Dviejų priemiesčio idilėje gyvenančių draugių išgyvenimai, byrantys santykiai su artimaisiais ir rūpestis virstantis į nesibaigiančią paranoją – garsus prancūzų kino operatorius, o dabar ir debiutuojantis režisierius Benoît Delhomme žiūrovams paruošė ypatingą, 7-ojo dešimtmečio estetika alsuojančią dramą su Alfredo Hitchcocko įkvėptais psichologinio trilerio elementais ir įspūdingu aktorių kolektyvu.
Ramioje idilėje skęstančiame priemiesčio rajone, išpuoselėtuose namuose gyvena dvi geriausios draugės ir kaimynės – Alisa ir Selina. Jų vyrai sėkmingi ir sočiai uždirbantys, o vaikai – geriausi draugai. Tačiau ramią ir patogią dviejų šeimų kasdienybę netrukus sujaukia nelaimė, apie kurią niekas nedrįstų pagalvoti. Užgriuvusi kaltė ir auganti psichologinė įtampa nutrauks draugių seseriškus ryšius ir pamažu atskleis tikruosius jų veidus ir ketinimus.
Nors filmo scenarijų įkvėpė 2002-aisiais metais išleista belgų rašytojos Barbaros Abel knyga pavadinimu „Už neapykantos ribų“ (Pranc. Derrière la haine), tačiau tai – nebe pirmas bandymas ekranizuoti šį, tamsiausias motiniškų jausmų kerteles narpliojantį kūrinį. Skaitytojų simpatijas už savo įtraukiantį ir nenuspėjamą siužetą pelniusi novelė pirmą kartą didžiajame ekrane pasirodė 2018-ais metais, kuomet belgų režisierius Olivier Masset-Depasse pristatė jį prancūzakalbei auditorijai. Po Toronto filmų festivalyje įvykusios tarptautinės filmo premjeros paklaustas ar sutiktų juostos scenarijų adaptuoti ir anglakalbei auditorijai, O. Masset-Depasse atsakė, jog žinoma – „Tačiau būtinai turime rasti tinkamas, tvirtas ir charizmatiškas aktores pagrindiniams vaidmenims“.
Nors ilgainiui O. Masset-Depasse teko perleisti režisūrinį vairą B. Delhomme, taip „Motinos instinktai“ įgavo tik dar įdomesnių spalvų. Šio prancūzų kino operatoriaus karjera – nepaneigiamai solidi. Nuo darbo su įsimintinomis juostomis „Venecijos pirklys“ (org. The Merchant of Venice), „Berniukas dryžuota pižama“ (org. The Boy in The Striped Pajamas), „Prie amžinybės vartų” (org. At Eternity’s Gate) iki kūrybinių kolaboracijų su pop-muzikos žvaigžde Lady Gaga ir mados namais Channel. Gavęs netikėtą pasiūlymą užimti ne tik operatoriaus, bet ir režisieriaus pozicijas jis nesudvejojo – „Juk esu ir dailininkas, todėl tapydamas esu ir režisierius, ir aktorius, viskas. Jaučiuosi patogiai galėdamas išrasti naują, man priklausantį pasaulį“. Suspenso gerbėju save vadinantis B. Delhomme į „Motinos instinktus“ įpynė ir nemažai Alfredo Hitchcocko įtakų – nuo griežtai logiškos filmo eigos, iki tempo bei atmosferos.
Pagrindinius, fatališkus vaidmenis šiame filme atlieka „Oskaro“ apdovanojimų laureatės, intriguojančiais ir įvairiapusiais vaidmenimis garsėjančios Holivudo aktorės Anne Hathaway ir Jessica Chastain. Nors šį sprogstamąjį duetą matėme ir 2014-aisiais metais pasirodžiusioje juostoje „Tarp žvaigždžių“ (org. Interstellar), šis filmas – pirmasis, kuomet abi aktorės galėjo dalintis scenomis drauge. Autoritetingų jų vyrų vaidmenys atiteko „Emmy“ statulėles nominantui Joshui Charlesui ir populiariam norvegų aktoriui Andersui Danielsui Lie, Lietuvos žiūrovų atpažįstamam iš 2021-aisiais metais pasirodžiusio filmo „Blogiausias žmogus pasaulyje“ (org. The Worst Person in The World).
Vien tikrose lokacijose nufilmuoti „Motinos instinktai“ – tai stilingas ir įtraukiantis, tamsus ir manipuliatyvus, ant kino salės kėdės krašto žiūrovus paliksiantis trileris, kuris privers klausti, abejoti ir stebėtis – kur yra motinos instinktų ribos? Žiūrėkite Lietuvos kino teatruose nuo kovo 8 dienos.