fbpx
Kino pavasaris, Naujienos

Kas sieja Kongo Respublikos dendžius, Kanų liūtus ir filmą „Amžinai stilingos“?

„The Sapeurs“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
„The Sapeurs“ Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas
„The Sapeurs“
Festivalio „Kino pavasaris“ archyvas

Šiandien, gruodžio 2 d., prasidės prekyba bilietais į filmo „Amžinai stilingos“ (angl. Advanced Style) seansus „Forum Cinemas“ kino teatruose Vilniuje ir Kaune, taip pat „Pasakoje“, „Skalvijoje“, „Multikino“ ir „Spindulyje“.

Antroji žinia ta, kad „Geriausių 2014 metų KANŲ LIŪTŲ reklamų“ žiūrovų juokas Lietuvoje griaudės ne tik šiandien, bet ir papildomų seansų metu – gruodžio 3 bei 4 dienomis.

O šias dvi geras naujienas sieja spalvingas pasakojimas apie Kongo Demokratinėje Respublikoje gyvenančius juodaodžius, kurių didžiulis hobis ir gyvenimo aistra – puoštis. Jų judėjimas vadinamas „The Sapeurs“ (the Society of Tastemakers and Elegant People). Keletą jam priklausančių charizmatiškų vyrukų galima pamatyti alaus „Guinness“ reklaminiame klipe, kuris pakliuvo tarp „Gariausių 2014 metų KANŲ LIŪTŲ reklamų“.

„The Sapeurs“ – „Guinness“ reklamoje:

Kongo Respublikos sostinėje Brazavilyje gyvenantys džentelmenai tikrai neišsiskiria galingu kišenių turiniu. Tačiau tai labiausiai ir žavi, kad jie, paprasti darbininkai, grįžę namo po varginančio darbo, nusimeta nešvarius drabužius ir lenda į spalvingus kostiumus, prisitaiko kaklaraiščius, apsiauna galbūt mėnesio algą kainavusius batus, pasipuošia švariais marškiniais ir keliauja susitikti su lygiai tokiais pat džentelmenais. Dažnai „The Sapeurs“ drabužius siuvasi patys, mainosi su draugais, perka dėvėtų drabužių parduotuvėse ar netgi gauna iš labdaros organizacijų. Nepaisant šių pastangų, puoštis nėra svarbiausia „The Sapeurs“ savybė. Mandagumas, draugiškumas, gera nuotaika – bruožai, kurie džentelmenui prie stilingo kostiumo dera taip pat, kaip brangūs krokodilo odos batai.

„The Sapeurs“ aprangoje dominuoja XX amžiaus pradžios prancūziška elegancija ir rafinuotumas, į Kongo Respubliką, tuomet prancūzų koloniją, plūstelėjęs drauge su džiazo ritmais. Išskirtinumo šiems džentelmenams suteikia egzotiška aplinka, kurioje jie gyvena. Jų išvaizdoje ir elgesyje susikerta Afrikos ir Europos tradicijos ir patirtys, kas dar labiau išryškina šio judėjimo savitumą. Vien jau ką reiškia gebėjimas atrodyti švariai šalyje, kurioje taip trūksta vandens, ir žinoma, madingai, tuose kvartaluose, regionuose, kurie laviruoja ant didžiulio skurdo ribos.

„Tai kur kas daugiau nei stilius, tai gyvenimo būdas, požiūris į gyvenimą, diktuojantis, kad visuomet yra galimybė būti tuo, kuo nori būti, nesvarbu, kurioje pasaulio vietoje ir socialiniame sluoksnyje gimei“, – sako „Guinnesso“ reklamas režisavęs fotografas Hectoras Mediavilla.

Trumpas dokumentinis filmas apie „The Sapeurs“ – „Guinness“ reklama:

Taigi, puoštis ir eksperimentuoti su savo įvaizdžiu toli gražu mėgsta ne tik moterys. Puiki paralelė šiai „Guinnesso“ reklamai, pasakojančiai apie bendruomenės „The Sapeurs“ gyvenimo būdą, – režisierės Linos Plioplytės filmas „Amžinai stilingos“. Šios juostos apie spalvotas, kiekviena diena besidžiaugiančias, mada gyvas brandaus amžiaus moteris premjera įvyks šią savaitę – gruodžio 4 d. Bilietai į kitus seansus – jau prekyboje.

Madingiausią metų filmą „Amžinai stilingos“ Lietuvoje platina festivalis „Kino pavasaris“:

Komentarai

Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ yra didžiausias kino renginys Lietuvoje. Sukurtas 1995 metais, festivalis vieno didžiausių ir gausiausiai lankomų renginių šalyje vardą užsitarnavo pateikdamas žiūrovams kruopščiai atrinktą, didžiuosiuose pasaulio festivaliuose kino profesionalų ir mėgėjų įvertintą kino programą.