fbpx
Kino industrija, Naujienos

Kino edukacijos ugdymo bazėje – nauji filmai

Kadras iš filmo „Sapnuoju, kad einu“ LKC archyvas
Kadras iš filmo „Sapnuoju, kad einu“ LKC archyvas
Kadras iš filmo „Sapnuoju, kad einu“
LKC archyvas

Tęsdamas prieš metus inicijuotos kino edukacijos programos įgyvendinimą, Lietuvos kino centras (LKC) papildė Kino edukacijos ugdymo bazę 6 naujais filmais ir jiems skirtomis metodinėmis medžiagomis.

Dar viena naujovė, skirta kino edukacija besidomintiems mokytojams – trumpi video įrašai iš kino edukacijos seminaro. Šiuose įrašuose glaustai pristatoma kino edukacijos sąvoka, jos svarba ugdymo procese, supažindinama su Kino edukacijos ugdymo baze, jos struktūra ir turiniu, aptartos parinktų filmų programos, pateikti praktiniai filmo analizės pavyzdžiai. Seminaro lektorės – kino edukacijos specialistė, medijų antropologė Gintė Žulytė ir kinotyrininkė, kino žurnalistė Auksė Kancerevičiūtė.

Dėl laiko stokos ar atstumų ne visi pedagogai gali atvykti į Lietuvos kino centro organizuojamus nemokaus seminarus, todėl LKC tinklapyje nuo šiol talpinamos video seminarų ištraukos, kurios prieinamos visiems mokytojams, norintiems į mokymo procesą įtraukti ir jame naudoti judančius vaizdus, jiems patogiu metu.

Kino edukacijos ugdymo bazės pagrindas – trys filmų programos, skirtos trims amžiaus grupėms. Į kiekvieną filmų programą įtraukti vaidybiniai, dokumentiniai, animaciniai bei trumpametražiai filmai. Tai lietuviški filmai, sukurti per Lietuvos nepriklausomybės laikotarpį.

Kadras iš filmo „Šuns dienos“ Festivalio „Scanorama“ archyvas
Kadras iš filmo „Šuns dienos“
Festivalio „Scanorama“ archyvas

Kiekvienam į filmų programas įtrauktam filmui parengta metodinė medžiaga. Ją sudaro filmo aprašymas ir analizė: filmo žanro bei stiliaus ypatybės, filmavimo technikos bei kino kalbos pagrindai, informacija apie filmo kūrėjus, filmo recenzijos, kino terminų žodynėlis, diskusijų temos ir užduotys, pavyzdinis pamokos scenarijus.

Į filmų programas įtraukti ir Lietuvos kino korifėjų ir jaunosios kartos kino kūrėjų (Š. Barto, A. Stonio, A. Puipos, R. Banionio, J. Leikaitės, K. Vildžiūno, G. Beinoriūtės, A. Blaževičiaus, R. Bartkutės bei kitų) filmai.

Šiemet Kino edukacijos ugdymo bazę papildė šie filmai: „Nebaigta pasaka“ (rež. A. Skučas), „Stebuklų laukas“ (rež. M. Survila), „Sapnuoju, kad einu“ (rež. J. V. Tūras), „Tiulis“ (rež. D. Jaruševičius ir I. Šilina), „Šuns dienos“ (rež. I. Veiverytė), „Tik ne su juoda“ (rež. A. Linkevičiūtė).

Sudarant filmų programas atsižvelgta ne tik į tai, kad filmų temos būtų įdomios ir patrauklios moksleiviams bei aktualios pagal mokyklose dėstomus dalykus (pvz., istorija, etika, gimtoji kalba, meninis ugdymas, biologija, matematika), bet ir į filmų „kino kalbą“, t.y. scenarijaus, režisūros, kinematografijos, montažo, garso takelio ypatybes.

Kino edukacijos ugdymo bazė patalpinta Lietuvos kino centro interneto svetainėje. Ji skirta visiems pedagogams, kurie jau naudoja filmus mokymo procese ir kurie norėtų tai daryti. Užsiregistravę ir prisijungę prie bazės mokytojai kartu su savo moksleiviais galės kartu tiesiogiai internetu žiūrėti bazėje esančius filmus.

LKC kino edukacijos programos idėja remiasi kino edukacijos modeliu, kurio esmė – skatinti moksleivius žiūrėti gerą kiną, diskutuoti apie jį ir suprasti, o pedagogus – naudotis kinu kaip informacijos šaltiniu, ne tik kaip pagalbine vaizdine priemone.

Komentarai