fbpx
Pamatyk kine

„Pamatyk kine“ kviečia pažeisti svarbiausią „Kovos klubo“ taisyklę

Photographs © 1999 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

Pirmoji kovos klubo taisyklė: „Niekam neprasitark apie kovos klubą.“ Antroji kovos klubo taisyklė – „NIEKAM neprasitark apie kovos klubą.“ „Pamatyk kine“ išskirtinių seansų serijos organizatoriai ruošiasi nusižengti šiai svarbiausiai kovos klubo taisyklei, kviesdami drauge prisiminti jau seniai kultiniu tapusį Davido Fincherio filmą. Jau sausio 9 d., vos spėjus praūžti Kalėdų ir Naujųjų metų šurmuliui, „Kovos klubo“ gerbėjai laukiami „Forum Cinemas“ kino teatruose Vilniuje ir Kaune.

Nihilizmo žavesys

Stebėtinai originalus debiutinis Chucko Palahniuko romanas pavertė autorių kultine figūra. Ch. Palahniuko rašymo stilius išsiskiria kandumu, ironija ir humoru. Retam šiuolaikiniam rašytojui pavyksta taip užburiančiai derinti prieštaringiausius dalykus. Paradoksalu, bet tiek 1996 m. pasirodęs romanas, tiek D. Fincherio ekranizacija savo dabar jau neginčitinai kultinių kūrinių statuso, sulaukė ne iš karto. 63 mln. dolerių kainavęs „Kovos klubas“, kino teatruose uždirbo vos 37 mln., tačiau praėjus 10 metų „The New York Times“ publikuotame straipsnyje kino kuratorius Dennisas Limas pavadino „Kovos klubą“ kultiniu. Jo žodžius patvirtina ir „IMDb“ nuolat atnaujinamas geriausių 250 filmų sąrašas, į kurio dešimtuką patenka ir „Kovos klubas“.

Photographs © 1999 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

Asmenybės susidvejinimo motyvai

Nemigos kankinamo Pasakotojo (vaid. Edwardas Nortonas) gyvenimas ima radikaliai transformuotis po to, kai jis sutinka sėkmingą muilo pardavėją Tylerį (vaid. Bradas Pittas). Jiedu apsigyvena apleistame name ir įkuria slaptą draugiją – „Kovos klubą“, į kurį gali patekti tik tie, kurie paklūsta griežtoms jų taisyklėms. Neįmanoma nepastebėti „Kovos klube“ vaizduojamų doppelgänger motyvų, todėl juosta neretai netgi yra vadinama savita R. L. Stevensono „Nepaprastos daktaro Džekilo ir misterio Haido istorijos“ interpretacija.

Prievartos mitologija

Naujoje filosofo Nerijaus Milerio knygoje „Žiūrėti į žiūrintįjį: kinas ir prievarta“ galima rasti atskirą skyriaus dalį, skirtą „Kovos klube“ eksponuojamų prievartos mitologijos vizijų analizei. Autorius pabrėžia: „Kovos klubas“ paradoksaliu būdu sudaro sąlygas kritiškai pažvelgti tiek į pačią prievartos mitologiją, tiek į sociumą, kuriame šiai mitologijai vis atsiranda vietos.“

Photographs © 1999 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

Po premjeros „Kovos klubas“ sulaukė visiškai prieštaringų vertinimų, o kardinaliai skirtingos filmo traktuotės atsiranda iki šiol.  Vieni kritikuoja „Kovos klube“ eksponuojamą prievartos estetizaciją, atkreipdami dėmesį į galimas profašistines konotacijas. Kiti – priešingai – išskiria vaizduojamą vartotojiškos visuomenės kritiką. Pastarąją stovyklą reprezentuoja slovėnų kilmės filosofas ir kultūros kritikas Slavojus Žižekas teigiantis, kad labiausiai kontroversiškus „Kovos klubo“ epizodus, galima interpretuoti kaip šiandienos sociumo kontroversijų reprezentacijas.

„Kovos klubo“ aktualumą praėjus beveik 20 metų po filmo premjeros taip pat patvirtina San Francisko pogrindyje vis dar vykstantys realūs, kruvini kovos klubų susitikimai bei Ch. Palahniuko sprendimas 2015 m. išleisti knygos tęsinį grafinio romano serijos formatu. Beje, pats autorius yra ne kartą prisipažinęs, kad paskutinė D. Fincherio filmo scena savo tobulumu pralenkia romano pabaigą.

Photographs © 1999 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved.

Išskirtiniai Davido Fincherio filmo „Kovos klubas“ seansai įvyks sausio 9 d. „Forum Cinemas“ kino teatruose Vilniuje, didžiausioje salėje, ir Kaune. Tik niekam neprasitarkite!

Bilietus galite įsigyti: http://www.forumcinemas.lt/Event/306734/

Daugiau informacijos: http://www.facebook.com/events/288150495145770/

Filmo anonsas:

Išskirtinių filmų seansų serija „Pamatyk kine“ siekiama dideliame kino ekrane parodyti visų pamėgtas juostas. Šiais metais specialiuose seansuose žiūrovai galėjo išvysti A. Tarkovskio „Stalkerį“ (Stalker, 1979), A. Hitchcocko filmus „Langas į kiemą“ (Rear Window, 1954) ir „Psichopatas“ (Psycho, 1960), F. F. Coppola‘os karinę dramą „Šių dienų apokalipsė“ (Apocalypse Now. Redux, 2001), S. Leone vesterną „Geras, blogas ir bjaurus“ (Il buono, il brutto, il cattivo, 1966), brolių Coenų komediją „Didysis Lebovskis“ (The Big Lebowski, 1998), W. Friedkieno siaubo filmą „Egzorcistas“ (Exorcist, 1973) ir W. Wylerio romantinę komediją „Kaip pavogti milijoną“ (How to Steal a Million, 1966). Seansus organizuoja kino naujienų portalas KINFO.LT.

Komentarai