fbpx
Kino industrija, Naujienos

Skelbiami Jaunojo kino kritiko konkurso laimėtojai

Lietuvos kino centras
Lietuvos kino centras

Antrus metus pakvietęs moksleivius išbandyti kino kritiko plunksnos, šiandien Lietuvos kino centras skelbia Jaunojo kino kritiko konkurso laimėtojus.

„Sveikinu konkurso laimėtojus ir dėkoju visiems jame dalyvavusiems moksleiviams, taip pat juos dalyvauti paskatinusiems mokytojams. Džiaugiuosi, kad šiemet net trečdalis konkurso dalyvių rašė recenzijas apie lietuviškus filmus“, – sako Lietuvos kino centro direktorius Rolandas Kvietkauskas.

14-15 metų amžiaus kategorijoje pirmąją vietą laimėjo Vaiva Tamošaitytė iš Vilniaus Fabijoniškių vidurinės mokyklos už filmo „Mėnesienos karalystė“ recenziją. Antrąją vietą užėmė Kipras Kilinskas iš Kauno Simono Daukanto vidurinės mokyklos už filmo „Riešutų duona“ recenziją. Trečioji vieta atiteko Gabrielei Rankelytei iš Vilniaus Fabijoniškių vidurinės mokyklos už filmo „Mėnesienos karalystė“ recenziją.

16-18 metų amžiaus kategorijoje varžėsi trijų merginų darbai. Pirmąją vietą laimėjo Rugilė Vailionytė iš Vilniaus Žirmūnų gimnazijos. Ji rašė recenziją filmui „Ida“. Antrąją vietą užėmė Karolina Malakaitė iš Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos ir jos recenzija filmui „Aš esu“. Trečioji vieta atiteko Urtei Sėjūnaitei Iš Vilniaus Žvėryno gimnazijos už filmo „Adelės gyvenimas” recenziją.

Geriausios recenzijos bus skelbiamos LKC interneto svetainėje, publikuojamos kino tematikos žiniasklaidos priemonėse. Jų autorių laukia asmeniniai prizai – kino festivalio „Žiemos ekranai“ abonementai, o kartu su bendraklasiais jie galės apsilankyti savo pasirinktame filme.

Filmo recenzija – specifinis žanras. Jos autorius išsako savo asmeninę nuomonę ir vertinimus, tačiau taip pat pateikia ir objektyvią filmo analizę. Svarbiausia suteikti skaitytojui pakankamai informacijos apie filmą, kad jis pats galėtų nuspręsti, ar nori tą filmą pažiūrėti.

Su geriausiais konkurso darbais galima susipažinti čia:
http://www.lkc.lt/kino-populiarinimas/edukacija/lkc-projektai

Konkurso dalyvių recenzijas vertino trijų profesionalių kino kritikų komisija. Pasak šios komisijos narės Gintės Žulytės, šis konkursas dar kartą patvirtina, kad recenzija yra puikus būdas dalintis mintimis ne tik apie meno kūrinį – filmą, bet ir savo pasaulėjautą, kitų išgyvenimus. „Nors tik keletas recenzentų išdrįso giliau paanalizuoti kino kalbą, jos elementus, tikrai nemažai jaunųjų kritikų buvo itin atidūs filmų veikėjų vidiniam pasauliui. Maloniai nustebino, kad jiems pavyko apčiuopti tuos veikėjų jausmus, nuotaikų svyravimus, kurių kartais negeba įžvelgti ir didesnę bendravimo patirtį turintys žmonės,“ – sako ji.

Kitos komisijos narės Neringos Kažukauskaitės teigimu, moksleiviai neblogai moka suprasti ir paaiškinti kino kūrėjų sumanymą, bet kokiomis priemonėmis jis atskleistas nusakyti sekasi sunkiau. „Skaitydama recenzijas pastebėjau, kad jauniesiems kino kritikams trūksta žinių apie specifines kino raiškos priemones, vertėtų labiau atkreipti dėmesį ir į specifinius recenzijos kaip žanro reikalavimus“, – pastebi vertinimo komisijos narė.

Moksleiviai rašė recenzijas apie senus ir naujus lietuviškus filmus: „Ekskursantė“, „Balkonas“, „Gražuolė“, „Vaikai iš Amerikos viešbučio“, „Riešutų duona“, „Neatmenu tavo veido“, „Paskutinė atostogų diena“, „Kai aš mažas buvau“, „Aš esu“, „Artimos šviesos“. Taip pat sulaukta recenzijų apie užsienio šalių filmus: „Ji“, „Ištrūkęs Džango“, „Melancholija“, „Vidurnaktis Paryžiuje“, „Dalaso klubas“, „Samsara“, „Pianistas“.

Labiausiai šiemet konkurso organizatorius nustebino išsiplėtusi konkurso geografija. Pernai daugiausia konkurso dalyvių buvo iš didžiųjų Lietuvos miestų, o šiemet du trečdaliai jo dalyvių – moksleiviai iš mažesnių miestų ir rajonų. Recenzijos kino centrą pasiekė iš Varėnos, Kėdainių, Radviliškio, Kupiškio, Šilalės, Ukmergės, Telšių, Salantų, Kaltinėnų, Kvėdarnos, Daugų, Kybartų, Lentvario, Palangos, Krokialaukio, Gruzdžių.

Jaunojo kino kritiko konkurso tikslas – skatinti moksleivius žiūrėti filmus, juos analizuoti ir vertinti, lavinti jų vizualinį raštingumą bei kūrybiškumą, ugdyti intelektualią ir kritišką būsimąją kino žiūrovų auditoriją.

Komentarai