Vakar tinklalapyje „Dansu.lt“, apžvelgiančiame reklamos, rinkodaros ryšių su visuomene ir verslo naujienas, pasirodė intriguojanti žinutė apie šių metų renginio „Geriausios 2015 metų KANŲ LIŪTŲ reklamos“ vizualus. Juose vaizduojami besibučiuojantys tiek tos pačios, tiek priešingos lyties asmenys. Lauko reklamos ekspertai „JCDecaux“ kreipėsi į „Lietuvos reklamos biurą“ su klausimu, ar tokie reklaminiai plakatai nepažeis Lietuvos reklamos etikos kodekso nuostatų?
„Gavome informaciją, kad lauko reklamos ekspertai „JCDecaux“ užklausė asociacijos „Lietuvos reklamos biuras“ (kuriame vis dar besisuka „am studio“, kurie 2011 persivadino į „The Chocolate“, logotipas), ar „Kanų liūtų“ renginio reklamos nepažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso nuostatų? Khe, khe… Ta prasme, ar reklamoje galima bučiuotis? Ir iš tiesų, o ką, jeigu prie lauko reklamos stendo prisilies vaikas arba paauglys – juk jaunas žmogus toks paveikus reklamai, jis gali tuoj pat imti parodijuoti reklamos veikėjus ir užsikrėsti homoseksualumu. Ir šiuo atveju net sunku pasakyti, kas labiau stebina – ar tai, jog tokia reklama gali būti uždrausta, ar tai, kad kažkam kyla klausimas, jog tokia reklama turi būti svarstoma?“, – „Dansu.lt“ rašė socialinės reklamos specialistas Paulius Rymeikis.
Tokiu būdu renginio organizatoriai tiesiog norėjo iliustruoti reklamos būdą „iš lūpų į lūpas“.
„Kurdami šio renginio reklamą, norėjome patikrinti Lietuvos reklamos rinkos drąsą ir homofobijos lygį. Apie šią reklamą jau kalba visų orientacijų žmonės. Tai dar viena proga išsikalbėti“, – sakė vizualus sukūrusios agentūros „CinemaAds LAB“ direktorius Mantvidas Žalėnas.
Kol kas „JCDecaux“ laukia sprendimo iš „Lietuvos reklamos biuro“, kuris pirmiausia turi gauti atsakymą iš Arbitražo komisijos. „Reklamosbiuras.lt“ rašoma, kad ši komisija, sudaryta iš atskirų sričių profesionalų, svarstydama vartotojo skundą, remiasi vartotojo ir reklamdavio pateiktais duomenimis bei Lietuvos reklamos etikos kodeksu.