fbpx
Filmų recenzijos (Kinomaistas.lt), Kinomaistas.lt archyvas

Kino pavasaris’17: „Amerikietiška pastoralė“ – juvelyriškas E. McGregoro režisūrinis debiutas

Pastaruoju metu Holivude vis daugiau aktorių imasi režisieriaus darbo. Vieniems – tai puikios karjeros pragaištis, o kiti labai maloniai nustebina žiūrovus, kritikus ir savo kolegas. Šįkart, aktorius Ewanas McGregoras atskleidė savo režisūrinį talentą.

Tiesa, garsusis aktorius galutinai neatsisakė savo pirmosios profesijos. Filmą „Amerikietiška pastoralė“ („American Pastoral“) ne tik režisavo, bet jame ir vaidino, abi funkcijas atlikdamas neįtikėtinai gerai. Pastarąjį kartą taip pasisekė tik Orsonui Wellsui, kai jis debiutavo kaip režisierius ir dar kartą priminė koks jis puikus aktorius filme „Pilietis Keinas“. Tai filmas, kuris dažnai tokiuose topuose kaip „Geriausi visų laikų filmų top 100“, „Filmai, kuriuos privalai pamatyti per savo gyvenimą“, užima pirmąsias vietas.  „Amerikietiška pastoralė“ nenurungs, bet tikrai konkuruos.

Filme „Amerikietiška pastoralė“ labai jautriai atskleidžiama idealios šeimos drama Amerikos politinių įvykių kontekste. Šalį valdant prezidentui Niksonui, prasidėjo dideli neramumai. Istorija prasideda kaip taiki ir jauki šeimos idilė: idealus Amerikos pilietis Seimuras Levovas (aktorius E. McGregoras) veda grožio konkursų nugalėtoją Doną (aktorė Jennifer Conelly). Jiems gimsta dukra Merė (aktorė Dakota Fanning), kuri paaugusi ima mikčioti. Bet tai nesutrukdo ramiam ir palyginus taikiam šeimos gyvenimui: tėvas sėkmingai valdo siuvimo verslą ir labai myli savo žmoną bei dukrą.

Toks tobulas gyvenimas amerikietiškoje svajonėje greitai baigiasi. Visoje šalyje prasideda riaušės, sukilimai, protestai dėl karo Vietname ir rasinės nelygybės. Radikaliomis idėjomis susižavi Seimuro ir Donės dukra: ji skaito marksistinę literatūrą, dalyvauja Niujorke vykstančiuose protestuose. Vieną dieną jų mažame miestelyje susprogdinamas pašto skyrius, žūsta artimas šeimos draugas. Policija įtaria Merę, kuri paslaptingai dingsta.

Per tokį šeimai tragišką įvykį labai subtiliai atsiskleidžia tėvo ir dukros sudėtingi santykiai. Seimuras aukoja viską, kad tik brangiausias žmogus gyvenime grįžtų atgal namo. McGregoro sukurtas Seimuras įkūnija pačias gražiausias vertybes, kokias tik gali turėti šeimos galva: pasiaukojimas, besąlygiška meilė, noras apsaugoti silpnesnius. Jis tiki, kad sąžiningu ir nuoširdžiu darbu galima susikurti gerovę sau ir kitiems.

Tuo tarpu aktorė Dakota Fanning dukros Merės charakteryje išryškina kitokias savybes: ji labai kategoriška, nepripažįsta ,,kapitalistinio gyvenimo būdo“. Tiki, kad amerikietiška svajonė – smegenų plovimas. Yra veganė, friganė ir yra prieš viską, kas susiję su moderniu pasauliu: prieš pinigus, samdomą darbą, mėsos valgymą, vartotojiškumą. Dalyvaudama protestuose prieš karą, jaučiasi žymiai geresnė už savo tėvus, smerkia juos už turimą verslą.  Labai įdomūs dukros ir mamos santykiai. Merė pasąmoningai jaučia spaudimą būti tokia pati kaip mama: pripažinta gražuolė, bendruomenėje gerbiama moteris, atsidavusi mama, nuoširdžiai besirūpinanti šeima ir ūkiu.

„Amerikietiška pastoralė“ labai subtiliai paliečiamos tokios temos kaip karas, žmogaus teisės, vartotojiškumas ir abejingumas. Per šeimos dramos prizmę paaiškėja, kad „taikos nešėjai“ kartais būna labai kategoriški, smerkia „kitaip“ gyvenančius. Net nevengia panaudoti tokias kovines priemones kaip dinamitas, bombos prieš beginklius žmones. O „supuvę kapitalistai“ pajėgia ištiesti ranką kenčiančiam, pasipriešinti tiems, kurie siekia pakenkti kitų rasių, kultūrų žmonėms.

„Amerikietiška pastoralė“ rodomas „Kino pavasario“ programoje „Metų atradimai“. Šis filmas – tai ne tik naujai atrastas pripažinto aktoriaus Ewano McGregoro talentas. Ne tik puikus update‘as šeimos dramos žanre. Ir ne tik gili įžvalga apie dvi nesutariančias puses. Tai puikus preciziškai juvelyriškas režisūrinis debiutas, kur su mikroskopišku tikslumu sudėlioti konflikto akcentai.

Komentarai