fbpx
Reportažai

„Baltic Pitching Forum“ Vilniuje: visa tiesa apie sėkmingą „pitchinimą“

„Batic Pitching Forum“ 2013 Lauryno Mataičio nuotrauka
„Batic Pitching Forum“ 2013
Lauryno Mataičio nuotrauka

Anglų kalba žodis „to pitch“ reiškia „mesti“, „pulti“, „aukštai siekti“. Vis dėlto šiandien labiau mėgstama šiam veiksmažodžiui taikyti konkursavimo reikšmę. Kuo jis yra reikalingas? Ogi tuo, jog šiandien viena iš pagrindinių kino projektų rėmimo galimybių yra mokėjimas gerai pristatyti save ir savo idėją. Būtent apie sėkmingą (ir nesėkmingą) „pitchinimą“ buvo kalbama spalio 11-12 dienomis Vilniuje vykusiame Baltijos šalių trumpametražių filmų projektų forume „Baltic Pitching Forum“.

Šiame renginyje, kurį sudarė dvi dalys: paskaitų ciklas ir projektų pristatymas, dalyvavo keturios kino ir televizijos versle besisukančios asmenybės, jos atskleidė auditorijos įtikinimo paslapčių, kokių projektų ieško filmų platintojai, papasakojo apie įsimintiną ir netikėtą tam tikrų kino projektų sėkmę, pateikė tolimesnių žingsnių eigą po sėkmingo pristatymo.

Scenarijaus konsultantė ir mokymų vadovė Selina Ukwuoma iš Didžiosios Britanijos paskaitoje „Įtikinimo menas – įvadas į savęs ir projekto viešą pristatymą“ pateikė tris sėkmingų „pitcherių“ tipus. Pirmasis – tai „šou vedėjas“, kurio asmenybė trykšta aistra, jaunystės žavesiu ir charizma. Maždaug dvidešimt procentų šių kūrėjų pristatymų yra sėkmingi, o jų sėkmės raktas – mokėjimas kūrybiškumą suderinti su filmų gamybos išmanymu. Būtent toks buvo įkvepiantis ir savo idėja besąlygiškai tikintis Steve`as Jobsas. Šio tipo asmenybės yra puikūs „pitcheriai“, kadangi auditorijai jie nepalieka abejonių.

Kitas gero „pitcherio“ tipas – „artistas“. Net keturiasdešimt procentų jų pristatymų būna sėkmingi, kadangi auditoriją, kurią S. Ukwuoma pavadino „catcher‘iais“ („pagavėjais“), jis nukelia į savo įsivaizduojamą pasaulį. Šie žmonės dažnai esti arogantiški „narcizai“, dėvintys odines kelnes, marškinėlius, išsiskiriantys tatuiruotėmis, susivėlusiais plaukais. Lektorė, kaip „artisto“ tipo pavyzdį, pateikė Michealą Stipe`ą iš grupės R.E.M.

„Batic Pitching Forum“ 2013 Lauryno Mataičio nuotrauka
„Batic Pitching Forum“ 2013
Lauryno Mataičio nuotrauka

Trečiasis tipas, kurį išskyrė S. Ukwuoma yra „neofitas“ (gr. „neophytos“ – asmuo, naujai priėmęs kurią nors religiją). Šios nenuspėjamos asmenybės žavi tuo, kad projektų pristatymo metu jie atrodo nepatyrę, smalsūs, entuziastingi, jauni, žingeidūs ir netgi naivūs. Jie, kaip ir režisierius Martinas Scorsese, užburia didele šypsena ir nuoširdumu.

Nesėkmingi „pitcheriai“, anot lektorės, yra keturių tipažų, t. y. „nugalėtojai“, kurie yra visada pasirengę keisti savo idėją, jei tik tai siūloma. Vis dėlto tai reiškia, kad šie žmonės nelabai tiki savo idėja, kadangi jos negina. Kita blogų „pitcherių“ grupė – „robotai“, pristatymo metu skaitantys iš lapelio. Šie žmonės kalba pernelyg formaliai, būna akivaizdu, kad tekstą jie išmoko mintinai. Trečiasis tipas – „Panaudotų automobilių pardavėjai“, kurie yra priešingi „nugalėtojams“, kadangi šie žmonės pernelyg daug argumentuoja, atsakydami į auditorijos klausimus jie visai nesistengia pralinksminti, pajuokauti, sutikti su pastebėjimais, ir „Prašantieji išmaldos“ – tai tokie „pitcheriai“, kurie desperatiškai nori parduoti savo idėją.

Tam, kad taptum sėkmingu „pitcheriu“, lektorė pirmiausiai siūlė atrasti savo tipą. Galima paklausti savo draugų, analizuoti save bei savo pristatymus. Jos manymu, privalu parodyti savo kūrybiškumą, kuris auditoriją priverstų tapti idėjos bendraautoriais. Kitas žingsnis sėkmingo „pitchinimo“ link yra išanalizuoti istoriją, kurią stengiamasi parduoti. Čia turėtų būti akcentuojamas pavadinimas, filmo žanras, vieta ir laikas, pagrindiniai veikėjai, ką norima pasakyti, ar istorija reikalinga, nauja, akcentuojamos moralinės vertybės, opozicija, filmo tema. Visa tai apgalvojus ir neabejojant savo idėja, galima tapti ne tik sėkmingu „pitcheriu“, bet ir vėliau puikiai realizuoti savo projektą.

„Batic Pitching Forum“ pirma diena

„Batic Pitching Forum“ antra diena

Komentarai