipriešinti ypač valdingai motinai.
Abejingų taip pat nepaliks FIPRESCI kino kritikų asociacijos apdovanojimu įvertinta nenuspėjama mistinė drama „Aloysas“ („Aloys“, rež. Tobias Nolle). Juostoje vaidina vienas iš garsiausių austrų aktorių Georgas Friedrichas („Pianistė“, „Klimtas“, „Faustas“). Jis įkūnijo kiekvieną gyvenimo situaciją filmuojantį vienišą privatų detektyvą, kuris stebi pasaulį per užrasojusius langus. Nepažįstamos moters skambutis įtraukia Aloysą į paslaptingą „telefoninį“ žaidimą ir atveria naują visatą bei padeda išsilaisvinti.
„Kino pavasario“ programos sudarytoja – Berlyno kino festivalio žiuri
Šiųmetinėje „Berlinalėje“ viena iš „Kino pavasario“ programos sudarytojų, filmų apžvalgininkė Aistė Račaitytė tapo CICAE – nepriklausomų kino teatrų asociacijos – žiuri nare. Ji vertino Berlyno kino festivalio programos „Forumas“ filmus.
„Forume“ rodyta kontroversinė rumunų drama „Neteisėti santykiai“ („Illegitimate“, rež. A. Sitaru) apie incestą pelnė CICAE apdovanojimą. Jis įtrauktas į „Kino pavasario“ programą „Festivalių favoritai“.
Dar vienu neoficialiu „Caligari“ prizu už geriausią filmą programoje „Forumas“ buvo apdovanotas ir ypač vaizdingas filmas „Paskutinėmis miesto dienomis“ („In the Last Days in the City“, rež. Tamer El Said). Debiutuojantis režisierius iš Egipto sukūrė savo alter ego – 35 metų režisierių Khalidą iš Kairo, besistengiantį nufilmuoti filmą apie savo miesto gyvenimą, bet tuo pačiu prarandantį savąjį.
„Kino pavasaryje“ bus parodyti ir dar keli „Forume“ pristatyti filmai: dokumentinė juosta „Ta‘ang“ (rež. Wang Bing), serbų trileris „Drėgmė“ („Humidity“, rež. Nikola Ljuca) ir juodoji komedija „Panamerican Machinery“ (rež. Joaquin del Paso).
„Berlinalėje“ įvyko ir lenkų režisierės Martos Mironowicz dokumentinio filmo „Stepių vaikas“ („Zud“, rež. Marta Mironowicz) pasaulinė premjera, kuri „Kino pavasario“ žiūrovams suteiks galimybę nukeliauti į egzotiškąją Mongoliją.
Antrąją pagal svarbą Berlyno programą „Panorama“ atidarė čekų drama „Aš, Olga Hepnarova“ („I Olga Hepnarova“, rež. Petr Kazda, Tomáš Weinreb), kuri dalyvauja „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Nauja Europa – nauji vardai“.
„Panoramoje“ pirmą kartą parodytas ir lietuvių režisieriaus Manto Kvedaravičiaus dokumentinis filmas „Mariupolis“. Filmą apie industrinį, karo nuojautos apimtą Ukrainos miestą neužilgo pamatys ir Lietuvos žiūrovai. Jis dalyvaus „Kino pavasario“ konkursinėje programoje „Baltijos žvilgsnis“.
Kiti apsilankymo Berlyne rezultatai
Verta paminėti, kad tarptautiniame Berlyno kino festivalyje išskirtinio dėmesio sulaukė ir praėjusiais metais „Meeting Point – Vilnius“ projektų pristatymo sesijoje „Coming Soon“ dalyvavęs latvių filmas „Mellow Mud“ (rež. Renars Vimba). Jis šiais metais debiutavo festivalio programoje „Generation 14plius“ ir laimėjo „Krištolinį lokį“ geriausio filmo kategorijoje.
„Kino pavasario“ komanda mugės „European Film Market“ metu įsigijo filmus, kuriuos festivalio metu ir po jo, išvys autorinio kino mėgėjai Vilniuje ir kituose Lietuvos miestuose.
„European Film Market“ – tai tarptautinė kino filmų pardavimo platforma, taip pat pirma ir svarbiausia metų pradžios Europos kino mugė, kurioje dalyvavo daugiau nei 8 500 akredituotų kino srities profesionalų iš daugiau nei 100 šalių. Jos metu įvyko 1 090 filmų peržiūros, iš kurių – 532 filmų premjeros.
„Berlinalėje“ taip pat buvo pasirinkti ir pakviesti užsienio šalių pranešėjai tarptautinei kino industrijos konferencijai „Meeting Point – Vilnius“, kuri vyks balandžio 12–14 d.
Festivalio „Kino pavasario“ informacija