Užgožti televiziją, „Netflix“, „HBO“ ir kitus populiarius video turinio kanalus. Tokią ambiciją turi šiandien Baltijos šalyse veiklą pradedantis filmų, serialų ir sporto transliuotojas „Viaplay“, priklausantis švedų kompanijai „Nordic Entertainment Group“ (NENT). Skandinavų transliuotojai yra pasiryžę ne tik rodyti numatytą turinį, bet ir kurti naują, glaudžiai bendradarbiaujant su Lietuvos prodiuseriais ir kūrėjais. Išskirtiniame interviu grupės vadovas Andersas Jensenas neslepia didelių ambicijų Baltijos regione.
Lietuvoje sieks įsitvirtinti jau ne pirmą kartą
„Viaplay“ prekės ženklas Lietuvos auditorijai jau žinomas – anksčiau šis kanalas veikė kaip „Modern Times Group“ (MTG), kuriai priklausė TV3 kanalų grupė, dalis. Tačiau verslui susiskaidžius, 2018–aisiais „Viaplay“ liko NENT grupės dalimi ir prekės ženklas paliko Baltijos šalis.
„Visą laiką žinojome, kad norėsime grįžti į Baltijos šalis, bet ne kaip tradicinė televizija, o kaip srautinis kanalas. Todėl sugrįžimui prireikė daug laiko ir pastangų. Ankstesnė patirtis buvo visiškai skirtinga, nes buvome surišti su televizijos kanalais. Grįždami į Lietuvą nesižvalgėme atgal, nes viską pradedame nuo nulio ir kuriame tai, kas yra nauja, inovatyvu bei šiuolaikiška“, – sako NENT grupės vadovas.
Anksčiau su „Go3“ grupe sietas „Viaplay“ dabar taps vienu iš jų konkurentų. Vis dėlto A. Jensenas nesiryžta įvardyti vieno pagrindinio konkurento Lietuvoje: „Tai kombinacija vietinių ir globalių konkurentų. Į Lietuvą neateiname ko nors pakeisti – ateiname, norėdami sukurti ir pasiūlyti kažką naujo. Galiausiai, laimėtojas bus vartotojas, nes turės didelę pasirinkimo galimybę už prieinamą kainą. Mes taip pat orientuoti į partnerystes, tad daug dirbsime su vietinėmis medijų kompanijomis. Tai darome Šiaurės šalyse, tai darysime ir Lietuvoje“.
Nepaisant pasikeitusio veiklos modelio, „Viaplay“ vadovas sako, kad ankstesnė patirtis leidžia geriau suprasti Baltijos šalių rinkos privalumus. „Mums labai patinka, kad Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse gyventojai jaučia stiprų norą pažinti naujas skaitmenines paslaugas. Taip pat čia yra puiki plačiajuosčio ir mobilaus ryšio infrastruktūra. Tai rodo didelį šios rinkos potencialą. Ir mes tikimės sėkmingai čia veikti ir padėti suvokti šį potencialą“, – pažymi A. Jensenas.
Daug dėmesio skirs sportui
„Viaplay“ Baltijos šalių žiūrovams siūlys tūkstančius valandų turinio. Daug dėmesio bus skiriama pasaulinio lygio sporto transliacijoms. „Sportas sudaro itin didelę dalį mūsų veiklos. Turėsime ir vietinei rinkai pritaikytų sporto kategorijų, ir tų, kurios populiarios visose Baltijos šalyse, kaip Formulė 1, NHL rungtynės ir Čempionų lyga. Tai – pirminis planas, tačiau nuolat didinsime pasirinkimą. Naujienų bus jau ateinančiais mėnesiais. Žinome, kad Lietuvoje itin reikšmingas krepšinis, tad, žinoma, turėsime ir krepšinio transliacijų“, – pabrėžia „Viaplay“ vadovas A. Jensenas.
Platforma rodys daug Holivudo kino industrijos produkcijos, taip pat turinio vaikams. Švedijoje įsikūrusi kompanija žiūrovus žada pritraukti ir daugiau nei 100 originalių filmų bei serialų. Ypač – Skandinavijos šalyse itin populiariu kriminalinių dramų žanru.
