Aštuntosios „Kino knygos“ kūrybinės dirbtuvės 8–12 moksleiviams šiemet vyks spalio 25–30 d. Vilniuje. Jas ves žymūs kino režisieriai, kitų meno sričių profesionalai bei patyrę teisininkai, supažindinsiantys vaikus su autorių teisėmis.
Tęstinis edukacinis projektas šiemet sulaukė 80-ies mokinių anketų, atskleidžiančių jų meninius sugebėjimus bei motyvaciją tapti „Kino knygos“ dalyviu. Iš jų projekto organizatoriai drauge su žinomais šalies kūrėjais atrinko 32 mokinius, kuriems bus suteikiamos stipendijos dalyvauti dirbtuvėse. Jų be filmų peržiūrų, diskusijų, Kristijono Donelaičio kūrinio „Metai“ analizės, scenarijaus rašymo, filmavimo, montavimo bei kitų kūrybinių užduočių lauks ir apsilankymas parodoje „Judančios raidės“, Nacionalinėje Dailės Galerijoje, bei teisininkų paskaitos.
Praėjusių metų „Kino knygos“ užkulisiai ir dalyvių atsiliepimai:
Konkursui pateiktus darbus – piešinius, fotografijas, rašto bei video – vertino komisija, kurią sudarė kūrybines dirbtuves vesiantys režisieriai: Maratas Sargsyana, Tomas Smulkis, Mikas Žukauskas ir Andrius Blaževičius, – festivalio „Kino pavasaris“ meno vadovė Santa Lingevčiūtė, „Atvirųjų fotografijos dirbtuvių“ steigėjas, fotografas Egidijus Kabošis ir aktorė Brigita Arsobaitė.
Rašinius vertinusi S. Lingevičiūtė, paprašyta išskirti keletą įsimintiniausių „Kino knygos 2014“ dalyvių, paminėjo Adomą Zubę (13 m.), Godą Liutkutę (17 m.) ir Rūtą Tijūnaitytę (17 m.). Pasak vertintojos, Adomo tekstas išsiskyrė minimalistiniu stiliumi, „kuris visuomet yra privalumas, atsakingai parinkti žodžiai įgauna daugiau prasmės ir svorio.“
Ištrauka iš jo darbo „Ciklas „Jono klajonės: Rėdos rato interpretacija“: „Sunkūs gabalai krenta Jonui ant veido, bet Jonas šypsosi. Sunki našta Joną slegia, bet Jonas šypsosi. Ir staiga jam palengvėja. Jonui dangus.“
Lingevičiūtei Godos tekstas vėlgi patiko dėl originalumo ir pademonstruoto puikaus humoro jausmo.
Ištrauka iš G. Liutkutės rašinio: „Deja, bet svoris – amžina moterų problema, kankinanti jas nuo seniausių laikų. Iš tiesų mamutai išnyko, nes mamutės sugalvojo sulieknėti ir šiek tiek pabadauti – artėjant globaliniam atšilimui, kailiniai tapo visai nebemadingi, o su bikiniu taip atrodydama juk nesistaipysi? Mamutės svorį mesti nusprendė pačios, o šiuolaikinėms moterimis, kurios yra labiau žmonės nei kiti žmonės, pasiekti tą reikiamą normą galėčiau padėti aš.
Rūtos tekstą vertintoja išskiria už jo kinematografiškumą, gebėjimą tiksliai ir taikliai aprašyti būsenas, peizažus, situacijas.
Ištrauka iš R. Tijūnaitytės rašinio: „Jis niekada nebūtų galėjęs atremti to netikėto dūrio iš šono. Dūris buvo stiprus. Kraujas prapliupo iš mirtinos žaizdos. Priešas net nedirstelėjęs į jį nuskubėjo gilyn į kovos lauką. Kardas išslydo iš stingstančių jo pirštų, skydas dunkstelėjo ant žemės. Jis pamatė ryškų mėlį ir po akimirkos suprato gulįs. Žemė buvo lipni ir nemaloni, sudrėkinta jo ir kitų išlietu krauju. Jis leido galvai nusvirti į šoną ir toliau stebėjo kovą.“
Martyno Bagdono (18 m.) trumpametražį filmą „Gražus košmaras“ režisierius Mikas Žukauskas įvertino 10 balų už paradoksalų scenarijų, montažą bei operatoriaus darbą.
https://www.youtube.com/watch?v=7OJTT7K4q34
„Šiais laikais, kai labai paprasta paspausti mobiliajame telefone esantį mygtuką, kai kompiuteriuose – išmaniausios vaizdo apdirbimo programos, vis mažiau atsiranda tokių, kurie paima į rankas pieštuką ar teptuką ir leidžia laiką prieš drobę ar popieriaus lapą“, – sako „Kino knygos“ dalyvių dailės darbus vertinusi B. Arsobaitė. Tarp savo favoritų ji mini branda, profesionalumu bei įdomia tematika išsiskyrusias Elijos Grybytės (17 m.) drobes; su akivaizdžia meile potėpiui bei spalvai tapytus Evos Daubaraitės (17 m.) darbus; įdomius, savitus įtraukiančius Giedrės Norkutės (17 m.) ir Brigitos Grubliauskytė (17 m.) kuriamus pasaulius.