Šiandien, balandžio 12 d., prasidėjo jau 7-oji kino industrijos konferencija „Meeting Point – Vilnius“. Vienas iš svarbiausių tris dienas vyksiančios konferencijos renginių – kartu su partneriu „Independent Cinema Office“ (D. Britanija) rengiamas „Kino festivalių simpoziumas“. Tokio formato festivalių organizatoriams skirta konferencija, kuri praėjusiais metais startavo Venecijos kino festivalyje, antra stotele pasirinko būtent Vilniaus kino festivalį.
Balandžio 13 d. „Kino pavasario“ rengiamame „Kino festivalių simpoziume“ tarptautinių kino festivalių profesionalai aptars dabartinę ekonominę festivalių aplinką ir ateities finansavimo būdus. Šiomis temomis pranešimus skaitys ir diskusijas inicijuos Ispanijos San Sebastiano kino festivalio komunikacijos vadovas Roberto Cueto, Londono „Independent Cinema Office“ vadovė Catharine Des Forges, Transilvanijos kino festivalio vadovas Cristian Hordila, Britų filmų instituto kino fondo vadovė Sarah-Jane Meredith ir Stokholmo kino festivalio rėmimų vadovė Astrid Hallenstvedt.
Iš Kanados skaityti pranešimo apie sėkmingą rėmimą kino festivaliuose atvyko ir Toronto kino festivalio rėmimų vadovė Brooke Duval.
Trumpas interviu su šia „Meeting Point – Vilnius“ itin laukta kino industrijos profesionale, kuri festivalių rėmimo srityje dirba jau 10 metų.
Kokius naujausius Toronto festivalio rėmimo pasiekimus norėtumėte išskirti?
TIFF dirbu 10 metų ir per šį laikotarpį mes patrigubinome iš rėmimo gaunamas pajamas. To pasiekėme orientuodamiesi į tikslingus partnerius, įrodydami jiems investicijų grąžą, teikdami kokybiškas rinkodaros paslaugas, sekdami industrijos tendencijų priekyje ir taip užtikrindami geriausias partnerystės galimybes festivalyje.
Mūsų komanda šiuo metu dirba su 100 partnerių, kurių kiekvienas festivalyje turi savo unikalią nišą. Taip jų prekiniai ženklai užsitikrina išskirtinumą ir abipusį ryšį su festivalio lankytojais.
Ko reikia, kad partneriai laikui bėgant liktų su festivaliu (neskaitant buvimo didžiausiu festivaliu pasaulyje)? Ir kokių pastangų patartumėte imtis filmų festivaliams?
TIFF dydis ir apimtis tikrai padeda pritraukti naujų rėmėjų, bet tai tik viena visumos dalis. Trečiadienį savo pristatyme apie tai kalbėsiu plačiau. Neužtenka, kad prekės ženklui jūsų festivalis labai patiktų. Festivaliai privalo savo partneriams suteikti jų sėkmei reikalingus įrankius: nuolat su jais bendrauti, kad nebūtų praleista nė vienas galimą naudą teikiantis dalykas, užtikrinti, kad yra palaikymas iš vidaus (visi festivalio darbuotojai remia ir naudoja partnerių prekės ženklus), bei įrodyti partneriams jų investicijų pelną kiekybinėmis ir kokybinėmis priemonėmis.
Kokias naujas tendencijas matote filmų festivalių rėmime, kurias reikėtų įtraukti į festivalių strateginius planus?
Logotipas oficialiai „mirė“. Nors partneriai vis dar norės matyti savo vardą viešumoje, tai neturėtų tapti vieninteliu dalyku jų partnerystei su festivaliu skatinti. Jūs dėl prekės ženklo pinigų konkuruojate ne tik su kitais filmų festivaliais, bet ir su muzikos, sporto ir kitais kultūros renginiais. Partnerystės turi būti kūrybiškos, personalizuotos bei turėti autentišką integraciją į festivalį. Geriausia jei tai dera tiek festivalio vietoje, tiek virtualioje erdvėje.
Kaip TIFF diversifikuoja savo finansavimą ir ar šie būdai per pastaruosius porą metų pakito? Jeigu taip, kodėl?
Pagrindinis TIFF finansavimas gaunamas iš paramos (ji sudaro didžiausią finansavimo dalį), valstybės lėšų, labdaringų aukų, narysčių ir bilietų pardavimo. Didžiausias pakilimas pajamose (ir išlaidose) įvyko prieš 6 metus, atidarius visus metus veikiantį filmų centrą „TIFF Bell Lightbox“. Nuo to laiko labdaros ir valstybės finansavimas išliko ganėtinai tolygus, tačiau lėšos iš paramos išaugo dramatiškai – daugiau nei dvigubai padidinome savo pajamas. Keista, tačiau didžioji dalis rėmėjų pinigų vis dar skiriami festivalio renginiams rugsėjo mėnesį, o ne visus metus vykstančiai programai.
Ko galime tikėtis Vilniuje vyksiančiame jūsų pristatyme?
Norėčiau visiems papasakoti apie būdus, kaip savo festivaliui rasti rėmėjų, suteikti idėjų, kaip prisistatyti, pateikti geriausią bendravimo su klientais praktiką ir pristatyti keletą geriausios partnerystės festivaliuose atvejų. Mažų mažiausiai viliuosi, kad visi dalyviai gerai praleis šią valandą!
Detalią konferencijos „Meeting Point – Vilnius“ programą rasite čia: http://kinopavasaris.lt/lt/industrijosprograma