
Lokys, liūtas ir šakelė
„Humoras ir absurdas mums padeda pabėgti nuo praeities traumų, kalbėti nepatogiomis temomis. Tai lyg būdas išlaikyti galvą virš vandens“, – viename iš interviu sako žymi prancūzų aktorė Noémie Merlant. Jos režisuotoje ir Lietuvoje šiuo metu rodomoje pankiškoje siaubo komedijoje „Balkonetės“ žiūrovai ras užuominų tiek į ankstyvus Pedro Almodóvaro, tiek į Quentino Tarantino filmus.
Filmų „Liepsnojantis moters portretas“ ir „Paryžius, 13-as rajonas“ žvaigždė apie kiną rašančiam leidiniui „Deadline“ pasakojo, kad prieš kelerius metus pabėgo iš savo namų, kuriame gyveno kartu su vyru, ir apsistojo pas dvi drauges.
„Niekada nesijaučia tokia laisva, paleidau visas emocijas. Kalbėjomės su draugėmis apie savo santykius su seksizmu, mizoginija ir patriarchaline priespauda. Tai tapo savotišku mūsų kokonu. Tuomet ir sugalvojau sukurti filmą, kuriame gyvenčiau bute su artimomis moterimis, visiškoje minčių ir kūno laisvėje“, – pasakojo N. Merlant. Ji prisipažino, kad karjeros metu teko patirti įvairių traumuojančių patirčių ir agresijos formų, o leisti sau tyčiotis iš užpuolikų yra labai galingas ginklas.
Siurrealistine komedija suaugusiems vadinamame filme pasakojama apie tris artimas ir pašėlusias drauges, kurių balkone užkurtas vakarėlis įsuka į nenuspėjamų, siurrealistinių įvykių verpetą. Kanų kino festivalio programoje „Midnight Screenings“ pristatytame filme „Balkonetės“ taip pat vaidina Sanda Codreanu ir Souheila Yacoub, o paslaptingąjį kaimyną įkūnija populiaraus serialo „Emily in Paris“ aktorius Lucas Bravo.

Lokys, liūtas ir šakelė
Ne tik minčių, bet ir kūno laisvė
Filmo „Balkonetės“ režisierė, siekdama atskleisti veikėjų laisvę, leido joms būti vulgarioms. Pasak N. Merlant, mūsų visuomenėje moterys nėra rodomos vulgariai, bet tai suteikia daugiau nuoširdumo, intymumo, gyvumo.
„Norėjau skleisti ne tik minčių, bet ir kūno laisvę. Viena iš veikėjų Rubė tiesiog nori būti nuoga krūtine kaip vyras. Juokinga, kad filmavimo metu buvo karščio banga, lauke tvyrojo 40 laipsnių kaitra ir gatvėje buvo sustabdyta moteris nuoga krūtine, o aplink ją vaikščiojo vyrai be marškinėlių. Negaliu suprasti skirtumo tarp moters ir vyro spenelio. Kai žiūriu į kūną, aš jo neseksualizuoju. Siekiau, kad filme jaustųsi absoliutus išsilaisvinimas be moterims keliamų išankstinių visuomenės lūkesčių“, – leidiniui „Deadline“ sakė prancūzų aktorė.
Pasirinkimas vaizduoti ekstremalų smurtą ekrane režisierei tapo būdu susidoroti su realaus gyvenimo agresija. „Toks smurtas ir vulgarumas yra kažkas išlaisvinančio. Realiame gyvenime moterys neturi laisvės išsireikšti, todėl bent jau galime pasitelkti vaizduotę ir parodyti tai filme“, – sako N. Merlant.
„Balkonečių“ scenarijų N. Merlant parašė kartu su daugybę apdovanojimų pelniusio filmo „Liepsnojančios moters portretas“ režisiere Céline Sciamma.