fbpx
Filmų recenzijos (Kinomaistas.lt), Kinomaistas.lt archyvas

„Kino pavasaris’15”: „Žvaigždė“ – tragikomiškų likimų atspindžiai

Pristatydama „Kino pavasaryje 2015“ rodomą Annos Melikyan filmą „Žvaigždė“ aktorė Severija Janušauskaitė paminėjo, jog filmas gali sukelti visas įmanomas emocijas. Jos žodžiai pasitvirtino – seanso metu emocijų būta įvairių, ir tai tik dalis priežasčių, kodėl „Žvaigždė“ vertas ne tik žiūrovų susidomėjo, bet ir gautų apdovanojimų bei nominacijų.

Filmo herojai – puikūs atspindžiai visuomenės, persmelktos materialinėmis vertybėmis ir gyvenimo ateitimi: Maša (akt. Tinatina Dalakishvili) – jauna, dar tik pradedanti karjerą mergina, tikrąja to žodžio prasme, gyvena troškimu tapti aktore. Tačiau tikslo siekia gana radikaliu ir absurdišku būdu – plastinėmis operacijomis. Ją dirbančią klube pamato intravertiškasis Kostia (akt. Pavelas Tabakoviras) susižavi Mašos optimistiniu požiūriu į gyvenimą bei aukštais siekiais. Maša į Kostią pažvelgia kaip į pagalbininką siekiant tikslų, t.y., pinigų operacijoms, kadangi Kostia parodo savo „talentą“ vogti. Visgi iš pirmųjų epizodų galima susidaryti klaidingą įspūdį apie vaikiną, tačiau jis auga turtingoje šeimoje su tėvu ir pamote.

Pamotė Margarita (akt. Severija Janušauskaitė), iš pirmo žvilgsnio – stereotipinė barakuda: aikštinga, gyvenanti su vyresniu ir labai turtingu vyru Sergėjumi (akt. Andrejus Smolyakovas). Tačiau komfortiškas gyvenimas greit išnyksta, kuomet vyras ją išmeta iš namų, šiai prisipažinus nemylint jo. Staiga Margaritos gyvenime viskas griūna: nusisuka draugai, ji sužino apie mirtiną ligą, o nevilties vedama liūdesį skandina klube, kuriame dirba Maša. Taip moterys susipažįsta ir tarp jųdviejų gimsta graži draugystė. Moteriško solidarumo pavyzdys – Maša priima Margaritą į savo namus, jos dalinasi buities reikalais, rūbais, viena kitos kompanija – epizodas, kuomet apliejusios kūną dažais moterys savimi „tapo“ drobę, tai puikiai atvaizduoja.

„Žvaigždė“ siužetas vystosi greitai, o veikėjų liūdnai besiklostantys likimai perteikiami neretai komiškai. Paradoksalu, tačiau Maša, sukurianti naivios ir kvailokos merginos įvaizdį, dėl savo įžūlaus ir tiesmukiško elgesio su Kostia ir Margarita nesukelia neigiamų emocijų – anaiptol, tik paryškina savąjį charakterį. Visų veikėjų likimai kelia savotišką gailestį: Margaritos vyras Sergėjus nusprendžia susigrąžinti žmoną, kuri, rodos, pasiekė savotišką „duobę“, tačiau nesėkmingai. Margarita susitaiko su artėjančia mirtimi, Mašos tobulos išvaizdos siekis pakenkia jai pačiai, o Kostia, besistengdamas dėl Mašos iš jos nesulaukia jokių gilesnių jausmų. Tačiau viskas, galima sakyti, pasisuka šimtu aštuoniasdešimties laipsnių kampu ir netikėta pabaiga neatrodo tokia neigiama.

Pagrindinės aktorės filmo Severija Janušauskaitė (už vaidmenį Sočio kino festivalyje laimėjusi geriausios aktorės apdovanojimą) ir Tinatina Dalakishvili sukūrė įstabius ir tikrus moterų portretus. Be intensyvaus siužeto ir puikaus režisūrinio darbo (už kurį Anna Melikyan tame pačiame Sočio kino festivalyje taip pat laimėjo apdovanojimą), šių moterų atlikti vaidmenys didžiąja dalimi prisidėjo prie filmo sėkmės. „Kino pavasario 2015“ programoje „Lietuviai svetur“ dalyvavęs filmas susilaukė itin didelio publikos susidomėjimo ir teigiamų įvertinimų. Realistiškas, kartais nepatogiai atviras, tačiau… forma puikiai atvaizduojantis tuštybės masiškėjimą ir pamatinių vertybių sumenkimą visuomenėje.

Komentarai