Tarptautinis Vilniaus kino festivalis „Kino pavasaris“ pristatė dvi konkursines programas – šeštus metus skaičiuojančią „Nauja Europa – nauji vardai“ ir debiutinę „Baltijos žvilgsnis“. Pirmojoje programoje, kuri startavo 2009-aisiais, „Kino pavasario“ gerbėjai išvys geriausius 2013-2014 metų debiutus iš Rytų ir Centrinės Europos bei Balkanų regiono, o programos „Baltijos žvilgsnis“ misija – artimiau supažindinti žiūrovus su Baltijos regiono kinu, kurio temos Lietuvos žiūrovams labai artimos ir aktualios. Renginyje dalyvavo abiejų programų filmų kūrėjai bei tarptautinė trumpametražių filmų konkurso žiuri.
„Tai festivaliui ypatinga diena. Darbą pradeda didelis būrys žiuri narių. Aš jiems be galo dėkinga. Noriu jiems padėkoti ir palinkėti surasti gerus filmus, smagiai susipažinti su Vilniaus miestu, tarpusavy mielai pabendrauti. Dėkui. Žiūrovams belieka spėlioti laukti. Gerų peržiūrų visiems, gerų filmų“, – sakė „Kino pavasario“ direktorė Vida Ramaškienė.
Konkursinėje programoje – populiarusis „Lošėjas“
„Kino pavasaris“ tęsia sėkmingą bendradarbiavimą su pagrindiniu partneriu – ERGO draudimo grupe, kuri yra festivalio konkursinės programos „Nauja Europa – nauji vardai“ rėmėja. Praėję metai buvo labai sėkmingi, kadangi ši programa sulaukė ne tik daug dėmesio, bet ir tarptautinio pripažinimo.
Pagrindiniam prizui ir trims papildomiems apdovanojimams nominuoti 11 filmų iš 9 šalių. Aštuoni režisieriai Vilniaus publikai pristato pirmuosius pilnametražius vaidybinius filmus, o kiti trys – savo antruosius darbus. Šiame konkurse pristatytas ir lietuviškas filmas „Lošėjas“.
Šeštą kartą sudaryta konkursinė programa „Nauja Europa – nauji vardai“ prasidėjo neįprastai. Atidarymo ceremonijoje „Kino pavasaris“ rodė 1981 metais sukurtą muzikinę dramą „Ar pameni Doli Bel?“, kuria sėkmingai debiutavo bosnių kilmės režisierius Emiras Kusturica. 2013 metais skaitmeninėmis technologijomis atlikta kultinio filmo restauracija suteikia progą pamatyti mažiau girdėtą E. Kusturicos kūrinį ir skatina palyginti su šiuolaikinių to paties Europos regiono debiutantų darbais.
Programoje „Nauja Europa – nauji vardai“ žiūrovai gali išvysti Slovėnijos režisieriaus Roko Bičeko darbą „Klasės priešas“ apie dramatiškus mokinių ir mokytojo, kurio despotiškas elgesys galėjo įtakoti klasės draugės savižudybę, santykius. Lenkijos režisierius Bodo Koxas pristato savo filmą „Mergina iš spintos“ apie neįprastą draugystę tarp neįgalaus vaikino, jo brolio ir paslaptingos merginos. Slovakiją ir Čekiją atstovauja režisieriaus Jurajaus Lehotskio filmas „Stebuklas“, kuris nukels į pataisos namus. Bosnija ir Hercegovina, bendradarbiaudama su Vokietija ir Slovėnija, šiemet pristato juostą „Su mama“: režisierius Farukas Lončarevićius kviečia įvertinti savo debiutinį darbą – dramą apie Sarajeve gyvenančią Beriną, kuri iš mirties gniaužtų bando ištraukti savo mamą, pasitelkdama magiją ir ritualus. Kroatijos režisieriaus Bobo Jelčićo filmas „Svetimas“ – tai istorija apie gyvenimą ir mirtį susiskaldžiusioje visuomenėje, kurioje nesutaria musulmonai su krikščionimis. Rumuniją atstovauja Andrejaus Gruzsniczkio režisuota juosta „Tą ir reikėjo įrodyti“ – nespalvotas autentiškas filmas apie meilę, paranoją, šantažą ir išdavystę.
Egzistencinis Baltijos regiono kinas
Konkursinė programa „Baltijos žvilgsnis“ – viena svarbiausių šių metų „Kino pavasario“ naujienų. Išskirtiniais Baltijos regiono filmų bruožais – asketiškumu ir šiaurietiška estetika – pasižymintys vaidybiniai ir dokumentiniai filmai dalyvauja konkurse, o jo nugalėtoją, kuriam atiteks solidus piniginis prizas, rinks tarptautinė žiuri, kurią sudaro programų sudarytojai iš San Sebastiano, Berlyno, Karlovy Varų ir kitų festivalių. Programoje – vienuolika kino juostų, viena iš jų taps geriausiu Baltijos regiono filmu.
Lietuvos žiūrovai neabejotinai atpažins ne vieną „Baltijos žvilgsnio“ repertuare esantį vardą. Lenkų kilmės režisierius Pawelas Pawilkovskis pristato filmą „Ida“, kuriame analizuojami šeimos, tikėjimo, socializmo klausimai. Egzistencinių filmų gerbėjai neturėtų praleisti estų režisieriaus Veiko Õunpuu juostos „Laisvamanis“ – kaip išgyventi šioje tuštybės mugėje, neprarandant žmogiškumo? Tiems, kas domisi psichologija, bus įdomu pamatyti tris juostas: suomių režisierės Ulrikos Bengts filmą „Mokinys“ – apie vaikų namuose užaugusio trylikamečio pastangas įsitvirtinti pasaulyje, lenkų režisieriaus Maciejaus Pieprzycos filmą „Noras gyventi“, kuris pasakoja apie liūdnas ir džiaugsmingas prie invalidų vežimėlio prikaustyto vaikino gyvenimo akimirkas, bei Lisos Langseth režisuotą „Viešbutį“ – apie jaunos moters kovą su pogimdymine depresija.
Apie festivalį:
19-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis (VTKF) „Kino pavasaris“ vyks 2014 m. kovo 20 – balandžio 3 dienomis. Tai – didžiausias kino renginys Lietuvoje, pernai pritraukęs daugiau nei 80 tūkst. žiūrovų, ir vienas ryškiausių kino festivalių Rytų Europoje. Šiemet „Kino pavasaryje“ bus parodyta apie 250 filmų, kuriuos festivalio atstovai atrinko, per metus aplankę daugiau nei 30 tarptautinių festivalių. Daugiau informacijos: www.kinopavasaris.lt