fbpx
Naujienos

N. Mileriaus monografijos „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“ pristatymas Vilniaus Knygų mugėje

Knygos „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“ viršelis „Meno avilio“ archyvas
Knygos „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“ viršelis
„Meno avilio“ archyvas

Šį penktadienį 20 val. bus pristatyta naujai išleista filosofo, VU Filosofijos katedros docento dr. Nerijaus Mileriaus monografija „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“. Vilniaus knygų mugėje, „Litexpo“ rūmų 5.5 salėje vyksiančiame renginyje dalyvaus meno teoretikė Agnė Narušytė, poetė bei VU Filosofijos fakulteto doktorantė Aušra Kaziliūnaitė ir autorius Nerijus Milerius.

„Apokaliptinio kino žanras gali turėti daug funkcijų. Pavyzdžiui, formuoti atminties naratyvus, skleisti politinę ir patriotinę propagandą, tapti ateities užvaldymo ir nukenksminimo priemone, net ir kasdienybės įprasto būvio  reklama“, – teigia N. Milerius.

Pasak jo, paradoksalu yra tai, kad nepaisant funkcijų įvairovės, šis kino žanras gyvuoja pagal itin paprastą formulę, kai panašus siužetas perkeliamas iš vieno filmo į kitą pakeičiant tik detales.

Kritikuodamas reginio industriją ir apokalipsę kaip tele-įvykį, žanro ribas peržengiantis kinas suteikia apokalipsės tematikai skirtingas prasmes – politinio aktyvizmo ar pasipriešinimo žanriniame kine propaguojamai tariamo nemirtingumo distribucijai. Šiandienos apokalipsės kine „hegemoninio“ dominuojančio kino vietą jau seniai užėmė žanrinis apokalipsės kinas, taigi jam oponuojantys filmai priešinasi pasaulio pabaigos industrijai ne kaip apokalipsės „vulgarizacijai“, bet kaip dominuojančiai formai.

Apokalipsės vizijos jau seniai peržengė religijos ribas ir tapo pasaulio pabaigos industrijos dalimi. Mileriaus monografijoje dėmesys sutelkiamas į kinematografinį pasaulio pabaigos aspektą ir statusą, kuris pasaulio pabaigos vizijoms suteikiamas žanrinės formulės filmuose ir šią formulę atmetančiame autoriniame kine.

N. Mileriaus „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“ išleido Vilniaus universiteto leidykla. Knyga skirta filosofijos, kino, vizualumo, kultūros studijų specialistams, taip pat visiems, besidomintiems kino filosofijos ir teorijos klausimais. Monografija yra VU RSTC vykdyto projekto „Filosofiniai kino meno tyrimai: teorinės prielaidos, metodai, uždaviniai“ (LMT finansuojamo projekto nr. MIP – 115/2011) rezultatas.

Komentarai