fbpx
Festivaliai, Kino industrija, Kino pavasaris, Naujienos

Ar įmanoma Lietuvoje sukurti pasaulinio lygio TV serialą – viena iš 2018 m. konferencijos „Meeting Point – Vilnius“ temų

Eglė Vertelytė. Akimirka iš konferencijos „Meeting Point – Vilnius“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Diskusijos apie filmų platinimą, pokalbiai apie inovacijas kino industrijoje, televizijos ir kino bendradarbiavimą, nauji kino verslo modeliai, naujausių projektų pristatymai, susitikimai su kūrėjais ir garsiausių kino verslo profesionalų paskaitos – festivalis „Kino pavasaris“ jau devynerius metus neįsivaizduojamas be kasmet jo metu vykstančios kino industrijos konferencijos „Meeting Point – Vilnius“ (toliau tekste – MPV). Šiais metais konferencija audiovizualinio sektoriaus profesionalus suburs kovo 27–29 d.

Pirmoji diena – lietuvių kino industrijai

Tradiciškai pirmoji MPV – „Zero Day“ (kovo 27 d.) skirta šalies kino industrijai. Kaip ir kasmet bus apžvelgta Lietuvos kino rinkos situacija, kalbama apie komercinio ir autorinio kino platinimą, vieningą skaitmeninę kino platformą Baltijos šalyse. Dar viena įdomi ir daugybę skirtingų nuomonių iššaukianti „Zero Day“ tema – ar įmanoma Lietuvoje sukurti pasaulinio lygio serialą televizijai? Kokių sąlygų tam reikia ir kodėl Lietuvoje iki šiol tokie serialai nėra kuriami?

Antroji diena – užsienio profesionalų paskaitos

Kovo 28-ąją konferencijos dalyvių laukia įdomios kino industrijos profesionalų paskaitos. Apie turinio licencijavimą skaitmeninėse platformose kalbės tarptautinio turinio konsultantė, „Rights Stuff“ steigėja Wendy Benfeld. Ji – ne tik aistringa filmų mėgėja, bet ir gerai žinoma konsultantė, padedanti jauniems, talentingiems kūrėjams prasiveržti į skaitmenines medijas, interneto platformas. Dvidešimties metų patirtis leidžia jai atrasti nišinius filmus, kurie tampa sėkmingais kino festivaliuose, randa savo auditoriją ypač skirtingose medijose.

Lektorius, viešų debatų dalyvis, moderatorius, rašytojas Christianas Have’as yra vienas svarbiausių Danijos balsų viešose diskusijose apie meną ir kultūrą. Viešųjų ryšių agentūros įkūrėjas ir vadovas yra dirbęs ir su pradedančiais garsėti menininkais, ir su ryškiausiomis pasaulio žvaigždėmis. Jo agentūros klientų sąraše – „Disney“, „Universal“ („Universal Music Group“), „Zentropa Productions“, „Europos kino akademija“ ir „20th Century Fox“. Vilniuje Ch. Have atskleis, kaip viešinti filmą, kad jis taptų ne tik sėkmingu, bet ir pelningu.

Akimirka iš konferencijos „Meeting Point – Vilnius“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Apie kino festivalių strategijas konferencijoje kalbės daugiau nei 25 metų patirtį turinti festivalio strategė, planavimo ir tikslinės reklamos asė, garsių kino festivalių programos sudarytoja bei direktorė, dabar – tarptautinio Sietlo dokumentinių ir naratyvinių filmų festivalio forumo „New Works-in-Progress Forum“ kuratorė Kathleena McInnis.

Prieš 20 metų Kanadoje „Ideal Filmworks“ įkūrusi, šiandien prodiusere dirbanti Linda Beath dažnai prižiūri rinkodaros ir reklamos kampanijas, nuolat rengia strategines planavimo sesijas Europos filmų kūrimo įmonėms. Vilniuje ji apžvelgs naujausius kino verslo modelius. O Xavier Henry-Rashidas, pardavimų agentas iš „Film Republic“, pasakos apie nuolat besikeičiančius filmų pardavimų agento darbo metodus.

Debiutantų kuriamų projektų peržiūros

„Mums svarbūs jauni kūrėjai, kuriems MPV yra puiki proga, neišvažiuojant iš Lietuvos, susipažinti su naujausiomis kino tendencijomis, prisistatyti, o gal net pradėti savo filmo tarptautinę karjerą, – sako konferencijos vadovė Rita Stanelytė. – Garsaus režisieriaus sukurtą filmą parduoti paprasta, niekam nežinomo kūrėjo darbą pristatyti reikia išmonės ir žinių. Konferencijoje stengiamės sekti naujausias kino industrijos tendencijas, siekiame, kad dalyviai gautų naudingų praktinių patarimų, o įkvėpimo jie pasisems iš festivalio filmų.“

Kristijonas Vildžiūnas. Akimirka iš konferencijos „Meeting Point – Vilnius“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Į Vilnių atvykusiems užsienio kino festivalių programų sudarytojams, agentams, prodiuseriams ir  platintojams konferencijoje bus pristatyti nauji projektai. Jų buvo pateikta beveik 70, atrinkti 23 dar tik kuriami debiutiniai filmai iš Kosovo, Makedonijos, Slovakijos, Čekijos, Vokietijos, Nyderlandų, Baltarusijos, Ukrainos, Gruzijos, Lenkijos. Net 7 filmai bus iš Lietuvos: Marijos Stonytės, Marijos Kavtaradzės, Tomo Vengrio, seserų Aistės ir Skaistės Jauraičių, Jurgio Matulevičiaus, Martyno Starkaus, taip pat italo Sandro Bozzolo kuriamas dokumentinis pasakojimas apie Antano Mockaus mamą – dailininkę Nijolę Šivickas.

Vilniaus ir Kanų kino festivalių partnerystė

Užsienio ekspertai ir šiemet išrinks tris projektus, kurie įgis teisę filmo ištrauką parodyti prestižinio Kanų kino festivalio industrijos mugėje „Marche du Film“, specialioje programoje „Vilnius Goes to Cannes“. Pristatymų nugalėtojai bus apdovanoti ir Vilniaus kino klasterio kartu su kompanijomis „Madstone“ ir „Roofsound“ įsteigtais postprodukcijos prizais bei „Baltic View“ ir „Noir Lumiere“ įsteigtu kino viešinimo prizu.

Užsienio auditorija galės sudalyvauti ir uždarose šiuo metu kuriamų, tarptautinio potencialo turinčių lietuvių režisierių peržiūrose. Jiems bus parodyti vystymo stadijoje esantys Andriaus Lekavičiaus, Giedrės Žickytės, Manto Kvedaravičiaus, Igno Jonyno, Linos Lužytės bei kitų kino kūrėjų filmai. Taip pat – Lietuvos prodiuserių kuriami, bendros gamybos darbai, kuriuos režisuoja rusas Ivanas Tverdovsky bei latvė Laila Pakalnina.

Komentarai
Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ yra didžiausias kino renginys Lietuvoje. Sukurtas 1995 metais, festivalis vieno didžiausių ir gausiausiai lankomų renginių šalyje vardą užsitarnavo pateikdamas žiūrovams kruopščiai atrinktą, didžiuosiuose pasaulio festivaliuose kino profesionalų ir mėgėjų įvertintą kino programą.