Brandžios kino kalbos, ryškaus stiliaus, ir kas kartą šviežumu nustebinančio žvilgsnio į pasaulį netruks festivalio „Kino pavasaris“ programoje „Meistrai“. Ir šiemet joje bus rodomi ilgai laukti naujausi žiūrovų pasitikėjimą pelniusių režisierių filmai. Patyrę kino kūrėjai apie gyvenimą kalba virtuoziškais rakursais ir provokatyviomis temomis.
Šiandien neabejotinai iškiliausias Čilės režisierius Pablo Larrainas savo šeštajame filme pasakoja apie dramatiškiausią „Nobelio“ literatūros premijos laureatą Pablo Nerudą. Neįprastas biografinis filmas „Neruda“ („Neruda“) sukonstruotas kaip žaismingas, intriguojantis trileris. Jo centre – policijos inspektorius, persekiojantis valstybės priešu paskelbtą, politiškai aktyvų poetą. Daugialypį inspektoriaus vaidmenį režisierius patikėjo vienam garsiausių Lotynų Amerikos aktorių Gaeliui Garcia Bernaliui. Sudėtingą Čilės istorijos periodą ir ypatingą Nerudos asmenybę režisierius perteikia jam būdinga stilinga kino kalba.
Vienas ryškiausių Pietų Korėjos kino kūrėjų – nuolatinis Kanų, Venecijos, Berlyno, o taip pat ir „Kino pavasario“ režisierius Chan-wook Parkas, šiemet nustebins kino gerbėjus savo naujausiu filmu „Tarnaitė“ (orig. „Ah-ga-ssi“, ang. „The Handmaiden“). Originalioje britų bestselerio „Kišianvagė“ ekranizacijoje netrūksta egzotiškos kultūros, įtampos, romantikos ir net erotikos elementų.
Kultinio filmo „Senis“ (Oldboy, 2003 m.) režisieriaus naujasis trileris „Tarnaitė“, kurio premjera įvyko Kanų kino festivalyje, nukelia į Japonijos okupuotą Korėją kur turtingos japonės namuose tarnaite pradeda dirbti buvusi kišenvagė. Tarp dviejų moterų palengva užsimezga daugiau nei draugiškas ryšys, tačiau tarnaitė slepia be galo suktą planą, kurio gale turtingosios japonės turtai ir titulas turėtų atitekti ją viliojančiam aferistui. Tačiau siužetas šiame vizualiai užburiančiame filme iki pabaigos dar spės apsisukti ne vieną kartą.
Festivalyje „Kino pavasaris“ bus rodomas populiaraus kinų režisieriaus Xiaogango Fengo išskirtinės formos filmas „Aš nesu ponia Bovari“ (orig. „Wo bu shi Pan Jin Lian“, ang. „I Am Not Madame Bovary“), kuris tapo geriausiu San Sebastiano kino festivalio filmu. Jo veiksmą žiūrovai stebi neįprastu formatu – filmo kadrai įsprausti į besikeičiančius apskritimo arba kvadrato rėmus. Ši kine reta formalistinė technika tampa pridėtiniu filmo pasakojimo elementu. Pagrindinė filmo herojė Li (akt. Bingbing Fan), siekdama atgauti orumą po fiktyvių skyrybų su neištikimu vyru, sudrebina visą Kinijos teisinę sistemą, kurioje veši biurokratinis absurdas ir archajiški prietarai apie moteris.
Dar vienas kino meistras iš tolimųjų Rytų, japonas Kiyoshi Kurosawa Prancūzijoje sukūrė mistinę dramą „Dagerotipas“ (orig. „Le secret de la chambre noire“, ang. „Daguerrotype“). Filmo centre – itin sena fotografijos technika, reikalaujanti ilgo išlaikymo ir sustingusio pozuotojo, ir dėl tokio fotografavimo pamišęs menininkas. Fotografas savo gražuolę dukterį kankina valandų valandas, norėdamas sukurti kuo tobulesnį dagerotipą. Tik ką pradėjęs dirbti jaunas asistentas ima pastebėti neraminančią fotografo obsesiją.
Tiesiai iš Berlyno kino festivalio konkurso į „Kino pavasarį“ atkeliaus kino mylėtojams gerai pažįstamo režisieriaus Aki Kaurismäki naujausias filmas „Kita vilties pusė“ (orig. „Toivon tuolla puolen“, ang. „The Other Side of Hope“). Šį kartą suomių kino meistras kalba šiandien nepaprastai aktualia pabėgėlių Europoje tema. Filme vaizduojami netikėtai susipynę dviejų skirtingų žmonių – staiga praturtėjusio suomių pardavėjo ir pabėgėlio iš Sirijos – likimai.
Dar vienas „Kino pavasario“ veteranas, austras Ulrichas Seidlas, savo kritišką akį atsuko į kitą Vakarų pasaulio tuštybę – turistinę egzotinių gyvūnų medžioklę Afrikoje. Filme „Safaris“ (orig. „Safari“) režisierius seka turtingų austrų ir vokiečių keliais, kuriems, sumokėjus už medžioklę, telieka paspausti šautuvo gaiduką ir nusifotografuoti su trofėjumi.
„Kino pavasario“ programos sudarytoja Aistė Račaitytė vienu svarbiausių programos filmu įvardija naujausią austro Michaelio Glawoggerio filmą „Be pavadinimo“ („Untitled“). Režisierius siekė sukurti pasaulio portretą neapibrėždamas jo temos, be jokio skirtingose Balkanų, Italijos ir Afrikos vietose filmuotus gyvenimo epizodus jungiančio scenarijaus. Šio kelio filmo kryptį diktavo talentingo dokumentikos smalsumas, noras pažinti pasaulį. Deja, filmo užbaigti Glawoggeris nesuspėjo, po 4 mėnesių filmavimo jis Liberijoje užsikrėtė maliarija ir mirė. Filmo medžiagą pagal režisieriaus viziją pabaigė jo ilgametė kūrybos partnerė, montažo režisierė Monika Willi, dirbusi ir su daugeliu Michaelio Haneke filmų.
„Meistrų“ programoje bus parodyti ir dviejų Rumunijos naujosios bangos kino meistrų filmai – korupcijos ir tėvystės temą nagrinėjanti Cristiano Mungiu drama „Baigiamieji egzaminai“ (orig. „Bacalaureat“, ang. „Graduate“) ir Cristi Puiu „Sieranevada“ (orig. „Sieranevada“), pasakojanti apie labai skirtingus vienos šeimos narius, kurie susirenka pagerbti anapilin iškeliavusio patriarcho, tačiau pradeda ginčytis apie viską – gyvenimą, Dievą, komunizmą ir terorizmą, ir gedulinga vakarienė tampa jausmų ir emocijų audra. Taip pat „Kino pavasario“ žiūrovai išvys jiems puikiai pažįstamo turkų kilmės vokiečių kino režisieriaus Fatiho Akino filmą „Bėgam iš Berlyno“ (orig. „Tschick“, ang. „Goodbye Berlin“), sukurtą pagal populiarią paauglių literatūros žvaigždės, rašytojo Wolfgango Herrndorfo knygą apie du jaunuolius, kurie vogta mašina ir leidžiasi į kelionę pažinti suaugusiųjų pasaulį. Programoje bus rodomas ir kritikų liaupsinamas prancūzo Bertrando Bonello filmas „Nocturama“ (orig. „Nocturama“) – šiuolaikiškas, stilingas trileris pateikiantis savitą pasaulį drebinančio terorizmo interpretaciją.