fbpx
Pokalbiai

„Producers on the Move 2015“. Heather Millard. Koprodukcija Europoje yra būtina

Prodiuserė Heather Millard Šaltinis - efp-online.com
Prodiuserė Heather Millard
Šaltinis – efp-online.com

Heather Millard prie prodiuserinės „Spier Films“ kompanijos prisijungė 2007 m. Ji prodiusavo gerai įvertintą ir apdovanotą filmą „Of Good Report“ (rež. Jahmilas X.T.Qubeka) bei pilnametražį dokumentinį filmą apie madą ir dizainą „Trend Beacons“ (rež. Thorkellas Hardarsonas ir Örnas Marino Arnarsonas). Dabar jaunoji prodiuserė dirba su Davido Kinsella`o pilnametražiu filmu „The Wall“, taip pat filmuoja Kintinos Olafsdottir ir Hrundo Gunnsteinsdottiro dokumentinį filmą „InnSæi“ bei plėtoja Miikka Leskineno tarptautinį koprodukcinį projektą „Dear Darkness“.

Kaip ir kada apsisprendėte būti profesionalia prodiusere?

Studijavau Sasekso universitete ir vėliau lankiau keletą trumpametražių filmų kursų Nacionalinėje filmų ir teatro mokykloje. Kai baigiau universitetą, pradėjau dirbti Braitone su dokumentinių filmų kūrėju Philu Grabsky „Seven Art“ prodiuserinėje kompanijoje. Vėliau persikėliau į Londoną, kur įsidarbinau „Spier Films Sales and Distribution“.

Visų studijų metu žinojau, kad noriu dirbti kine arba televizijoje, todėl naudojausi visomis galimybėmis susipažinti su kino industrijos žmonėmis ir dalyvauti įvairiuose kursuose bei mokymuose, kuriuose galėčiau įgauti patirties, reikalingos norit įsidarbinti kino industrijoje po universiteto studijų. Nuo pat jų baigimo dirbu Jungtinės Karalystės kino industrijoje ir jau šešerius metus prodiusuoju filmus gimtinėje ir naujuose savo namuose Islandijoje.

Su kokiomis didžiausiomis kliūtimis susiduria tarptautinėje rinkoje dirbantis prodiuseris?

Manau, didžiausi iššūkiai gali kilti tuomet, jei nuo pat projekto pradžios nėra skaidrumo ir nuoširdumo, iš visų projekte dalyvaujančių partnerių. Kalba taip pat gali kelti keblumų ir sukelti šiek tiek nesusipratimų, bet apskritai mes niekada nesusidūrėme su dideliais iššūkiais dirbdami koprodukcijos projektuose.

Kitas iššūkis, su kuriuo dažnai susiduriame, kaip ir kiti prodiuseriai – kaip padalinti filmo kūrybinę dalį, kad būtų suformuota stipri koprodukcija: kur juosta bus filmuojama, kur montuojama, kurios šalies aktoriai vaidins ir t.t.

Kokias naudingiausias darbo Europos koprodukcijų projektuose patirtis įvardytumėte?

Kiekvienas koprodukcijos projektas yra skirtingas. Kuomet mes dirbame su koprodiuseriais iš kitų šalių, mes ieškome tokio partnerio, su kuriuo galėtume dirbti ir ateityje. Bendradarbiavimą mes suvokiame kaip ilgalaikį ir nuolat besitęsiantį.

Kadras iš filmo „Trend Beacons“  Šaltinis - spierfilms.com
Kadras iš filmo „Trend Beacons“
Šaltinis – spierfilms.com

Ko reikia, kad projektas būtų sėkmingas tarptautinėje rinkoje? Įvardinkite tris savybes.

Aktoriai. Režisieriaus patirtis. Tema ir žiūrovo sudominimas.

Ar sutiktumėte su nuomone, kad koprodiusavimas tampa būtinybe dabartinėje kino industrijoje?

Sutinku, kad dabartinėje kino industrijos situacijoje koprodukcija Europoje yra būtina. Islandijoje tai labai svarbu, mes turime ribotą nacionalinę paramą, nors taip pat turime ir 20% mokesčių paskatą. Tačiau mums vis vien reikia koprodukcijų, kad galėtume dirbti su tarptautiniais projektais. Taip pat manau, kad koprodukcija yra reikalinga ir dėl filmo kūrybinė dalies. Tai užtikrina, kad filmas bus skirtas platesnei auditorijai ir tikriausiai bus rodomas ne tik jį koprodiusavusiose šalyse.

Ar tarptautinė filmo finansavimo struktūra prisideda prie sėkmingos filmo sklaidos?

Taip, manau, kad tarptautinė finansavimo struktūra gali padėti platinant filmą kitose šalyse. Taip dalinai yra todėl, kad koprodiusuojant būtina išskirstyti kiekvieno prodiuserio indėlį į gamybinę filmo kūrimo dalį: iš kokios šalies bus aktoriai, režisierius ir vadovaujantys žmonės.

Pavyzdžiui, jei jūsų režisierius yra iš Islandas, o pagrindinio vaidmens atlikėjas iš Norvegijos, tikėtina, kad filmas bus platinamas abiejose šalyse. Tarptautinė korpodukcija priverčia apgalvoti tarptautinę rinką, apgalvoti tuos elementus, kurie filmą gali padaryti patrauklesniu kitose šalyse. Dažniausiai gerbiamas pardavimų agentas gali patarti, ar jūsų filme yra gerų elementų, kurie pritrauks tarptautinius platintojus.

Komentarai

Esu „KINFO“ redaktorius ir kitų darbų darbelių darytojas. Į „KINFO“ komandą patekau netikėtai, tad būnant „KINFO“ komandoje netikėtumų ir nuotykių netrūksta. Smagu, kad „KINFO“ sudaro galimybę tobulėti, sutikti naujų įdomių žmonių bei progą prisidėti prie lietuviško kino sklaidos. Kinas, anksčiau buvęs interesų periferijoje, tapo itin svarbia gyvenimo dalimi, be kurios būtų nemiela gyventi.