Operatorius Daniel Pearl buvo 23-ejų metų, kai nufilmavo filmą „Kruvinos skerdynės Teksase” („The Texas Chainsaw Massacre“,1974m.) Šis filmas pelnė neabejotiną susižavėjimą Kanų kino festivalyje. Vienas kritikas jį pavadino „beveik tobulu siaubo filmu“, kuris kino mėgėjams suteikė naujos patirties. 1982 metais Daniel Pearl nufilmavo savo pirmąjį muzikinį klipą, o kitais metais laimėjo pirmąjį MTV kino operatoriaus apdovanojimą už klipą „Every Breath You Take“. Pearl nufilmavo virš 400 muzikinių klipų, koncertų-filmų ir daugiau nei 250 reklamų.
Kada Jūs susidomėjote kinu?
DP: Aš pamenu, kaip mama kartą per savaitę mane ir brolį Tom Pearl, kuris yra šešeriais metais vyresnis, nuvesdavo į kino teatrą, kad pabūtume, kol ji apsipirkinėja. Kad ir kokį filmą tuo metu rodydavo, mes eidavome jo žiūrėti. Kai aš augau, rodė TV šou „Milijono dolerių filmas“ ( „The Million Dollar Movie“). Jie rodydavo tokius klasikinius filmus kaip „Įsiveržėliai iš Marso“ („Invaders From Mars“), keturis ar penkis kartus per dieną visą savaitę. Pas mus būdavo atšiaurios žiemos, taigi televizijos aš žiūrėdavau daug. Tai buvo gana svarbu mano patirčiai, nes jie visada rodydavo puikius filmus. Tai man buvo progamokytis iš jų, nors tuo metu net neįsivaizdavau, kad kada nors tą studijuosiu.
Kaip pradėjote studijuoti?
DP: Aš įstojau į komunikacijos mokyklą, iš esmės ten mokėmės reklamos, žurnalistikos, radijo, televizijos ir filmų. Mano kurse buvo 20 ar 22 studentai ir pirmąją dieną dėstytojas mums pasakė, kad mes nerasime darbo šioje industrijoje. Jis sakė, jei jums patinka kinas, jūs gausite diplomą, tada siekite magistro diplomo ir galiausiai pradėkite dėstyti filmų gamybą. Jei jums seksis ir būsite geri, gausite dotacijas ir galėsite kurti filmus savaitgaliais ar per vasaros atostogas. Beveik pusė kurso atsistojo ir išėjo lauk. Man tai neatrodė taip prasta. Aš galvojau, kad galiu tapti kino dėstytoju ir man tai atrodė nuostabu.
O kas nutiko tada?
DP: Dėstytojas pasakė : „Gerai. Dabar mes atsikratėme žmonių, kurie iš tikro nenori čia būti, o jūs kursite filmus ir visi turėsite darbus. Kažkas rašys scenarijus, kažkas taps režisieriais, kažkas redaguos, o kažkas filmuos. Mums reikia operatoriaus.” Jis paklausė, ar kas nors turi patirties su kamera. Štai kaip aš gavau užduotį nufilmuoti savo pirmąjį studentišką filmą. Tai buvo vesternas, kurį mes filmavome gražiose pievose su aukšta, nuo žiemos parudusia žole. Netrukus aš prisijungiau prie kino mokyklos operatorių kurso. Visi norėjo, kad aš filmuočiau jų filmus. Tada atėjo laikas nufilmuoti savo filmą. Mano draugas buvo rokenrolo grupės dainininkas. Jis turėjo kelis draugus, su kuriais įkūrė grupę, kuri parodijavo penktojo dešimtmečio muziką. Visa tai buvo tik juokai. Jie kvailiodami dainavo to meto sentimentalias dainas. Taip man kilo idėja sukurti filmą pavadinimu „ Taigi, tu nori būti rokenrolo žvaigždė“ („So You Want To Be A Rock ‘n’ Roll Star“).
Taigi, gana anksti pajutote, kad norite tapti kino operatoriumi?
DP: Teisingai. Aš greitai įsimylėjau šią veiklą. Prie to daug prisidėjo ir mano tėvas Irving Pearl, kuris buvo mechanikos inžinierius. Jis turėjo įmonę, kuri užsiėmė sunkiosios mašininės technikos įrengimu. Mano mama, Marietta Pearl, nutapė gana daug paveikslų. Aš manau, kad būti kino operatoriumi yra unikalu, nes mes esame ir menininkai, ir technikai… Yra žmonių, kurie yra linkę į techniką ir žmonių, kurie linkę į meną, bet mes esame tie, kurie yra vienu metu abiejose pusėse. Be to, mano tėvai mane pavadino Daniel Pearl. Inicialai yra DP. Ar tai likimas? (DOP- angliškas trumpinys – A cinematographer or director of photography)
Kokie buvo Jūsų planai baigus kino mokyklą?
DP: Planavau tapti dėstytoju. Lankiau visus kursus, kurie buvo skirti kino operatoriams ir kinui. Anglų kalbos fakultetestudijavau scenarijų rašymą. Rusų kalbos fakultete studijavau rusų kino istoriją. Krimtau foto žurnalistiką Žurnalistikos fakultete ir fotografiją Meno mokykloje. Dramos fakultetebaigiau scenos apšvietimo kursus. Filmavau studentų projektus. Teksaso universitetas man pasiūl tapti dėstytoju asistentu, jei baigsiu studijas ten. Tai nebuvo labai gerai apmokamas darbas, bet man tai buvo tarsi svajonės išsipildymas. Štai taip pradėjau studijuoti pas Rod Whitaker. Pirmą dieną jis pasakė „Jūs visi režisuosite filmus, ir, Pearl, tu esi pirmasis.“ Tai buvo nepakartojama patirtis, nes šis vyras yra genijus.
Ar Teksaso universitete nufilmavote daug filmų?
DP: Keli pažįstami studentai baigė universitetą ir pradėjo dirbti. Aš filmavau jų filmus, įskaitant pranešimus apie visuomenines paslaugas Teksaso valstijose. Pirmasis mano darbas buvo nufilmuotas Jungtinių Valstijų Informacijos Agentūrai. Vaikinas, kuris vėliau tapo mano partneriu, režisavo ir filmavo. Jis man pasiūlė 40 ar 50 dolerių per dieną, kad padėčiau jam su kamera ir apšvietimu. Pirmąją dieną mes filmavome rankine 16 mm kamera. Jis nusprendė, kad jam yra per daug būti ir režisieriumi, ir operatoriumi, todėl davė kamerą man. Tai buvo mano pirmasis apmokamas kino operatoriaus darbas. Antraisiais metais jau daug filmavau, taip pat ir reklamas. Pasakiau savo žmonai, kuomet būsiu 35-erių, pradėsiu filmuoti pilnametražius filmus. Po kelių savaičių man paskambino Tobe Hooper.
Ar Jūs Tobe Hooper pažinojote anksčiau?
DP: Kartą mes susidūrėme laboratorijoje. Tobe buvo žinomas kaip kino operatorius. Jis man paskambino po penkių ar šešių mėnesių ir pasakė, kad kuria filmą, kad yra matęs keletą mano darbų per televizijąir nori, kad aš filmuočiau jo filmą„Kruvinos skerdynės Teksase“ („The Texas Chainsaw Massacre“).Paėmiau telefoną, paskambinau žmonai ir pasakiau, kad mano planai ankstinasi 12 metų. Filmo darbai buvo uždelsti ir aš pradėjau nerimauti, kad jie pasamdė ką nors kitą, kaip Laszlo Kovacs ar Vilmos Zsigmond. Kodėl jis pasamdė būtent mane filmuoti šitą filmą? Paklausiau Tobe, kada mes ruošiamės pradėti, jis atsakė : „Daniel, šitam filmui mums reikia 80 000 dolerių, dabar mes turime 70 000, kai gausime dar 10 000 dolerių, iškart pradėsime filmuoti.“ Taigi, aš paskambinau draugui iš pasiturinčios šeimos ir pasakiau, kad yra puiki galimybė investuoti į filmą. Nusiunčiau jam „Kruvinų skerdynių Teksase“ scenarijų ir po penkių valandų jis man paskambino, kadpasakytų, jog nori į tai investuoti. Taip gavau 4 procentus filmo pajamų už tai, kad radau investuotoją. Dalis mano komandos buvo mano kurso draugai ir partneriai iš kino mokyklos. Dauguma buvo mano studentai, nes tadabuvau ką tik baigęs dėstytojo asistento darbą.
Šis filmas buvo labai gerai įvertintas. Kas jį padarė tokiu baisiu?
DP: Scenarijus ir vaidyba. Vaikinas, kuris vaidino pagrindinį herojų filme, Gunnar Hansen, valdė grandininį pjūklą taip, lyg rankose laikytų dantų šepetuką. Net atrodė,lyg jis išvis nieko neturėtų savo rankose. Jis buvo toks stiprus. Šioje istorijoje didžiausią siaubą kelią tai, jog tai nėra mokslinė fantastika. Tai gali nutikti iš tikrųjų.
Ir paskutinis klausimas apie „Kruvinas skerdynes Teksase“. Ar tikėjotės tokios fenomenalios šio filmo sėkmės?
DP: Aš maniau, kad tai bus geras filmas dėl puikaus scenarijaus. Ar maniau, kad jis padarys tokią įtaką, kokią padarė? Tikriausiai net negalėjau to įsivaizduoti…
Kaip toliau klostėsi Jūsų karjera?
DP: Likau Teksase dar trejiems metais mąstydamas apie kitas galimybes. Filmavau reklamas, dokumentinius ir net kelis užsakomuosius pramoninius filmus.
Kaip pradėjote kurti muzikinius klipus?
DP: Tai buvo dar prieš MTV. Aš žavėjausi režisieriaus Russell Mulcahy darbais. Net nežinojau, kad jis buvo absoliutus „Kruvinų skerdynių Teksase“ gerbėjas. 1982-aisiais muzikos video industrija buvo varoma Anglijos prodiuserių, kurie pradėjo dirbti Los Andžele ir Niujorke. Russel yra australas, kuris dirbo Londone, muzikos pasaulio lyderiaujančioje kompanijoje. Vieną dieną man paskambino jo prodiuseris ir pasakė, kad Russell Mulcahy nori su manimi susitikti. Buvau labai susijaudinęs, bet stengiausi atrodyti ramus. Per pirmąjį susitikimą jis man pasakė, kad ruošiamės filmuoti vaizdo klipą grupės “Supertramp” dainai„It‘s Raining Again“. Šis pasiūlymas man atvėrė duris į visiškai naują pasaulį.
Kas nutiko po Jūsų pirmojo muzikinio klipo su Russell Mulcahy?
DP: Jis greitai mane, kaip naują vyruką, pristatė visiems anglų muzikos video režisieriams, kurie dirbo Los Andžele. Po trijų dienų jau filmavau klipą su Donna Summer dainai „She Works Hard for her Money.“ Taip pat dirbau su Steve Barron, Kevin Godley ir Lol Creme. Tada tai buvo žymūs vardai muzikos pasaulyje. Tai buvo neįtikėtina patirtis. Nufilmavau Michael Jackson „ Billy Jean“ klipą, kurįvertinu kaip labai svarbų įvykį. „Billy Jean“ buvo kažkas naujo nei anksčiau matyti vaizdai. Tai buvo absoliuti Steve Barron idėja. Aš tikrai manau,kad šis klipas pasižymėjo istorijoje, nes tada muzikos klipas tapo nauju žanru.
O kada pradėjote filmuoti reklamas?
DP: Koledže pradėjau filmuoti pranešimus apie visuomenines paslaugas. Persikėliau iš Austino į Dalasą, kur filmavau reklamas medžio anglių briketams ir gyvūnų ėdalui „Purina“.Didžiulius reklaminių klipų užsakymus pradėjau gauti po to, kai užsitarnavau vardą filmuodamas muzikinius klipus.
Ką patartumėte jaunimui?
DP: Filmuokite tiek, kiek galite. Svarbiausias dalykas, kurį išmokau kino mokykloje, tai ne žinios, perteiktos profesorių, tai – galimybė filmuoti, filmuoti, filmuoti. Tai yra neįkainojama. Tik filmuodamas pradedi suprasti, kaip galima interpretuoti dalykus. Tai yra patirtis, kurios negausi niekur kitur. Tai bandymai, klydimai ir eksperimentavimai. Tiems, kurie nori tapti kino operatoriais, bet negali įstoti į kino mokyklą – dirbkite apšvietėjo asistentais ir mokykitėsapšvietimo meno. Plačiai atmerkite akis ir stebėkite,kas vyksta aplink. Kameros asistentas turi nepakartojamas galimybes stebėti kino operatoriaus darbą, nes jie visą dieną būna šalia. Aš šitą galimybę praleidau, nes niekada iš tiesų nedirbau su kitu kino operatoriumi.
Gegužės 26-29 d. operatorius Daniel Pearl lankysis Vilniuje ir surengs seminarus bei dirbtuves kino profesionalams, mėgejams, studentams bei visiems besidomintiems.
„Vilniaus kino klasterio“ informacija