fbpx
Naujienos

Filmo „Gravitacija“ garso takelio kompozitorius: „Kosmose skamba ir tyla, ir visa aprėpianti muzika“

Kadras iš filmo „Gravitacija“ „ACME Film“ archyvas
Kadras iš filmo „Gravitacija“
„ACME Film“ archyvas

Pagaliau į Lietuvos kino teatrus atkeliavo paties Jameso Camerono išgirtas naujasis Alfonso Cuarono filmas „Gravitacija“ (angl. „Gravity“), kuriame pagrindinius vaidmenis atliko Sandra Bullock ir George‘as Clooney. Juostos veiksmas rutuliojasi nebylioje kosmoso erdvėje, tad filmo garso takelio kompozitoriui Stevenui Price‘ui teko nelengva užduotis muzikoje įprasminti beribės erdvės platybę, grožį ir žmogaus vienišumą bei bejėgiškumą.

Kino filmų ir apžvalgų tinklalapyje Rottentomatoes.com „Gravitacija“ gavo įspūdingą, net 98 proc. iš 100-o kritikų įvertinimą. Pagal itin tikrovišką kosmoso atvaizdavimą kol kas sau lygių neturinčiame filme kone visas veiksmas vyksta bekraštėje erdvėje, 600 km virš Žemės.

„Turėjome surišti elektroninius ir klasikinius garsus. Tai buvo mūsų pagrindinė užduotis. Alfonso, su kuriuo dirbome labai glaudžiai, nuo pat pradžių pasakė labai aiškiai – privalome muziką kurti tokią, kad garsas būtų vibruojantis, gyvas, toks, kokį galima išgirsti tik kosminėje simfonijoje. Kalbant moksliškai, garsas keliauja priversdamas daiktų molekules vibruoti. Eksperimentuodami mėginome išgauti panašią garsų pulsaciją“, – „The Hollywood Reporter“ pasakojo S.Price‘as.

Instrumentai suskambo neatpažįstamai

Prie filmo „Gravitacija“ garso takelio darbavosi visas orkestras, tačiau šįsyk klasikiniai instrumentai suskambo naujai, suelektrintai ir neatpažįstamai, tad girdint muziką kone neįmanoma pasakyti ar buvo grojama smuikais, ar gitara, ar kitu instrumentu. „Specialiai išskaidėme orkestrą grupelėmis, įrašinėjome muziką gabaliukais ar net po vieną instrumentą. Taip galėjome norimai pakeisti kiekvieną garsą ir galiausiai sumaišyti juos į turtingą, daugiasluoksnę muziką, kuri apsupa astronautus, filmo žiūrovus ir atrodo, tarytum būtų gyva“, – apie darbo procesą kalbėjo kūrėjas. Anot jo, didžiausiu iššūkiu tapo melodijos ir mokslinės garso interpretacijos balansas. „Nenorėjome padaryti kažką keisto tik tam, kad tai būtų neįprasta, viskam reikėjo pagrindimo. Reikėjo, kad muzika veiktų“, – pridūrė S.Price‘as.

Garso takelyje – herojų išgyvenimai

Kompozitoriaus teigimu, didingojo kosmoso garsai nevisuomet rėžiantys ausį. „Ten skamba ir tyla, ir visa aprėpianti muzika. Kartais garsas vos girdimas, o kartais tarsi įvyksta jo sprogimas. Šiame filme garso takelis labai prisidėjo prie bendros juostos dinamikos“, – sakė jis. S.Price‘as pabrėžė, kad daugumą muzikinių sprendimų įkvėpė S.Bullock herojės, daktarės Rajan Stoun veiksmai. „Vienas nuostabiausių momentų, kai pasaulis aplink ją yra toks gražus, kad atima žadą, tačiau tuo pat metu visa tai kelia siaubą. Kai ji junta tokius jausmus, turėjome tą nerimą ir emociją perteikti ir muzikoje“, – aiškino jis. Beje, būtent S.Price’as buvo ir neseniai kino teatrus pasiekusios komedijos „The World’s End“, garso takelio kūrėju.

Su filmu „Gravitacija“ A.Cuaronas sugrįžta į didžiuosius ekranus po septynerių metų pertraukos – būtent prieš tiek laiko jis pristatė didelio pasisekimo sulaukusį mokslinės fantastikos darbą „Žmonių vaikai“ (angl. „Children of Men“). Įspūdingame veiksmo trileryje „Gravitacija“ G.Clooney ir S.Bullock herojai yra po katastrofos atvirame kosmose dreifuojantys astronautai.

Lietuvos žiūrovai jau nuo šiandien gali patirti 90-imt kvapą gniaužiančių įtampos ir vilties minučių atvirame kosmose bei išvysti pasakiškus vaizdus filme „Gravitacija“.

ACME Film informacija

Komentarai