Berlyno kino festivalio Didžiuoju žiuri prizu apdovanotas Hong Sang-soo filmas „Keliautojos poreikiai“, atidaręs šių metų šiuolaikinio kino festivalį „Lokys, liūtas ir šakelė“, jau šiandien grįžta į Lietuvos kino teatrų repertuarus. Hong Sang-soo galima vadinti Pietų Korėjos Woody Allenu, elegantiškai ir subtiliai tyrinėjančiu žmogaus prigimtį ir psichologinius niuansus, o pagrindinį vaidmenį filme sukūrė prancūzų diva Isabelle Huppert. Daug kas Hong Sang-soo vadina produktyviausiu 21 amžiaus režisieriumi, per tris dešimtmečius sukūrusiu trisdešimt devynis filmus ir apdovanotu visuose prestižiškiausiuose festivaliuose – Berlyne, Kanuose, Lokarne, Roterdame, San Sebastiane.
Laikai gali keistis, tačiau Hong Sang-soo pasikliauti galima visada: žiupsnelis nostalgijos, užgertas kokiu nors gėrimu padeda atsipalaiduoti ir atsiverti jo herojams. Maža to, šis režisierius niekad neatidarinėja naujų durų, tik grakščiai peržengia jau atidarytų slenksčius. Šįkart ekrano dama – Isabelle Huppert, vaidinanti prancūzų kalbos mokytoją Iris. Ko ji atvyko į Korėją – niekas nežino, tačiau ir nebūtina, ji kaitinasi saulėje, guli ant didelių akmenų ar parko suoliuko, skaito eilėraščius ar šnekučiuojasi su vietiniais gyventojais, o svarbiausia, jos lengvabūdiška prigimtis leidžia mėgautis kiekviena esama akimirka nesukant galvos, kad kažką padarė ne taip.
Tai jau trečias Hong Sang-soo filmas, kuriame vaidina prancūzų žvaigždė. Pirmąkart ji nusifilmavo prieš dvylika metų pasirodžiusiame režisieriaus filme „Kitoje šalyje“. Kaip pasakoja pati aktorė, jų pažintis primena Hong Sang-soo filmų siužetus, o supažindino juos bendra draugė – režisierė Claire Denis. Vėliau jiedu susitiko Seule ir Sang-soo paklausė, ar Isabelle sutiktų nusifilmuoti naujame jo filme. Ši sutiko iškart, nes, kaip sako pati, esanti ir šiek tiek smalsi, ir kiek naivi, o filmavimai truko tik 9 dienas. „Tai yra režisierius, sugebėjęs lengvumą ir nepretenzingumą paversti menu“, – priduria aktorė.
Hong Sang-soo yra sakęs, kad visi jo filmai yra vieno gyvenimo filmo dalys. Visgi sakyti, kad režisierius kartojasi nėra tikslu – kartojimasis ir yra pagrindinė jo filmų tema, nes taip randama gyvenimo prasmė pačiose subtiliausiose kasdienybės variacijose. Jo herojai yra iš tos pačios aplinkos kaip ir jis pats – dažniausiai dirbantys kino srityje, kartais – rašytojai ar dailininkai, nuo nieko nepriklausomos asmenybės, kaip kad Isabelle Huppert filme „Keliautojos poreikiai“, o siužetas visada vystomas per veikėjų pokalbius.
„Venkite pernelyg plačių ir tolimų temų, nes pusiaukelėje galite suvokti, kad nuklydote nuo kelio“, – pataria vienas originaliausių 21 amžiaus režisierių ir dėstytojų Hong Sang-soo. Anot jo, gyvenimas yra fenomenas – jis šimtąkart sudėtingesnis ir paslaptingesnis nei išgalvotos istorijos. Režisierius tiesiog pasitiki savo instinktais ir intuicija, sugalvoja, su kokiais aktoriais nori dirbti, o tada idėjos gimsta savaime. Hong Sang-soo niekada neaiškina aktoriams, ką ir kaip daryti, tad ir filmuojant „Keliautojos poreikius“, pirmą filmavimo dieną Isabellei Huppert buvo įduotas tekstas, du buteliai makoli gėrimo, o visa kita – istorija. Užtat prancūzų kino divai ir patinka dirbti su Hong Sang-soo, nes, pasak jos, tai režisierius, gebantis užfiksuoti ir tyrinėti esamą akimirką, o tai ir yra paties kino esmė.
Filmas „Keliautojos poreikiai“ kinuose nuo spalio 25 d.
Anonsas: