fbpx
Naujienos

Ir šventieji danguje naudojasi „iGod“ sukurtomis planšetėmis

Kadras iš filmo „Jobs“  „Incognito Films“ archyvas
Kadras iš filmo „Jobs“
„Incognito Films“ archyvas

„Tai nėra tik produktas. Tai – vizija. Tai – kultūra“, – verslo filosofiją filme „Jobs“ aistringai išdėsto novatorius Steve‘as Jobsas. Ar tai buvo tik skambūs žodžiai publikai, ar ir realūs veiksmai? Pažiūrėkime.

1984 metais „Macintosh“ kompiuterio pristatymas tapo įsimintinu įvykiu šalyje. Reklamos idėja buvo susieta su distopiniu George‘o Orwello bestseleriu „1984“. O jai sukurti agentūra „Chiat/Day“ pasamdė britų kino režisierių Ridley Scottą, išgarsėjusį fantastiniu filmu „Bėgantis skustuvo ašmenimis“. Nuo to laiko į geriausių visų laikų reklamų dešimtukus teberenkamas klipas vaizduoja niūrią George‘o Orwello ateities viziją, kaip viską kontroliuojantis Didysis Brolis skelbia Tiesą iš ekranų pilkai pavergtų žmonių miniai. Staiga pro ginkluotą apsaugą prasiveržia spalvotą aprangą vilkinti šviesiaplaukė mergina, kuri sviedžia kūjį į Didįjį ekraną. Laisvė.

Už šio reklamos klipo gamybą „Chiat/Day“ suplojo tuo metu rekordinę beveik milijono dolerių sumą. Reklamos klipas buvo parodytas vienintelį kartą – per „Super Bowl“ (amerikietiško futbolo finalo) pertrauką. Tačiau klipas pasiekė savo tikslą – reklama buvo tokia įspūdinga, kad ją pristatė beveik visos žinių laidos šalyje.

Išmestas iš „Apple“ ir po 10 metų grįžęs į ją, Steve‘as Jobsas valdybai pateikė svarbiausią reikalavimą – jų kompanija dirbs tik su „Chiat/Day“ reklamos agentūra. Būtent ši agentūra ir sukūrė įžymiąją „Think Different“ reklamos kampaniją, kurią iš pat pradžių įgarsino pats Steve‘as Jobsas. Biografui Walteriui Isaacsonui Steve‘as Jobs prisipažino, kad „Mąstyk kitaip“ geriausiai apibūdina jų kompanijos ideologiją.

2001 metais planuotas išleisti produktas „iPod“ susietas su populiariu Stanley Kubricko filmu „2001: Kosmoso odisėja”. Reklamos kūrėjas Vinnie Chieco aiškino, kad frazė iš šio filmo „Open the pod bay doors, Hal“ nulėmė muzikos grotuvo pavadinimą. Juos ištarė astronautas dirbtiniam intelektui Hal 9000, norėdamas sugrįžti į kosminę stotį. Kosminės stoties kompiuteris Hal 9000, įtaręs, kad astronautai ketina jį, tobulą dirbtinį intelektą, išjungti, neatidarė durų ir pasmerkė astronautus mirčiai.

Po šio filmo Hal 9000 tapo „dirbtinio intelekto maišto prieš žmogų“ metafora. O „Apple“ ir toliau žaidžia su Hal 9000 alegorija – tie, kas turi išmanųjį telefoną „iPhone“, gali paklausti dirbtinį intelektą imituojančios programos „Siri“, kas yra Hal 9000 – ir išgirs, kaip „Siri“ išsisukinėja ir tyčia vengia atsakyti į klausimą.

Ne tik Steve‘o Jobso sukurti produktai, bet ir jo vizijos apie technologijų pažangą sudomino milijonus žmonių visame pasaulyje. Dažnai sakoma, kad jei Steve‘o Jobso sekėjai Jungtinėse Amerikos Valstijose susiburtų į religinį kultą, ši bendruomenė nusileistų nebent tik Krikščionių Bažnyčiai.

Todėl nenuostabu, kad JAV žiniasklaida pusiau juokais, pusiau rimtai tapatina S.Jobsą su mesiju.

Viename „The Economist“ žurnalo viršelių S.Jobsas buvo pavaizduotas su šventojo aureole, o „New York“ žurnalas straipsnį apie novatorių pavadino „iGod“.

„Newsweek“ viršelyje – S.Jobsas prisijungęs prie Budos, o žurnalas „The New Yorker“ netrukus po S.Jobso mirties pavaizdavo jį bendraujantį su Šventuoju Petru, kuris naudojasi „iPad“.

„The New York Times“ publikuotoje esė žurnalistas Ericas Weineris svarstė, ar S. Jobsas galėtų būti naujos religijos pranašas. Religijos, kuri teigia, kad technologijos yra neatsiejama žmogaus asmenybės ir kultūros dalis. Laikas parodys.

Tuo tarpu Steve‘as Jobsas visą gyvenimą tikėjo į – Steve‘ą Jobsą. Filmas apie technologijų amžiaus ikoną šiuo metu rodomas šalies kino teatruose.

„Incognito Films“ informacija

Komentarai