
Art Shot
Sekmadienį pasibaigusiame 22-ajame Londono tarptautiniame animacijos festivalyje (LIAF), turinčiame BAFTA kvalifikaciją, pagrindinį prizą laimėjo estų ir lietuvių bendros gamybos trumpametražis animacinis filmas „Kai išskrenda paukščiai“ (angl. „On Weary Wings Go By“). Šis laimėjimas – svarbus postūmis filmui, kuris yra kandidatas patekti į trumpąjį „Oskarų“ nominantų sąrašą.
Režisierės Anu-Lauros Tuttelberg kūrinys, kurio premjera įvyko Lokarno festivalyje, rodytas daugiau nei 90-yje festivalių visame pasaulyje, Londone įvertintas už „poetišką viziją ir meistrišką animacijos supratimą“. Festivalio žiuri pabrėžė, kad 16 mm juosta užfiksuoti personažai su natūralia elegancija integruojasi į kintančius gamtos peizažus, taip išreikšdami gyvenimo trapumą.
Reikšmingas lietuvių kūrėjų indėlis
Filmas „Kai išskrenda paukščiai“ – sėkmingas Estijos studijos „Fork Films“ ir Lietuvos studijos „Art Shot“ (koprodiuserė Agnė Adomėnė) bendradarbiavimo rezultatas. Prie filmo meninės sėkmės ypač ryškiai prisidėjo lietuvių garso dizainerė Olga Bulygo, sukūrusi unikalų filmo garso takelį. Jos meistriškumas neliko nepastebėtas tarptautinėje arenoje – Sakartvele vykusiame „Golden Grape“ tarptautiniame trumpametražių filmų festivalyje O. Bulygo pelnė apdovanojimą už geriausią animacinio filmo garsą („Best Animation Sound Award“).
Filmo gamybą Lietuvoje parėmė Lietuvos kino centras.

Art Shot
„Oskarų“ laukimas
Filmas užsitikrino teisę varžytis dėl patekimo į „Oskarų“ nominantų sąrašą, kai laimėjo pagrindinį „Golden Dove“ apdovanojimą prestižiniame DOK Leipzig festivalyje.
„Šiais metais „Oskarui“ kvalifikuota virš 100 trumpametražių animacinių filmų – konkurencija didelė, tačiau sėkminga festivalinė karjera, LIAF didysis prizas ir teigiami industrijos profesionalų atsiliepimai prieš pat balsavimą mums nuotaiką kelia“, – teigia apdovanojimą Londone atsiėmusi prodiuserė Marianne Ostrat.
„Oskarų“ trumpieji sąrašai (shortlist) bus paskelbti gruodžio 17 d. (gruodžio 16 d. vakarą JAV laiku).

Art Shot
Apie filmą rašo:
„Animation Magazine“ paskelbė interviu su Anu-Laura Tuttelberg apie filmo kūrimo procesą.


