Kiekvienas pavasaris kinomanui prasideda kartu su festivaliu „Kino pavasaris“. O šiemet festivalio programa išties įspūdinga! Tad, jei dar nenusprendėte ką žiūrėti festivalio „Kino pavasaris“ metu, ne bėda! KINFO komanda dalinasi savo rekomendacijomis.
Atidarymo filmas – „Mamytė“ (Mommy), 2014, Rež. Xavier Dolan
Giedrė: „Xavieras Dolanas auga su kiekvienu filmu. Mamytė – sprogstamasis muzikos, nevaldomos energijos ir puikios vaidybos kokteilis. Dar niekada mamytė ir sūnelis nebuvo taip verti vienas kito!“
Ieva: „Tikriausiai vienas laukiamiausių šių metų „Kino pavasario“ filmų – Xaviero Dolano „Mamytė“. Režisieriaus darbas didelio dėmesio susilaukė Kanų festivalyje. Pagaliau jį galėsime išvysti ir Lietuvoje. Trijų asmenų gyvenimo istoriją pasakojantis filmas, pirmiausiai pritrauks Dolano gerbėjus, bet tikriausiai rekomenduočiau jį pažiūrėti visiems. Ne veltui jis buvo išrinktas atidarymo filmu.“
Filmo „Mamytė“ anonsas
Konkursinė programa „Nauja Europa – nauji vardai“
„Gentis“ (The Tribe), 2014, Rež. Myroslav Slaboshpytskiy
Giedrė: „Niūrus, žiaurus, ne vieną prasmės sluoksnį turintis filmas, itin taikliu pavadinimu. Neprofesionalūs aktoriai, bendraujantys vien neverčiama gestų kalba, sviedžia vitališkos, kone pirmykštės energijos gūsį žiūrovams į veidus. Kartais norėsis užsimerkti, bet filmą pamatyti verta.“
„Sangailės vasara“, 2015, Rež. Alantė Kavaitė
Gabrielė: „Ryški šviesa, ieškojimai, atradimai – paauglystės metas, kai nepasitikėjimas, klausimai ir sumišimas yra valdančiosios jėgos. Sangailėje jas pergalės artimo žmogaus atradimas – tai draugystės ir meilės istorija, kurią papasakos Alantė Kavaitė. Vienareikšmiškai – laukiamiausias filmas iš lietuviškų filmų premjerų.“
„Vėjų kryžkelėje“ (In the Crosswind), 2014, Rež. Martti Helde
Giedrė: „Jauno estų režisieriaus Martti Helde stiprus kino debiutas išties vertas dėmesio. Juodai baltas, išskirtinės vizualinės technikos filmas paliečia itin skaudžią Baltijos šalims 1941-jų metų trėmimų temą. Tai vienas tų retų atvejų, kai randamas būdas kino kalba perteikti sunkiai žodžiais nusakomas istorines traumas.“
Filmo „Vėjų kryžkelėje“ anonsas
Kiti konkursinės programos „Nauja Europa – nauji vardai“ filmai
Konkursinė programa „Baltijos žvilgsnis“
„Tylos žvilgsnis“ (The Look of Silence), 2014, Rež. Joshua Oppenheimer, Anonymous
Ieva:„Kino pavasaryje“ rekomenduočiau pažiūrėti lietuvių kilmės amerikiečio Joshua Oppenheimerio dokumentinį filmą „Tylos žvilgsnį“. Prieš dvejus metus pasaulį sudrebinęs su filmu „Žudymo aktas“ (The Act of Killing, 2012), režisierius vėl grįžta į Indoneziją ir pasakoja apie 1965-1966 m. šalį sukrėtusias žudynes. Šis filmas neturėtų palikti abejingų dokumentinio kino gerbėjų ir tų, kuriuos domina politika.“
Audrius: „Jei matėte „Žudymo aktą“ (The Act of Killing, 2012), turite pamatyti ir šį naująjį Joshua Oppenheimerio darbą. Šį kartą į kraupų Indonezijos istorijos etapą žvelgiama kitomis akimis – aukų. O kur jūs dėtumėte žvilgsnį, kai aplink jus gyventų jūsų artimųjų žudikai?“
Filmo „Tylos žvilgsnis“ anonsas
Kiti konkursinės programos „Baltijos žvilgsnis“ filmai
Programa „Meistrai“
„Leviatanas“ (Leviathan), 2014, Rež. Andrei Zvyagintsev
Ieva:„Vienas laukiamiausių mano festivalio fimų – Andrejau Zvyagintsevo „Leviatanas“. Šiais metais „Oskarui“ nominuotas filmas pagaliau atvyksta ir į Lietuvos kino ekranus. Režisierius šiuolaikiškai perteikia Jobo knygos istoriją, kur veiksmas vyksta dabartinėje Rusijoje. Esant dabartinei politinei šalies situacijai, flmas yra itin aktualus, kuris neleidžia nusigręžti nuo supančios neteisybės.“
