fbpx
Naujienos

Kino kursai – meilei kinui užsikrėtusiems žiūrovams ir pedagogams

Lukas Brašiškis „Skalvijos“ archyvas
Lukas Brašiškis
„Skalvijos“ archyvas

Netrukus „Skalvijos“ kino centro slenkstį žiūrovai mins norėdami ne tik pasižiūrėti filmų, bet ir įgyti daugiau žinių. Kovo viduryje čia prasidės net dveji kino kursai: vieni skirti besidomintiems kino istorija, kiti – kino pasakojimo įgūdžių norintiems pasisemti pedagogams. Kursai turėtų itin sudominti tuos, kurie mėgsta ne tik pasiklausyti, bet ir pasidalinti savo įžvalgomis, idėjomis, ieškoti praktinio žinių pritaikymo.

Kovo 13 d. paskaitų – diskusijų ciklą „Skalvijoje“ pradės kinotyrininkas Lukas Brašiškis. Aštuonis ketvirtadienius jis paskirs keliolikos ryškią žymę kino istorijoje palikusių režisierių kūrybos aptarimams. Paskaitas lydės nuolatinės jungčių ir sąsajų paieškos tarp pasirinktų kino kūrėjų ir juos veikusio istorinio, technologinio, estetinio konteksto, tarp ryškiausių jų filmų ir opiausių ano meto temų, klausimų, kurie aktualūs iki šiol.

Tarp paskaitų temų – „mažojo“ žmogaus perkėlimas į didžiojo kino ekranus Charlie Chaplino filmuose, modernios XX a. vidurio Europos visuomenės atspindėjimas Michelangelo Antonioni filmuose, revoliucinė prancūzų Naujosios bangos estetika ir tematika Francois Truffaut kine. Abipus geležinės uždangos kūrusių Andrejaus Tarkovskio ir Stanley Kubricko filmai leis pažvelgti į žmogaus ir kosmoso įvaizdžius Šaltojo karo kine, naujasis Holivudo kinas – į maištaujančios Amerikos veidą ir t.t. Paskaitose neliks pamiršti ir tokie šiuolaikiniai kino režisieriai kaip Michaelis Haneke, Abbas Kiarostami, Mohsen Makhmalbaf bei kt.

Kovo 17–19 d. pedagogai kviečiami į tris vakarus truksiantį kino dramaturgijos seminarą. Scenaristė Gailė Garnelytė juos pažindins su kino istorijų pasakojimo kalba, aiškinsis, kuo ši skiriasi nuo rašytinės ar žodinės. Pedagogai išbandys įvairius kūrybinius rašymo būdus, pavyzdžiui, rašymą skambant muzikai, ir stengsis patys išsiaiškinti, kaip įdomiai pasakoti istorijas. Charakterių vystymas, konflikto įžiebimas ir rutuliojimas, detalės taps jų palydovais.

Šiame seminare lapkritį dalyvavęs etikos ir filosofijos mokytojas Vidas Dusevičius pasakoja savo pamokose pritaikęs ne vieną kūrybinio rašymo metodą. Jo auklėtiniai eksperimentavo rašydami su muzikiniu fonu ir be jo, popieriuje fiksuodami visas be išimties mintis, stebėdami minčių judėjimą nuo vienos asociacijos prie kitos. Rezultatai nustebino ir pedagogą, ir moksleivius.

„Mokykloje vaikai išmoksta ne tik gerų, bet ir „negerų dalykų”. Pavyzdžiui, tam tikrų rašymo šablonų: įžanga, dėstymas, apibendrinimas. Todėl ir mokykliniai rašinėliai neretai tokie šabloniški. Kai šabloniškai mokoma interpretuoti, kūrybiškumas traukiasi. Tačiau, kai pamokose pamėginome panaudoti Gailės minėtus kūrybinio rašymo elementus, patys nustebome, kokie kūrybiški galime būti“, – pasakojo sostinės Šv. Kristoforo gimnazijos pedagogas.

Registruotis į G. Garnelytės seminarą pedagogai kviečiami iki kovo 10 d., į L. Brašiškio paskaitų ciklą – iki kovo 11 d. Tai galima padaryti el. paštu akademija@skalvija.lt arba tel. 2610505. Beje, lankydami L. Brašiškio kino kursus, jų dalyviai galės naudotis 50 proc. nuolaida kino seansams „Skalvijoje“.

Daugiau www.skalvija.lt

Komentarai