„Esu įsitikinęs, kad turite pažiūrėti originalius Šiaurės šalių kriminalinius serialus. Žinau, kad šios tematikos turinys ganėtinai populiarus Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Turime fantastišką pasirinkimą dar nematyto turinio, kurį labai rekomenduoju ir žinau, kad būsite maloniai nustebinti“, – pabrėžia A. Jensenas.
Lietuvoje ieškos ekranizavimo vertų istorijų
Nors „Viaplay“ nesiruošia įkurti padalinio Lietuvoje, įmonė tikisi glaudžiai bendradarbiauti su profesionaliais vietos prodiuseriais, turinio kūrėjais ir sporto transliuotojais.
„Mes ieškome įdomiausių istorijų ir jų pasakotojų, kad ir kur jie būtų. Tad radę jų Lietuvoje kurtume pačios geriausios kokybės turinį, kurį galėtume rodyti Šiaurės šalyse ir visame pasaulyje. Žinoma, šis turinys turėtų būti įdomus tarptautinei auditorijai, kad galėtume jį rodyti Švedijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Lenkijoje ir kitose šalyse, kuriose veikiame. Manau, tai didelė galimybė Lietuvos kūrėjams, nes mes esame partneris, norintis išgirsti bei pamatyti, ką jūs turite ir galbūt kartu galėsime sukurti kažką magiško“, – sako transliuotojo vadovas A. Jensenas.
Taip pat jis pabrėžia, kad priartėti prie vietinės auditorijos „Viaplay“ tikisi didžiąją dalį turinio verčiant į lietuvių kalbą: „Tai mus išskiria iš kitų tokio tipo tarptautinių kompanijų. Norime būti kuo artimesni ir pasiekiamesni vietinei rinkai. Todėl dauguma mūsų turinio turės subtitrus vietos kalba, taip pat pritaikysime turinį vaikams. Sieksime tapti vietos bendruomenės dalimi. Juolab, kad Baltijos šalys mums yra išties labai artimos.“
Artimiausiais metais tikisi transliavimo paslaugų bumo
Pernai per karantiną Lietuvoje ženkliai išaugo kino ir serialų turinio platformos „Netflix“ populiarumas. Ši užsienio kalba turinį transliuojanti platforma tapo rimtu konkurentu įprastiems televizijos kanalams. Vis dėlto, veiklą visose Baltijos šalyse kovo 9-ąją pradedantis „Viaplay“ čia įžvelgia dar neišnaudotų galimybių.
„Ši rinka iš tiesų labai konkurencinga. Vis dėlto manau, kad ateityje tokių paslaugų tik daugės. Lyginant su kitais transliuotojais, mes atnešame kitokio turinio. Šiaurės šalyse užimame didesnę rinkos dalį nei „Netlfix“ ir žymiai didesnę nei „HBO“ ir „Amazon“. Tad įsitikinome, kad galime konkuruoti su globaliais rinkos žaidėjais“, – sako A. Jensenas.
„Viaplay“ vadovas pastebi, kad Baltijos šalyse tik apie 20 proc. namų ūkių naudojasi užsakomosiomis audiovizualinėmis platformomis. Skandinavijos regione tokios paslaugos kur kas populiaresnės. Todėl A. Jensenas neabejoja, kad Baltijos regione dar yra vietos naujiems transliuotojams. Panašią transliuotojai sukaupė pernai, per patį pandemijos įkarštį pradėję veiklą Islandijoje, kur šis žingsnis itin pasiteisino.
„Į plėtrą žiūrime labai rimtai, ateinančiais metais į naujas rinkas planuojame investuoti daug lėšų. Ir kai įžengiame į naujas rinkas, kaip Baltijos šalys, mes neabejotinai siekiame geriausios pozicijos rinkoje. Baltijos šalys yra auganti rinka, iš kurių tikimės didelio augimo per ateinančius trejus-penkerius metus. Transliavimo paslaugų sektoriuje mes norime būti pirmi Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. Mūsų ambicija – sukurti tokią paslaugą, kuri taps trokštamiausia daugumai namų ūkių. Tokia mūsų ambicija“, – neslepia A. Jensenas.
Komentarai