Gabrielė: „Valdžios išsikerojimas – jos šaknys apsivyniojusios ne tik viešąsias įstaigas, bet yra pervėrusios individą. Galingas filmas, suliejantis Jobo knygą, Hobbeso idėjas bei šiuolaikinės Rusijos kasdienybę, į kurį žiūrovas turėtų atkreipti dėmesį dar ir dėl kitų aplinkybių: filmo režisierius susidūrė su cenzūra ir filmo atmetimu gimtojoje šalyje, t.y. ir pats stojo prieš nehumanišką leviataną.“
„Pokalbiai su dievais“ (Words with Gods), 2014, Rež. Emir Kusturica, Bahman Ghobadi, Alex de la Iglesia, Guillermo Arriaga, Warwick Thornton, Hector Babenco, Mira Nair, Hideo Nakata, Amos Gitai
Audrius:„Kai kada kalbame su žmonėmis, o kai kada kalbame su dievais. Dažnai – labai skirtingai ir savitai. Kai kada mes net susipykstame, kad su dievais kalbame skirtingai. Taigi šis filmas – puiki proga suprasti ir pažinti kitaip kalbantį. Juk visi mes esame tokie patys žmonės, kurie ilgisi.“
Filmo „Pokalbiai su dievais“ anonsas
„Ponas Terneris“ (Mr. Turner), 2014, Rež. Mike Leigh
Alisa: „Kiekviena nauja Mike`o Leigho juosta – didžiulė dovana režisieriaus gerbėjams. Jo filmai visada išsiskiria puikiu, originaliu scenarijumi bei nepamirštama aktorių vaidyba. Realizmo meistrą dažniausiai domina iš pirmo žvilgsnio niekuo neypatingi paprastų miestiečių gyvenimai, šį kartą režisieriaus akiratyje atsidūrė Williamas Turneris.“
„Taksi“ (Taxi), 2015, Rež. Jafar Panahi
Giedrė: „Šį filmą turi pamatyti visi, kas myli kiną. Ir tiki žodžio laisve. Nes pats jo egzistavimas – iššūkis opresyviai valstybei, bandančiai atimti iš savo piliečių kūrybos ir saviraiškos laisvę. Kita vertus, Jafaras Panahi – talentingas kino kūrėjas, kurio darbai ir be viso politinio konteksto nusipelno dėmesio.“
Alisa: „Nuo 2010 metų iraniečių režisieriui Jafarui Panahiui uždrausta kurti filmus, tačiau jis ir toliau nenustoja kiekvieną kartą iš naujo įrodinėti, kad jokia cenzūra negali nugalėti meno. „Auksinį lokį“ Berlinalėje pelnęs „Taksi“ – jau trečiasis filmas po įsigaliojusio draudimo, jame režisierius gudriai fiksuoja Irano visuomenę, net neimdamas kameros į rankas.“
Audrius: „Kiekvienas esame važiavę taksi. Kai kada vairuotojai kalbina, kai kada – ne. O jei vairuotojas pasitaiko esantis žymus Irano režisierius Jafaras Panahis? Manau, rastumėte apie ką pakalbėti, net jei ir esate visiškas tylenis. Šis filmas – tai puikus būdas pažvelgti į šią įdomią šalį iš vidaus paprastų iraniečių akimis.“
„Žmogus – paukštis“ (Birdman), 2014, Rež. Alejandro González Iñárritu
Lina: „Filmas patraukia ne tik garsiomis aktorių pavardėmis, ypatingu režsieriumi ar surinktais apdovanojimais, bet ir savo išskirtine forma. Filmas atrodo taip, tarsi būtų nufilmuotas vienu kadru, įspūdį susitiprina dar ir tai, kad visas veiksmas vyksta gana „ankštoje“ erdvėje – Brodvėjaus teatre ir jo užkulisiuose. Netrūksta aliuzijų į kitus kūrinius ir savito A. G. Iñárritu humoro.“
Filmo „Žmogus – paukštis“ anonsas
Kiti programos „Meistrai“ filmai
Programa „Festivalių favoritai“
„Frenkas“ (Frank), 2014, Rež. Lenny Abrahamson
