fbpx
Naujienos

Režisierius Jonas Tertelis: įdomu, kaip siekis sujungti teatrą, virtualybę ir technologines galimybes virsta tartum atskira meno šaka.

Režisierius Jonas Tertelis,
nuotr. Kamilė Žakšauskaitė

Šiandien Vilniuje prasidėjo kelių dienų renginių ciklas, skirtas tyrinėti meno, technologijų ir kūrybinių industrijų sąveikas. Pirmąją dieną vyko nemokamos praktinės dirbtuvės, kuriose kultūros ir kūrybinių industrijų atstovai, įskaitant žinomus Lietuvos kūrėjus, turėjo galimybę susipažinti su imersyviomis technologijomis, mokytis iš pasaulinio lygio profesionalų bei eksperimentuoti su skaitmeniniu ir fiziniu pasauliais. O rytoj laukia „ArtTech Forum 2024“ – visa diena skirta tarptautinių ir Lietuvos ekspertų pranešimams, diskusijoms, tinklaveikai bei naujų galimybių atradimams.

Mokymasis per patirtį ir imersyvios technologijos scenos menuose

Vienos iš dirbtuvių, pavadintos „Performanso pergalvojimas per imersyvias technologijas“, leido dalyviams tyrinėti imersyvių technologijų, tokių kaip papildyta realybė ir dirbtinis intelektas, galimybes. Jas vedė žymus multimedijų menininkas Tupac Martir iš Satore Studio (Portugalija), kuris dalijosi savo tarptautine patirtimi, įgyta dirbant su Elton John, „Prada“, kitais pasauliniais vardais, ne ką mažiau žinomais savo kūriniais ir praleidžiant daugybę valandų eksperimentuojant. „Šios technologijos keičia ne tik kūrybos procesą, bet ir tai, kaip auditorija patiria meną. Tai – visiškai naujas požiūris į kūrybos galimybes,“ – teigė T. Martir.

Dirbtuvėse dalyvavo žinomi Lietuvos scenos menų kūrėjai, tarp jų režisierius Jonas Tertelis, kompozitoriai Ignas Šoliūnas ir Andrius Šiurys, aktorius Mindaugas Ancevičius. Jie praktiškai išbandė pažangiausias XR ir dirbtinio intelekto technologijas, kurios tik po truputį žengia į scenos menų pasaulį, tačiau neabejotinai ateityje pasiūlys visiškai kitokius ne tik kūrybos, bet ir žiūrovų patirtis. Režisierius J. Tertelis pastebėjo: „įdomu, kaip siekis sujungti teatrą, virtualybę ir technologines galimybes virsta tartum atskira meno šaka. Žinoma, žaidžiant tarp skaitmeninio ir fizinio pasaulių, didžiausiu iššūkiu lieka perteikti, tai kas yra iš tiesų svarbu ir prasminga realiame gyvenime. Na svarbu ir žaisti, ar ne?“.

„Art Tech Forum“ dirbtuvės nuotr. Kamilė Zakšauskaitė

Rytoj prasidedantis forumas – inovacijų ir kūrybos mainų erdvė

Rytoj, lapkričio 29 d. Vilniuje vyksiantis „ArtTech Forum Lithuania 2024“ toliau nagrinės, kaip meno ir technologijų sritys peržengia tradicines kultūros lauko ribas. Tarptautiniai ir Lietuvos meno, technologijų bei kūrybinių industrijų lyderiai diskutuos apie meno ir technologijų sąveiką – nuo kūrybinės praktikos iki verslo strategijų, o forumo programa susirinkusiems sieks padėti susigaudyti ir bent kiek praskleisti uždangą į neišvengiamos ateities sceną.

Forumą pradės viena ryškiausių Lietuvos šiuolaikinio meno kuratorių Justė Kostikovaitė, aptardama meno ir technologijų sąveikos iššūkius bei galimybes. Žilvinas Naujokas, vienas iš žinomiausių Lietuvos kino prodiuserių, pasidalins patirtimi pereinant nuo tradicinio kino prie virtualios realybės projektų. Ūla Ambrasaitė papasakos, kaip eksperimentavimas keičia knygų leidybos pasaulį, atverdamas naujas kūrybos, finansavimo ir auditorijos įtraukimo galimybes.

Tarp pagrindinių užsienio pranešėjų – ArtTech vizionierius ir ekspertas Svenas Bliedung von der Heide, kurio komandos kuriamos inovacijos pritaikytos tokiuose filmuose kaip „Matrica. Prisikėlimas“ ir „Marvel. Keršytojai“. Renginyje S. Bliedung dalinsis įžvalgomis apie volumetrikos technologijų galimybes, dirbtinio intelekto ir skaitmeninės tapatybės svarbą kine bei jų potencialą peržengti tradicines kino ribas. Adriano Picinati di Torcello iš Liuksemburgo kalbės apie meno, technologijų ir finansų sinergiją, atskleisdamas naujas investavimo galimybes ir tvarius sprendimus.

Forume taip pat dalyvaus Thaine Lyman, žaidimų industrijos ekspertas, sukaupęs ilgametę patirtį dirbant su pasaulinio lygio projektais, tokiais kaip „Call of Duty“ ir „Destiny“, bei Rubin Shah, kūrybos studijos „Satore“ bendraįkūrėjas ir kūrybinio verslo strategas. Savo įžvalgomis dalinsis ir Kamilė Čelutkaitė, „Kūrybiškos Europos“ biuro Lietuvoje vadovė, pristatysianti Europos Sąjungos iniciatyvas kultūros sektoriui, bei Agnė Begetė, AGATA vadovė, ir Pilar Callau, BMAT viceprezidentė, kurios aptars, kaip inovatyvus duomenų valdymas ir rinkimas tampa esminiu įrankiu sprendžiant problemas ir kuriant naujas galimybes ne tik muzikos, bet ir kitose kūrybinėse industrijose.

Pasak vienos iš renginio organizatorių Agnestos Filatovės, „Forumas kviečia kūrėjus, technologijų entuziastus, kultūros ir kūrybinių industrijų profesionalus ne tik tyrinėti naujas galimybes, bet ir ieškoti sprendimų, kaip menas ir kultūra gali išlikti aktualūs bei tvarūs šių dienų kontekste. Tai erdvė, kur susitinka idėjos, praktika ir nauji bendradarbiavimo modeliai.“

„ArtTech Forum Lithuania 2024“ vyks lapkričio 29 d. Vilniuje, „Cyber City“ erdvėje. Daugiau informacijos ir registracija.

„ArtTech Forum Lithuania 2024“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė.

Komentarai