fbpx
Lietuviški filmai, Naujienos

Stiprinamos nacionalinio kino pozicijos kino teatruose

filmo 'Karalių pamaina' kadras
filmo „Karalių pamaina“ kadras

Lietuvos kino centras pradeda įgyvendinti dar vieną naują iniciatyvą. Siekiant sustiprinti nacionalinio kino pozicijas pritraukiant didesnę auditoriją, bus remiamas naujų ilgametražių vaidybinių, dokumentinių, animacinių filmų bei trumpametražių filmų programų platinimas Lietuvos kino teatruose.

Paraiškas paramai gauti gali teikti juridiniai asmenys, turintys teisę filmą platinti šalyje, o didžiausia galima paramos suma – 5000 eurų. Finansuojamos reklaminės medžiagos gamybos ir talpinimo išlaidos. Norint pasinaudoti šia parama, būtina investuoti tiek pat – finansavimo intensyvumas gali siekti iki 50 proc. bendro projekto biudžeto. Filmas turi būti rodomas ne mažiau kaip dviejų šalies miestų kino teatruose.

„Nors pastaraisiais metais nacionalinio kino žiūrovų skaičius skaičiuojamas šimtais tūkstančių, akivaizdu, kad kova dėl žiūrovų su komercine produkcija – nelygiavertė. Būtina skirti daugiau dėmesio filmų pristatymui, reklamai, kad tarptautinis mūsų kūrėjų pripažinimas įvairiuose festivaliuose taptų ir gausesne auditorija namuose“, – sako Lietuvos kino centro direktorius Rolandas Kvietkauskas.

Nors prioritetas teikiamas valstybės remtiems ir bendros gamybos kino filmams, paramos gali tikėtis ir kiti šalies kino gamintojų kūriniai, jeigu filmas atitinka Kino įstatyme nustatytus kultūrinius vertinimo kriterijus.

Paskelbus apie programą, paramos kreipėsi keturių vaidybinių filmų platintojai:
„Karalių pamaina“, rež. I.Miškinis, UAB „Tremora“ (platintojas UAB „Garsų pasaulio įrašai“),
„Amžinai kartu“, rež. L.Lužytė, VšĮ „Just a moment“ (platintojas VšĮ „Just a moment“),
„Gitel“, rež. R.Mullan, UAB „Regulus“ (platintojas UAB „Regulus“),
„Senekos diena“, rež. K.Vildžiūnas, VšĮ „Uljana Kim ir Ko” (platintojas UAB „Garsų pasaulio įrašai“).

Šių filmų platinimui paremti paskirstyta 16320 eurų suma.

Kino taryba vertindama projektus atsižvelgė į planuojamų išlaidų ir rinkodaros plano pagrįstumą bei jo galimą poveikį filmo platinimui.

2016 metais šiai programai įgyvendinti iš viso planuojama paskirstyti 20 000 eurų.

Nacionalinio kino žiūrovų skaičius 2013 metais buvo – 13 (15,35 % nuo bendro žiūrovų skaičiaus), 2014 metais buvo – 14 (22,42 % nuo bendro žiūrovų skaičiaus), 2015 – 15 (13,97 % nuo bendro žiūrovų skaičiaus).

Komentarai