fbpx
Naujienos

Artėjanti „Scanorama” – apie tai, ką vienas kitam šnabžda ir šaukia filmai

Kadras iš filmo „Apsėdimas”
Kadras iš filmo „Apsėdimas”
Kadras iš filmo „Apsėdimas”

„Aš tik norėčiau dar vieną kartą palaikyti tave už rankos, po to išvykčiau namo ir palikčiau tave ramybėje”, – girdėti balsas iš švediško filmo „Belvilio kūdikis”. “Norėčiau, kad mažiau mane suprastum ir daugiau mylėtum”, – ataidi 1980 metų britų dramos „Apsėdimas”. Taip intymiai kalbasi vienas nuo kito laike ir erdvėje nutolę filmai. Šių ir kitų kelių dešimčių filmų pokalbių priešistores ir likimus pristatys artėjantis Europos šalių kino forumas „Scanorama”. Vienuoliktą kartą, sausakimšose kino salėse, keturiuose Lietuvos miestuose, nuo lapkričio 7 dienos.

„Festivalyje klausysimės, ką skirtingų laikotarpių filmai kalba, šnabžda ir šaukia vienas kitam. Ką prasmingo klasika pasakoja dabarties kinui. Ką šiuolaikiniai autoriai atsako tradicijai, kaip elgiasi jos akivaizdoje. Galiausiai klausime – kokia yra šiandieninė realybė ir kaip ji atsispindi dabarties kine?”, – sako Gražina Arlickaitė, Europos šalių kino forumo “Scanorama” direktorė.

Festivalio atidarymo filmas – švedų režisierės Mios Engberg filmas „Belvilio kūdikis”, kurio premjera įvyko Berlyno kino festivalyje. Antrajame ilgametražiame autorės filme, laviruojančiame tarp vaidybos ir dokumentikos, pasakojama asmeniška režisierės meilės istorija. Jaunystėje susižavėjusi maištingu vagišiumi Vincentu, šiandien menininkė iš naujo išgyvena seniai patirtą jausmą. Ši kino esė apie prisiminimų ir atminties fenomeną sudurstyta iš buvusių mylimųjų telefoninių pokalbių ir ilgesingų video dienoraščių. Klausantis dviejų žmonių praeities istorijos nuotrupų ir stebint autorės klajones Paryžiuje, atsiveria nostalgiškas neramaus bendravimo paveikslas.

“Festivalį pradėti nusprendėme filmu, kuris žvalgosi naujų istorijos pasakojimo būdų, pasižymi eksperimentine kino kalba, drąsiai derina kelis žanrus. Šitokiai įvairovei pamatus klojo ir klasikos programos režisieriai britas Nicolas Roegas ir prancūzas Robert’as Bressonas, įkūnijantys skirtingą pasaulio ir kino matymą – ekspresyvų ir dinamišką, minimalistinį ir asketišką. Be šių asmenybių Europos kino istorija sunkiai įsivaizduojama” – teigia G. Arlickaitė, Europos šalių kino forumo „Scanorama” direktorė.

Festivalyje bus parodytos šių iškilių režisierių kūrybos retrospektyvos, kuriose – kino veidą formavę garsiausi autorių filmai. Vienas jų – Nicolaso Roego drama „Apsėdimas” – taip pat pasakos sudėtingą dviejų žmonių meilės istoriją, kuri vyksta Šaltojo karo metų Vienoje. Meistriškai kelis laiko klodus derinantis filmas vers mąstyti ir klausti, kur yra ribos tarp meilės, aistros ir pavojingos destrukcijos?

Asmeniškų herojų išpažinčių, turiningų pokalbių, skaudžių apmąstymų žiūrovai galės klausytis ir tradicinėse festivalio programose – “Naujienos iš šiaurės”, “Kertant Europą”, “Neišgalvotas gyvenimas”, “Naujasis Baltijos kinas”, “Lietuvių kino premjeros”, “Specialieji seansai”.

Filmo “Belvilio kūdikis” anonsas:

Filmo “Apsėdimas” anonsas:

Vienuoliktasis Europos šalių kino forumas „Scanorama” vyks lapkričio 7–24 d. Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauluose.

Daugiau informacijos: www.scanorama.lt

Komentarai