fbpx
Naujienos

Režisierius Roy’us Anderssonas: „Man neįdomūs nugalėtojai“

Filmas „Apie begalybę“

„Gyvename abejingumo epochoje, todėl noriu, kad vėl pajaustume vienas kitam daugiau užuojautos“, – pristatydamas savo naujausią filmą „Apie begalybę“ (2019) sako švedų kino režisierius R. Anderssonas.Venecijos kino festivalyje apdovanojimą už geriausią režisieriaus darbą pelnęs ir Europos šalių kino forume „Scanorama“ pristatytas filmas nuo rugpjūčio 21 d. – Lietuvos kino teatruose.  

„R. Anderssono ir „Scanoramos“ meilės istorija prasidėjo filmu simbolišku pavadinimu „Švediška meilės istorija“ (1970) ir tęsėsi juostomis „Tu gyvendamas džiaukis“ (2007), „Dainos iš antro aukšto“ (2009), „Balandis tupėjo ant šakos ir mąstė apie būtį“ (2014). Sunku įsivaizduoti režisierių, kuris geriau atspindėtų festivalio vertybinį ir estetinį kursą. R. Anderssono filmai primena gyvuosius paveikslus, alsuojančius išradingomis didžiųjų pasakojimų interpretacijomis, autentišku humoro jausmu, elegišku liūdesiu, santūria ekscentrika ir pagarba kinui. Nesuklystume pasakydami, kad juose nuosekliai plėtojamas tas pats jautrus ir tragikomiškas pasakojimas, kuriam savo kūrybinę biografiją pašventė vienas įdomiausių šiuolaikinių Europos režisierių. Naujausias jo filmas tik paliudija šiuos žodžius ir naujais eksponatais papildo R. Anderssono kinematografinį panoptikum“, – teigia festivalio įkūrėja ir meno vadovė Gražina Arlickaitė.

R. Anderssonas pasakoja, kad sąmoningai įkurdina savo filmų veikėjus absurdiškose situacijose, norėdamas atskleisti žmogiškosios egzistencijos pažeidžiamumą. Filmas „Apie begalybę“ primena nesėkmių ir pralaimėjimų vėrinį – eidamas keliu pliaupiant lietui tėvas stabteli, kad užrištų dukters batų raištelius, nugalėta armija eina į karo belaisvių lagerį, praradęs tikėjimą kunigas sapnuoja, kad miestiečiai verčia jį nešti kryžių į Golgotą. Režisierius pabrėžia, kad atidumas žmogaus silpnumui šiandien kaip niekada aktualus, nes skatina jautrumą ir užuojautą.

„Mūsų laikais, kai patys populiariausi filmai – apie superdidvyrius, noriu kurti filmus apie žmogaus pažeidžiamumą. Tai labai svarbi žmogiška savybė. Nežinodami apie pažeidžiamumą, negalėsime vieni su kitais elgtis jautriai ir pagarbiai. Nugalėtojai man neįdomūs, esu linkęs rodyti pralaimėjusius. Sutinku jų kasdien, o paskui perkeliu į ekraną abstraktesnius. Šis mano filmas – apie įvairių žmonių gyvenimą, pačius nereikšmingiausius arba nesvarbiausius jų būties momentus, kurie įgyja tokią pat reikšmę kaip ir svarbiausi istoriniai įvykiai“, – atvirauja režisierius.

Roy’aus Anderssono filmas „Apie begalybę“ nuo rugpjūčio 21 d. Lietuvos kino teatruose.

Komentarai
Europos šalių kino forumas „Scanorama“ yra didžiausias ir svarbiausias rudens sezono kino renginys Lietuvoje. Nuolat augdama ir plėsdamasi „Scanorama“ lieka ištikima savo principams ir vertybėms: dalintis geriausių filmų atradimais, provokuoti diskusijas, formuoti diskursus su kūrėjais ir ieškoti atsakymų į kinui aktualius klausimus. Todėl kiekvienų metų lapkričio mėnesį keturiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose) vykstantis festivalis, per kone dvi savaites žiūrovams pristato daugiau nei 100 įdomiausių ir vertingiausių pastarųjų metų Europos kino kūrinių, kviečia į susitikimus su reikšmingiausiais šiuolaikiniais kino kūrėjais ir į akistatą su pačiais savimi.