Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ prieš pat didžiąsias metų šventes savo žiūrovams dovanoja galimybę pirmiesiems žvilgtelėti, kas jų laukia 2022 metų kovo 24-balandžio 3 dienomis vyksiančiame renginyje. Pristatydami vieną ryškiausių festivalio naujienų, jo organizatoriai neabejoja: kinas yra šventė, todėl žiūrovus kviečia į išskirtinius seansus naujoje, netradicinėje erdvėje – Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT). Ypatingoje, kamerinės auros gaubiamoje salėje kovo 27–30 dienomis bus rodomi nepamirštami filmai: nuo šių metų Kanų kino festivalį atidariusio kultinio prancūzų režisieriaus Leoso Caraxo ir grupės „The Sparks“ miuziklo premjeros iki nebyliojo filmo visai šeimai su Šv. Kristoforo kamerinio orkestro įgarsinimu. Į keturis jų bilietų prekyba prasideda jau šiandien.
„Šiemet po metų pertraukos vykusiame Kanų kino festivalyje dar kartą pajutome ir prisiminėme, kokią nepaprastą galią turi gyvi kino susitikimai, vienijanti kino kalba, salėje patirtos emocijos ir neįprastos filmų erdvės. Daug metų stengiamės, kad mūsų žiūrovai ne tik pamatytų geriausius pasaulio filmus, bet ir išsineštų ilgam atmintyje išliekančias patirtis. Norime, jog 27-asis festivalis mums visiems, pavargusiems nuo virtualybės, būtų didžiulė šventė, proga, kuriai ruošiamasi, kurios laukiama ir kurią gera prisiminti. Per tuos dvejus metus mes tikrai nusipelnėme rasti priežasčių dažniau išeiti ir dalintis teigiamomis emocijomis su kitais, todėl labai džiaugiamės galėdami pakviesti į kino seansus vienoje reikšmingiausių Lietuvos kultūros erdvių ir pajusti tikrąją kino magiją“, – sako festivalio generalinis direktorius Algirdas Ramaška.
LNOBT vadovas Jonas Sakalauskas neabejoja, kad LNOBT vyksiančiuose seansuose žiūrovai pamatys visai kitą festivalio pusę: „Pristatydami šventines operos ir baleto premjeras teatre matome, kaip gausiai ir džiugiai žmonės į jas renkasi, kaip stipriai yra pasiilgę progų pasipuošti, susitikti ne kasdienėje, o ypatingoje aplinkoje. Labai džiaugiuosi, kad kultūros organizacijos vienija jėgas tam, kad žiūrovams sukurtų įsimintinus reginius. Esu tikras, jog mūsų erdvėje lankytojai pajus didžiųjų Europos kino festivalių dvasią ir kartą metuose vykstančios kino šventės ypatingumą“, – pasakoja jis.
Kanų kino festivalio numylėtiniai
Nepaprastą patirtį dovanos ir tikrosios kino magijos grožį primins po devynerių metų pertraukos į Kanų kino festivalį grįžusio ir jį iškilmingai atidariusio bei „Auksinę palmės šakelę“ geriausio režisieriaus kategorijoje pelniusio prancūzų kino enfant terrible Leoso Caraxo fantastiškas miuziklas „Anetė“ (Annette).
Nuo kostiumų detalių iki masinių scenų, nuo Los Andželo stand-up scenos iki siurrealistinių operos pastatymų – Leoso Caraxo ir „The Sparks“ viziją atskleisti padėsiančioje LNOBT salėje žiūrovai bus kviečiami sekti nepaprastą amerikiečių aktoriaus Adamo Driverio ir prancūzų kino žvaigždės Marion Cotillard įkūnijamų Henrio ir Anos tragišką meilės istoriją. Priėmę miuziklo ir operos iššūkį šie puikūs aktoriai sužiba naujomis ryškiomis spalvomis.