Alisa: „Beveik penkiasdešimties metų airių režisieriui pavyko nufilmuoti vieną jaunatviškiausių praeitų metų filmų. Alternatyvios muzikos grupės neištariamu pavadinimu lyderis, pagrindinį vaidmenį atliekantis Michaelis Fassbenderis visada vaikšto užsidėjęs netikrą galvą, bet tai dar toli gražu ne vienintelė jo keistenybė. Kultinio muzikanto Franko Sidebottomo gyvenimu įkvėptoje tragikomedijoje tyrinėjama trapi riba tarp paprasto apsėdimo ir visiškos beprotybės.“
Kiti programos „Festivalių favoritai“ filmai
Programa „Kritikų pasirinkimas“
„Chaucha“ (Jauja), 2014, Rež. Lisandro Alonso
Ieva: „Lisandro Alonso filmas „Chaucha“ sudomino ir tuo, kad pagrindinį filmo veikėją įkūnija Viggo Mortensenas, kurį gana retai galima išvysti didžiuosiuose kino ekranuose. Šis filmas sukurtas bendradarbiaujant net aštuonioms šalims. Pasakojantis apie daną kapitoną Gunarą Dineseną, atvykusį dirbti į Argentiną kartu su savo 15-mete dukra, šiais metais festivalyje bus rodomas „Kritikų pasirinkimo“ programoje.“
„Burgundijos kunigaikštis“ (The Duke of Burgundy), 2014, Rež. Peter Strickland
Gabrielė: „Burgundijos kunigaikštis“ – apie drugių ekspertes. Tik čia drugiai skrajos moters kūno linijomis, skleisdami erotikos šleifą. Vien filmo anonsas pulsuoja smarkiau nei visas „Penkiasdešimt pilkų atspalvių“.“
Filmo „Burgundijos kunigaikštis“ anonsas
„Meilė yra keista“ (Love is Strange), 2014, Rež. Ira Sachsas
Alisa:„Jautri, bet visiškai nesentimentali istorija apie tokią santykių stadiją, kai jau drąsiai gali pasijuokti iš praeities klaidų ir klystkelių, nebijodamas, kad tavęs nesupras.“
Filmo „Meilė yra keista“ anonsas
Kiti programos „Kritikų pasirinkimas“ filmai
Programa „Metų atradimai“
„Mergina naktį grįžta namo“ (A Girl Walks Home Alone at Night), 2014, Rež. Ana Lily Amirpour
Gabrielė: Vampyrų tema neišsenka nuo trečiojo dešimtmečio Nosferatu iki užpraeitų metų Jarmuscho bandymų. Iranietiška versija turėtų parodyti dar kažko savito. Truputį baugios, šiek tiek juokingos, smailios iranietiškos iltys.
Filmo „Mergina naktį grįžta namo“ anonsas
„Naujienų medžiotojas“ (Nightcrawler), 2014, Rež. Dan Gilroy
Ieva:„Kino ekranuose šiais metais mus stebins aktorius Jake Gyllenhaalas filme „Naujienų medžiotojas“ (Nightcrawler, 2014). Jo veikėjas Lu pradeda filmuoti šiurpius įvykius, po to juos parduoda žinių laidoms. Nuolat balansuodamas tarp beprotybės ir sveiko proto, jis padarys viską, kad nusikaltimo scena atrodytų dar kraupiau. Nuostabi vaidyba ir šiurpinanti istorija, kurią verta išvysti didžiuosiuose ekranuose.“
Filmo „Naujienų medžiotojas“ anonsas
Kiti programos „Metų atradimai“ filmai
Programa „Dokumentika. Spalvotas gyvenimas“
„Dainos iš Šiaurės“ (Songs from the North), 2014, Rež. Soon-Mi-Yoo
Audrius: „Ne kasdien galime lyg pro rakto skylutę pažvelgti į ŠiaurėsKorėjos žmonių gyvenimą. Šį filmą verta pamatyti vien dėl to, kad dar labiau vertintume tai, kad esame laisvi jau 25-rius metus ir niekas mums neplauna smegenų kvailomis ideologijos idėjomis bei kad turime visišką laisvę rinktis.“
Filmo „Dainos iš Šiaurės“ anonsas
Kiti programos „Dokumentika. Spalvotas gyvenimas“ filmai
Programa „Prancūziškos naujienos“
„Mažasis Kenkenas“ (P’tit Quinquin / Li’l Quinquin), 2014, Rež. Bruno Dumont
Alisa: „Visiškai netikėta detektyvinė komedija iš „Žmonijos“, „Flandrijos“ ir „Be šėtono“ režisieriaus. Mažame miestelyje randamos negyvos karvės su jų viduje paslėptais žmonių kūnais, o visi gyventojai, regis, turi ką slėpti. Beje, prancūzų kino žurnalas „Cahiers du cinéma“ išrinko šį filmą geriausia praeitų metų juosta.“
Filmo „Mažasis Kenkenas“ anonsas
Kiti programos „Prancūziškos naujienos“ filmai