fbpx
Naujienos

Išdalinti Lietuvos kino operatorių apdovanojimai „Ąžuolas 2018“

Mindaugas Survila (dešinėje)
„Ąžuolo“ apdovanojimai
Vytauto Juzėno nuotrauka

Sekmadienio vakarą devintąjį kartą Lietuvos kino operatorių asociacija (LAC) surengė apdovanojimus „Ąžuolas“. Šv. Kotrynos bažnyčioje ir Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus kiemelyje vykęs renginys skirtas įvertinti ryškiausius darbus sukūrusius kino operatorius, padėkoti kolegoms ir burti kino bendruomenę.

„Mąstant apie lietuvišką kiną, norisi pasidžiaugti, kad pamažu atsisakome mažos šalies kompleksų ir nustojame lygintis su didžiosiomis kino industrijos šalimis. Mūsų mąstymas, identitetas ir mažumas kaip tik gali tapti privalumais, padedančiais konstruoti autentišką kino naratyvą. Taip pat džiaugiuosi išskirtiniais šių metų apdovanojimų nominantais“, – atidarydamas ceremoniją sakė Lietuvos kino operatorių asociacijos pirmininkas Narvydas Naujalis.

„Ąžuolas“ už geriausią 2017-ųjų metų kino operatoriaus darbą lietuviškame kine buvo įteiktas Mindaugui Survilai, filmo „Sengirė“ operatoriui ir režisieriui. Apdovanojimų komisijos nariai įvertino paveikią vizualinę filmo koncepciją, kurioje atsiskleidžia savitas operatorinis braižas. 

„Nepaslaptis, jog baigiau biologijos studijas, nesu operatorius. Šis apdovanojimas man yra kaip bakalauro diplomas. Kino mokiausi dirbdamas su operatoriais ir man labai pasisekė, kad turėjau puikų mokytoją. Jis nedėstydavo paskaitų, neaiškindavo ką ir kaip reikia daryti. Dažnai tiesiog užtekdavo būti šalia ir viskas tapdavo aišku. Jaučiu, kad visada liksiu dėkingas Audriui Kemežiui“, – kalbėjo operatorius Mindaugas Survila.

Šioje kategorijoje varžėsi operatoriai Emil Christov (filmas „Stebuklas“, rež. Eglė Vertelytė) ir Simonas Glinskis (filmas „Budėjimas“, rež. Karolis Kaupinis), kuriam buvo įteiktas specialaus paminėjimo prizas už vizualinę filmo koncepciją, kurioje ryškėja originalus operatoriaus braižas.

„Gilė“ už metų geriausią jaunojo kino operatoriaus darbą atiteko Odetai Riškutei, filmo „Paskutinė diena“ (rež. Klaudija Matvejevaitė) operatorei. Komisijos nariai įvertino kameros įtaigumą, suvaldytas mizancenas ir šviesą. Apdovanojimui taip pat buvo nominuoti Mindaugas Docaitis (filmas „Sigis“, rež. Tomas Gvozdas) ir Linas Žiūra (filmas „Yana“, rež. Saulė Bliuvaitė).

„Ąžuolą“ už kūrybinius gyvenimo pasiekimus pelnė operatorius ir režisierius Algirdas Tarvydas. Operatorių dėkingumo prizas buvo įteiktas apšvietėjui Vidmantui Kralikauskui.

„Šiemet gavome labai įvairių filmų savo žanru, formatu, vizualinėmis koncepcijomis. Buvo daug diskusijų, ginčų kiek mažiau. Nusprendėme, kad filmai turėtų būti atrenkami ne tik dėl aukšto operatoriaus profesionalumo, bet ir dėl jo gebėjimo vaizdu sukurti gilesnį filmo sluoksnį ir taip priversti žiūrovą mąstyti ir atverti jam platesnes interpretavimo erdves“, – ceremonijos metu sakė apdovanojimų komisijos narė, operatorė Kristina Sereikaitė. Šiemet filmus taip pat vertino kino kritikas Gediminas Kukta, režisierius Andrius Blaževičius, operatoriai Saulius Lukoševičius ir Vytautas Katkus.

Komentarai