fbpx
Naujienos

Paaiškėjo Lietuvos kino centro organizuoto konkurso moksleiviams „Mano mokykloje“ laimėtojai

Kadras iš konkurso nugalėtojo filmuko LKC archyvas
Kadras iš konkurso nugalėtojo filmuko
LKC archyvas

Lietuvos kino centras skelbia video darbų konkurso „Mano mokykloje“ laimėtojus. Konkursas vyko kovo 1 – balandžio 30 dienomis. Moksleiviai iš visos Lietuvos atsiuntė beveik trisdešimt trumpų dokumentinių filmų apie savo mokyklą.

Pirmąją vietą laimėjo Kristijonas Šidlauskas iš Vilniaus M. Mažvydo progimnazijos ir jo filmas „Prisipažinimas“. Pasak autoriaus, šį filmą jis sukūrė norėdamas papasakoti apie savo patyrimus mokykloje, kurioje praleido 8 metus. Antrąją vietą užėmė komanda „Kino šveitėjai“ iš Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos su filmu „Unikalumas“, kuriuo siekė atskleisti, kad visi žmonės kažkuo išsiskiria, visi yra savaip unikalūs ir mokykloje netrūksta skirtingų asmenybių. Trečioji vieta atiteko komandai „Objektyvai“ iš Raseinių Šaltinio progimnazijos ir jų filmui „Mokiniai kaip gyvūnai“. Filmo tema – su humoro gretinama moksleivių ir gyvūnų elgsena. Geriausių filmų autoriai bus apdovanoti įvairiais prizais, tarp kurių – apsilankymas galvosūkių ir pabėgimo kambaryje.

Specialaus paminėjimo verti šie darbai: „Jausmas, atgimęs eilėraščiu“ (komanda „VKEV“, Klaipėdos „Aukuro“ gimnazija), „Nelegalus mokinių „Menas“ (Pabradės „Ryto“ gimnazija), „Ratai ir jų charakteriai“ (komanda „Lėti ir įsiutę“, Gasčiūnų pagrindinė mokykla, Joniškio r.), „Ką išmoksi ant pečių nenešiosi“ (komanda „A+B“, Daugų V. Mirono gimnazija) bei „Paslaptingos durys“ (komanda „Detektyvai“, Nemakščių M. Mažvydo gimnazija, Raseinių r.).

Šis konkursas parodė, kad moksleiviai nori ir geba kurti, yra iniciatyvūs ir imlūs, tačiau kino dokumentikos žanras jiems nėra lengvas. Dokumentikos stiliumi atskleisti tikras, gyvenimiškas istorijas, perteikti savo mintis, idėjas, požiūrį tapo tikru iššūkiu. Jauniesiems kūrėjams trūksta žinių apie kino dokumentiką, jos raiškos priemones. Neretai jų darbuose dokumentika įgauna žurnalistinio reportažo formą ar griežto mokslinio tyrimo stilių.

Vertinant konkurso dalyvių darbus, pirmiausia atsižvelgta į atitiktį konkurso temai, taip pat į pasirinktos idėjos originalumą, kino dokumentikos pobūdį, kūrybiškumą, techninį išbaigtumą.

Konkurso dalyviai išties surado originalių temų, bandė atskleisti ne tik savo požiūrį į vieną ar kitą moksleiviams aktualią temą, bet ir jausenas. Vertinimo komisijos nuomone, buvo stiprių darbų, tačiau jų autoriai neįsigilino į konkurso temą, kai kuriems pritrūko patirties išvystyti siužetą, paieškoti įdomesnių temos variacijų. Tuo tarpu su techniniu darbų apipavidalinimu konkurso dalyviams sekėsi daug geriau: padirbėta su montažu, garso takeliu, nepamiršti pavadinimai, titrai.

Visus konkurse dalyvavusius darbus galima pamatyti  čia.

Lietuvos kino centro rengiamo konkurso „Mano mokykloje“ tikslas – ugdyti moksleivių mąstymo „judančiais vaizdais“ įgūdžius, lavinti jų vizualinę kalbą, supažindinti moksleivius su kino dokumentika, skatinti išmokti kūrybiškai panaudoti skaitmenines technologijas, atskleisti savo požiūrį į mokyklą, formuoti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Komentarai