fbpx
Apdovanojimai, Reportažai

9-tą kartą išdalinti „Ąžuolo“ apdovanojimai

„Ąžuolo“ apdovanojimai
Fotografė Monika Daužickaitė

Vasarišką gegužės 27 d. vakarą Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje buvo išdalinti Lietuvos kino operatorių asociacijos (LAC) rengiami „Ąžuolo“ apdovanojimai. Per devynerius apdovanojimų metus geriausiais kino operatoriais buvo apdovanoti: Vikroras Radzevičius, Mantas Kvedaravičius, Eitvydas Doškus, Saulius Lukoševičius, Feliksas Abrukauskas, Audrius Kemežysir ir du kartus Ramūnas Greičius.

„Apdovanojimai devintą kartą ieško savo savininkų, ši maža jauki mūsų bendruomenės šventė yra skirta išrinkti ryškiausius 2017 m. lietuviško kinematografo darbus. Labai smagu, kad pamažu atsisakome mažos valstybės komplekso ir nustojame lygintis su didžiosiomis kino industrijomis šalimis ir kad mūsų autentiškas mąstymas, mūsų identitetas, mūsų maža šalis yra tie privalumai, o ne trūkumai, kurie padeda mums konstruoti lietuvišką kino naratyvą“, – džiaugėsi naujasis LAC pirmininkas, operatorius Narvydas Naujalis.

Šiemet apdovanojimui „Ąžuolas“ už metų geriausią kino operatoriaus darbą lietuviškame kine buvo nominuoti: Emilis Christovas už filmą „Stebuklas“ (rež. Egle Vertelyte), Simonas Glinskis už filmą „Budėjimas“ (rež. Karolis Kaupinis) ir Mindaugas Survila už filmą „Sengirė“ (rež. Mindaugas Survila).

Mindaugas Survila (dešinėje)
Fotografė Monika Daužickaitė

Pagrindinis apdovanojimas už geriausią kino operatoriaus darbą atiteko Mindaugui Survilai už ilgus metus kruopščiai filmuotą dokumentinę juostą „Sengirė“.

„Ne paslaptis, aš pats esu biologas. Taigi šitas apdovanojimas man yra kaip aukštojo mokslo diplomas. Esu labai dėkingas, nes pasirinkau neakivaizdų mokymąsi dirbdamas kartu su operatoriais ir režisieriais. Esu labai dėkingas savo mokytojui Audriui Kemežiui“, – atsiimdamas apdovanojimą dėkojo režisierius, operatorius Mindaugas Survila.

Buvo įteiktas ir specialus paminėjimas. Jis už vizualinę filmo koncepciją, kurioje ryškėja originalus operatorinis braižas atiteko Simonui Glinskiui už nufilmuotą Karolio Kaupinio juostą „Budėjimas“.

Odeta Riškutė (dešinėje)
Fotografė Monika Daužickaitė

Šiemet apdovanojimui „Gilė“ už geriausią jaunojo operatoriaus darbą lietuviškame kine buvo nominuoti: Mindaugas Docaitis už filmą „Sigis“ (rež. Tomas Gvozdas), Odeta Riškutė už filmą „Paskutinė diena“ (rež. Klaudija Matvejevaitė) bei Linas Žiūra už filmą „Yana“ (rež. Saulė Bliuvaitė).

Apdovanojimas atiteko operatorei Odetai Riškutei už darbą Klaudijos Matvejevaitės filme „Paskutinė diena“.

„Viskas vyko labai natūraliai. Tuo metu fotografavau ir atsidūriau vieno siaubo serialo filmavimo aikštelėje. Nešiojau visokius propsus ir pamačiau, kaip moteris operatorė filmuoja. Tai man buvo labai gražu. Pagalvojau, kad faina ir norėčiau pabandyti pati“, – operatorės profesijos pasirinkimo aplinkybes prisiminė jaunoji „Gilės“ prizininkė.

Algirdas Tarvydas (dešinėje)
Fotografė Monika Daužickaitė

Šių metų apdovanojimų komisijos nariai buvo: kino kritikas Gediminas Kukta, kino režisierius Andrius Blaževičius, kino operatoriai Saulius Lukoševičius, Kristina Sereikaitė ir Vytautas Katkus.

„Ąžuolas“ už kūrybinius gyvenimo pasiekimus buvo įteiktas operatoriui ir režisieriui Algirdui Tarvydui, o operatorių dėkingumo „Ąžuolas“ atiteko apšvietėjui Vidmantui Kralikauskui.

Komentarai
Esu „KINFO“ redaktorius ir kitų darbų darbelių darytojas. Į „KINFO“ komandą patekau netikėtai, tad būnant „KINFO“ komandoje netikėtumų ir nuotykių netrūksta. Smagu, kad „KINFO“ sudaro galimybę tobulėti, sutikti naujų įdomių žmonių bei progą prisidėti prie lietuviško kino sklaidos. Kinas, anksčiau buvęs interesų periferijoje, tapo itin svarbia gyvenimo dalimi, be kurios būtų nemiela gyventi.