Į premjerinį filmo seansą žiūrovai kviečiami atvykti kaip į tikrą miuziklą – vilkėdami black tie aprangos kodą.
Visiems, pasiilgusiems plačios jausmų paletės kine, privalu pamatyti kritikų vienu įdomiausių ir svarbiausių šiuolaikinių režisierių laikomo norvegų kino kūrėjo Joachimo Triero filmą „Blogiausias žmogus pasaulyje“ (The Worst Person In The World).
Pagrindinei filmo veikėjai Džiuli, už kurios vaidmenį norvegų aktorė Renate Reinsve Kanų kino festivalyje pelnė geriausios aktorės apdovanojimą, tuoj trisdešimt, o jos gyvenimas – egzistencinė netvarka. Atsidūrusi kryžkelėje ji turi apsispręsti: sutikti su savo vaikino noru kurti šeimą ar leistis į naujus potyrius su netikėtai sutiktu žavingu nepažįstamuoju.
„Tai turbūt smagiausias ir tiksliausias festivalio filmas apie šiuolaikybę. Su pagrindine veikėja susitapatins bemaž visi Y kartos žiūrovai, o kiti galbūt geriau supras jos egzistencinį nerimą, kylantį iš galimybių gausos, įsigalėjusio individualizmo ir savirealizacijos kulto“, – sako festivalio programos vadovė Aistė Račaitytė.
Tailando kino meistro debiutas anglų kalba
Žiūrovo gebėjimą įsiklausyti į garsinius svetimų miestų ir džiunglių peizažus pažadins Lietuvos žiūrovams puikiai pažįstamas filmo „Memoria“ (Memoria) režisierius ir instaliacijų menininkas Apichatpongas Weerasethakulas iš Tailando. Kaip ir ankstesniuose savo kūriniuose, paslaptingoje dramoje „Memoria“ kino kūrėjui pavyksta su beveik neįmanomu tikslumu perteikti pojūčius ir mintis, subtiliai ataidinčius vaizdais, garsais ir istorijomis.
„Memoria“ – tai pirmasis filmas, kurį A. Weerasethakulas sukūrė už Tailando ribų. Pagrindiniam vaidmeniui jis pakvietė seną pažįstamą, britų aktorę Tildą Swinton, taip įgyvendindamas abiejų ilgai brandintą norą dirbti kartu. T. Swinton įkūnytą Džesiką paryčiais pabudina garsus trenksmas, po kurio prasideda nemiga. Kartu su ja žiūrovas leidžiasi į kelionę ieškoti šio pirmapradžio garso šaltinio. Rami, realistiška kino kalba pamažu padeda režisieriui įtikinti žiūrovą, kad gyvieji ir mirusieji, praeitis ir dabartis gali egzistuoti greta.
„Kino pavasario“ komandos svajonė – Charlieʼo Chaplino komedija „Cirkas“ su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru
Klasikos gerbėjus ir šeimas su pačiais mažiausiais žiūrovais į nepaprastą kelionę laiku pakvies dar prieš dvejus metus suplanuota ir dėl pandemijos nukelta festivalio komandos svajonė – žaisminga Charlieʼo Chaplino komedija „Cirkas“ (The Circus), kurio originalų nebylaus 1927 metų filmo garso takelį gyvai atliks ir magišką patirtį dovanos Šv. Kristoforo kamerinis orkestras.
Pirmąjį „Oskarą“ aktoriui atnešęs filmas – tai garsiausio pasaulio kino komiko duoklė akrobatikai ir pantomimai, įkvėpusioms didžiuosius jo gyvenimo vaidmenis. Ch. Chaplino personažas Valkata yra apkaltinamas kišenvagyste ir, sprukdamas nuo policijos, pasislepia keliaujančiame cirke. Taip prasideda nuotykių kupina komiška istorija.
Bilietus į specialius kovo 27–30 dienomis vyksiančius seansus Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre galima įsigyti: https://bit.ly/3pRyQ0l